זאבי. הנצחה שנויה במחלוקת. צילום: אתר הכנסת

בתי ספר בחולון לא יציינו את יום הזיכרון לרחבעם זאבי

משרד החינוך: "אין חובה לציין את היום והדבר נתון לשיקול מנהלי בתי הספר"

פורסם בתאריך: 19.10.17 12:52

היום, כ"ט בתשרי, חל יום הזיכרון לרחבעם זאבי (גנדי) ז"ל. חוזר מנכ"ל ממשרד החינוך מורה על הקדשת חלק מהשיעורים לזכרו ומורשתו. עם זאת, בבתי ספר רבים בחולון לא יצוין יום הירצחו.

אתמול (רביעי) פורסם כי בתי ספר בתל אביב החליטו לא לקיים את יום הזיכרון לרחבעם זאבי. גם בבתי ספר רבים בחולון לא יתקיימו ימי זיכרון לזכרו של זאבי. מבתי הספר ניב, התבור, בן גוריון, גורדון, דינור ואורט מיטרני נמסר כי לא יציינו באופן רשמי את יום השנה להירצחו. מבית הספר שז"ר נמסר כי יום הרצח מופיע בלוח המועדים השנתי.

רחבעם זאבי (1926-2001) לחם בפלמ"ח ובצה"ל. ב-1968 שימש בתפקיד אלוף פיקוד המרכז ובשנת 1974 פרש מצה"ל. 14 שנים לאחר שסיים את שירותו הצבאי, בשנת 1988, הקים את מפלגת מולדת אשר חרטה על דגלה את  פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני בטרנספר של ערביי ישראלי. זאבי כיהן במשך ארבע קדנציות בכנסת ישראל. בשנת 2001 נרצח זאבי על ידי צמד מחבלים בעת שכיהן כשר התיירות.

בעקבות הירצחו הוחלט לציין את מועד פטירתו כיום זיכרון לאומי. עם זאת, עדויות שהצטברו במשך השנים (וביניהן כתבת תחקיר רחבת היקף בתכנית הטלוויזיה "עובדה" עם אילנה דיין) הצביעו על צדדים אלימים באופיו של זאבי ואף על מקרים של אונס וביזה שאותם ביצע.

בחוזר מנכ"ל ממשרד החינוך נכתב כי השנה יתקיימו מספר ימי זיכרון ממלכתיים: "ימי הזיכרון המפורטים להלן אינם ימי חופשה. המחנכים יקדישו חלק מהשיעורים בימים אלה לזכר הנפטרים: יום הזיכרון לרחבעם זאבי ז"ל, יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, יום הזיכרון לדוד בן גוריון ז"ל, יום זאב ז'בוטינסקי ז"ל, יום הזיכרון ליוסף טרומפלדור ז"ל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל".

נסיונות לברר את ההימנעות מהנצח זכרו של זאבי נתקלו בחוסר בהירות מצד גורמים שונים בבתי הספר. כך למשל, מבית הספר ניב נמסר: "אמורה להיות אחראית טקסים אשר צריכה לדעת אילו ימי זיכרון מציינים ואילו לא". מאורט מיטרני נמסר: "מדובר בהחלטה של מחנכים שיחליטו האם להקדיש זמן לשיעורים או לאו".

מעיריית חולון נמסר כי "כל בית ספר מחליט לעצמו האם לציין את רצח רחבעם זאבי ז"ל וכיצד. הכנסת החליטה לקיים יום זיכרון ממלכתי ולערוך טקס סמוך לקברו, אולם אין כל הנחיה לקיים טקסים דומים במערכת החינוך". ממשרד החינוך נמסר: "החוק להנצחת זכרו של רחבעם זאבי אינו מחייב את בתי הספר לציין את היום, לפיכך הדבר נתון לבחירת המנהלים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר