ביאליק היום. צילום: עיריית חולון

יו"ר ועד ההורים ב"ביאליק": מי שיתלונן לתקשורת – יורחק

בניגוד להחלטת פורום ועדי ההורים, הוועד ב"ביאליק" מורה על תשלומי הורים גם עבור פעילות חוץ-בית ספרית רק שאסור לדבר על זה

פורסם בתאריך: 17.10.17 12:40

לאחר שפורום ועדי ההורים היישוביים יצא בחודש שעבר בקול קורא אל כל ועדי ההורים בבתי הספר, לא לשלם להנהלות בתי הספר את תשלומי ההורים הבסיסיים בבתי הספר ובגני הילדים, כפי שפורסם ב"השקמה חולון", סוגיית תשלומי ההורים ממשיכה להסעיר הורים  בחולון.

רועי דביר, יו"ר הנהגת ההורים בחולון, יצא בקריאה לוועדי ההורים להימנע ממרד תשלומים ולהגיע להסכמות ולהסדר עם הנהלות בתי הספר. בבית הספר ביאליק בחולון, ועד ההורים החליט לאחרונה לגבות כסף עבור פעילויות מחוץ למסגרת הבית ספרית. זאת, למרות הוראות משרד החינוך ופורום ועדי ההורים שלא לאפשר גבייה מעבר לתשלומים המקובלים. למערכת ה"שקמה-חולון" הגיעה הודעה שהוציאה בת אל ביטן, יו"ר ועד ההורים ב"ביאליק", לפיה הורה שיפנה לתקשורת בנושאי התשלומים ובנושאים אחרים, יורחק מן הוועד.

בשיחה עם "השקמה-חולון" טוענת ביטן כי עצם פניית ההורים לתקשורת עלולה להביא לתוצאה הפוכה ולפגיעה בילדים: "ברגע שאתה פוגע בתשלומי ההורים, אתה פוגע לילדים במסיבות, בטיולים באירועי העשרה. אני יכולה להבין מאין זה נובע, אבל חשוב להפריד ולציין שאנחנו לא מבקשים לגבות תשלומי הורים כדי לחסוך את הוצאות בית הספר, אנחנו מדברים על פעילויות נלוות".

אך מדוע לאיים בהרחקת הורים מן הוועד במידה שיפנו לתקשורת?
"אנחנו עובדים בוועד ללא שכר לטובת הילדים. אם צצה בעיה, שההורים יפנו אלינו. אנחנו לא עוקפים או רומסים אף אחד, אז למה לפגוע בנו? יש היררכיה, יש למי לפנות עם כל טענה או בקשה, ואילו פניות לתקשורת יוצרות סנסציות מיותרות לחלוטין".

אם לתלמיד בבית הספר ביאליק מחזקת את דבריה של ביטן: "הבעייתיות היא באופן העברת מידע במדיה ציבורית לפני שהנושא נדון במסגרות הפנימיות הרלוונטיות. אנשים משקיעים זמן ומאמץ כדי לדון בדברים, לשפר ולהיטיב עם כלל ציבור התלמידים, ולעתים מסרים מסוימים אינם נכונים וגורמים עוול, וחבל. ההורים צריכים לזכור שהם בחרו נציגי ועד לייצג אותם בישיבות והם צריכים להעביר את המסרים קודם כל דרכם".

עניין נוסף שמעלה נציג נוסף מוועד ההורים ב"ביאליק" הוא נושא הפעילויות המתקיימות מחוץ למסגרת בית הספר, הדורשות תקציבים נוספים: "יש רצון לעשייה חוץ-בית ספרית ולשם כך צריך כסף. הורה יכול לבחור שילדיו לא ייקחו חלק בפעילות, ואיש לא יכריח אותם. אנחנו מגלים גמישות, לדוגמה אם למשפחה מסוימת יש שני תאומים בכיתה, אנחנו דואגים שישלמו קצת פחות. יש גם פעילויות שלא דורשות תשלום, כמו ביקור בסוכה או פיקניק. המטרה היא הגיבוש החברתי. לא מדובר בפעילות של בית הספר אלא בפעילות פנאי של חברים לכיתה, אף אחד לא יכול לדרוש ממני שלא אשלח את הילד שלי לסרט עם חברים רק בגלל שהם לומדים עם אותה מורה אותם השיעורים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר