ילדותם השנייה: ניצולי השואה חגגו במסיבת "חזרה לילדות"

מנהלת מרכז "בית להיות": "ניסינו להחזיר להם את הילדות האבודה עם עמדות משחק, הפעלות וכיבוד שילדים אוהבים"

פורסם בתאריך: 5.11.17 17:39

ביום חמישי האחרון התקיימה מסיבת "חזרה לילדות" במרכז לשורדי שואה, "בית להיות",  של רשת קהילה ופנאי. צוות המרכז הפיק ערב מרגש מלא בפעילות בשיתוף שגרירי "בית להיות" ותלמידי אורט חולון. מיטל, מנהלת המרכז: "ניסינו להחזיר לשורדים את הילדות שלא היתה להם עם עמדות משחק, הפעלות וכיבוד שילדים אוהבים".

בין המשתתפים היה נפתלי אריאן, בן 90, שורד שואה אשר נשלח למחנה יולג 1 בפלאשוב, שם נחקקה על זרועו הכתובת 174005. אריאן תיאר את האירוע "חזרה לילדות": "זו היתה חוויה מרגשת מאוד. הכיבוד היה מצוין ואפילו השתתפתי במשחקים. נהניתי מהנוכחות של החבר'ה הצעירים שבאו לשמוע את הסיפורים שלנו ולהשתתף במסיבה הזו".

שלו נרקיס, תלמיד אורט חולון: "הבנתי היום כמה זה חשוב ללכת ולבקר את סבא וסבתא שלי, משהו שאני לפעמים מתייחס אליו בפחות תשומת לב. נהניתי והתרגשתי לשמוע את הסיפורים של השורדים ולהבין מה הם עברו בחייהם".

"בית להיות" משמש כמרכז לטיפוח תודעת השואה ולוקחים בו חלק כ-120 שורדי שואה מהעיר חולון. במהלך השנה מבקרים במקום מעל 2,000 תלמידים ובני נוער, נחשפים לעדויות של חברי הבית ועוברים סדנאות בנושאי רכים וזיכרון.

הערב הוכתר כמרגש והתלמידים יצרו קשרים עם השורדים שבמהלך השנה ילוו אותם בשני פרויקטים חינוכיים של אורט ישראל, במסגרת התוכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית של משרד החינוך: פרויקט "מחוברים" שבו יוצרים התלמידים קשר עם שורדים מהעיר, מלווים אותם בחייהם ומסייעים להם בגישה למחשב וטכנולוגיה; ופרויקט "שורדים מבעד לעדשה", שבו מתעדים התלמידים את השורדים ובני משפחותיהם ומנסים לשחזר בעזרתם תמונות מהעבר.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר