הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מדוע ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד מאחרות בקביעות?

"יש לנו עוד ילדים, והמצב משבש את כל סדרי היום בבית ובמשפחה", טוענים ההורים. העירייה: "חברת ההסעות ננזפה והתנצלה"

פורסם בתאריך: 18.10.17 16:53

ילדי החינוך המיוחד בחולון הלומדים מחוץ לעיר נעזרים בהסעה קבועה האוספת אותם מדי בוקר ומסיעה למוסד חינוכי בפתח תקווה, אולם לאחרונה רבו תלונות הורים על איחורים קבועים של נהגי ההסעות, הגורמים לשיבוש בסדר יומם של הילדים ושל ההורים.

ההורים מתלוננים כי מתחילת שנת הלימודים איחורי ההסעות הם משמעותיים, בין 25 דקות לשעה וחצי, כמעט מדי יום, כאשר בנוסף, קיימת תחלופה גבוהה של הנהגים בהסעות.

"בכל איחור כזה, אני נאלצת לעמוד ברחוב עם המלווה והילד שלי שחשוף לסכנות בכביש", אומרת אחת האמהות. "היו גם לא מעט מקרים שבהם נאלצנו להחזיר את הילד הביתה במונית ספיישל, כי ההסעה לא הגיעה לאסוף".

לדברי ההורים, חברת ההיסעים האחראית על איסוף תלמידי החינוך המיוחד בעיר הטילה עליהם את האשמה באומרה כי בגלל תלונות ההורים, הנהגים נוטשים את הקו. מנגד טוענים ההורים כי לא זו הסיבה לתחלופת הנהגים אלא כי הנהגים מתלוננים שלא משלמים להם וכן כי הם נאלצים לתדלק את הרכבים בעצמם ולכן הם עוזבים.

עוד טוענים ההורים כי החוק מחייב את חברת ההסעות למסור בידיהם את שם הנהג כדי שאם חלילה יקרה משהו יוכלו להשיג אותו, אך גם זה נמנע מהם.

"חשוב להדגיש", אומרים ההורים לילדי החינוך המיוחד, "כי יש לנו עוד ילדים, והמצב הזה משבש את כל סדרי היום בבית ובמשפחה". אחת האמהות מוסיפה: "הגיעו מים עד נפש, אני נאלצת לשתף בבעיה את התקשורת ולהתחיל להזיז עניינים כי בעירייה לא מבינים בדרך אחרת לצערי".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מנהל מרכז ההיסעים בעיריית חולון משוחח עם האם בנושא זה כמעט מדי יום ועושה את המיטב על מנת לסייע. מדובר בהסעה שמסיעה מדי בוקר שני ילדים לבית הספר רעות בפתח תקווה. השעה שנקבעה לאיסוף התלמיד היא 06:40, משם נוסע הנהג לאסוף את התלמיד הנוסף, כאשר ההסעה מגיעה לבית הספר לקראת השעה 07:30. אכן יש איחורים באיסוף מבית התלמיד מדי פעם בפעם וזאת בשל העומס בכבישים בשעה זו, אולם הנהג מגיע עד לשעה 06:50 ומדובר באיחור קל ביותר.

"על מנת להקל על המשפחה, הנחה מנהל מרכז ההיסעים את חברת ההסעות להחל באיסופו של התלמיד בשעה 06:50 ומשם להמשיך לבית התלמיד השני. חשוב להדגיש כי לא היה איחור בהגעת שני התלמידים לבית הספר וכי המשפחה השנייה לא הביעה כל תרעומת בנושא האיסוף".

למרות האמור, מציינים בעיריית חולון, כיביום שני השבוע, באופן חריג, הגיע הנהג לבית התלמיד באיחור רב, בשעה 07:05, וזאת עקב טעות של סדרנית חברת ההסעות. "החברה ננזפה והתנצלה, אולם יש לציין כי התלמידים הגיעו לבית הספר בזמן, בשעה 07:50".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יעלי כהן

    כאשר הנהג מאחר ביותר מעשרים דקות הוא גורם לילדים לחכות הרבה זמן.
    בזמן הזה יכלו הילדים לעשות דברים אחרים כמו להתארגן או לישון וכך הנהג ״גונב״ לילדים זמן שינה וכל הם מגיעים עייפים לבית הספר ולא מרוכזים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר