הורים מאיימים בשביתה: השיפוצים בביה"ס נעצרו והאלימות גברה

ההורים מתלוננים על פציעות וסכנות לילדים: עץ קורס, גדרות זזות, מרצפות משובשות וצמצום שטח המחיה של התלמידים המביא להחמרה באלימות. העירייה: "שביתה תפגע בילדים"

פורסם בתאריך: 18.1.18 10:09

ועד ההורים של בית ספר אשלים הודיע השבוע להנהלת עיריית חולון כי אם לא יתוקנו הליקויים הבטיחותיים בשטח בית הספר, ישביתו את הלימודים החל מ-1 בפברואר. "הרינו מודיעים בזאת, כי ככל שלא יימצא פתרון הולם ופעולות השיפוץ לא יועברו אלינו בכתובים, כולל מפרט השיפוצים, לוחות הזמנים ואישור כי תוקצבו, וזאת עד ליום 31 בינואר 2018, אנו נפתח בשביתה כוללת של בית הספר ושיבושים רבים, וזאת החל מיום 1 בפברואר 2018", כתבו ההורים אל יוסי סילמן, מנכ"ל עיריית חולון ואל יהודית בראון, מנהלת אגף בתי ספר יסודיים בעיריית חולון.

בית הספר אשלים הוא בין בתי הספר הגדולים בעיר חולון, המספק מענה לילדי שכונת קריית בן גוריון ולילדי שכונת קריית רבין. ועד ההורים של בית הספר אשלים טוען כי התריע כבר באוגוסט האחרון על אי מוכנות בית הספר לפתיחת שנת הלימודים תשע"ח, בין היתר, בשל ליקויים בטיחותיים רבים בשטח בית הספר הנדרשים לשיפוץ מיידי. "בתגובה למכתבנו", מציינים ההורים, "בית הספר נחצה לשניים, תוך גידור החצר האחורית במלואה, וצמצום שטח בית הספר בכ-50%".

השיפוצים בקיץ נדחו לחגים, שנדחו לנובמבר ושוב נדחו

ההורים טוענים כי בתחילת שנת הלימודים נמסר להם כי לא נותר זמן רב לשיפוץ בית הספר ולכן, השיפוץ יידחה לחופשת הסוכות. עוד נמסר שבשל כניסת דחפורים וכלים כבדים לשטח בית הספר, לא יהיה ניתן לקיים את קייטנות הילדים בשטח בית הספר, ובשיתוף עם רשת קהילה ופנאי, קייטנת הילדים הועברה משטח בית הספר לשטח המתנ"ס.

אולם, לדברי ההורים, כאשר שבו הילדים מחופשת סוכות גילו כי בית הספר נותר כפי שהיה, חצוי בגדרות ואף לא הורמה ולו אבן אחת לצורך קידום השיפוצים. עוד מציינים ההורים כי בחודש נובמבר נמסר להם כי פעולות השיפוץ יחלו בקרוב ומגרש הספורט המקורה יחופה באופן מלא כך שילדי בית ספר אשלים יוכלו ליהנות ממגרש ספורט.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בשבוע שעבר (חמישי) התקיים בבית הספר סיור בנוכחות אלי ארז, מנהל אגף ארגון ובקרה וכן גורמים מצד הקבלן המועסק על ידי עיריית חולון. לדברי ההורים, במהלך הסיור קבע ארז כי "הגטאות" יוסרו בתוך שבועיים וזאת לאחר ניקוי השטח מצד מחלקת גנים ונוף והסרת המפגעים הבטיחותיים. בנוסף קבע כי השיפוץ "הגדול", דהיינו, תעלת ניקוז, יישור השטח והבאת מתקנים לטובת הילדים, יידחו לקיץ הבא.

ילדים תחת סכנה יומיומית

ההורים מבקשים לציין כי בשל צמצום שטח בית הספר בכ-50%, חלה עלייה חדה במקרי האלימות בבית הספר, שכן צמצום שטח מוביל להיתקלויות רבות יותר, ועל אף חלוקת ההפסקה לשני סבבים, מפת האלימות באשלים גדלה פלאים. "אין אנו מקבלים את 'שיטת הסלמי' ולא ניתן יד להמשך גרירת הרגליים מצד הגורמים בעירייה ו/או הקבלן על מנת להעיב על המשך שנת הלימודים", כותבים ההורים במכתבם למנכ"ל העירייה ומפרטים מהם הליקויים הבטיחותיים שיש לתקן בבית הספר. בין השאר הם מבקשים אחרי פניות חוזרות ונשנות לכרות עץ שקרס כבר בפעם השנייה לתוך שטח בית הספר ומהווה סכנה של ממש; לטפל בחומת האבן שזזה ממקומה ומהווה סכנת קריסה, לתקן גדרות נמוכות שאינן עומדות בתקן הבטיחות הנדרש; לסתת אבני שפה מחודדות בהן הילדים נתקלים ונופלים; לרצף החצר האחורית ולחפות מגרש הספורט כך שיהפוך ממגרש מקורה לאולם ספורט לכל דבר ועניין.

ניסים נחום, יו"ר ועד ההורים, מוסר: "תמה סבלנותנו, לא ניתן ליהירות ולאדישות העירייה לשבש את חוויות הילדות של ילדינו, ובטח לא לסכן את בטחונם. אנו מודיעים בזאת כי כל מקרה בטיחות או אלימות שיקרה מעתה ואילך, יהיה באחריות העירייה. אל תאמרו שהכתובת לא היתה על הקיר וגם אל תאמרו שלא שמעתם את תקתוק הפצצה. שמעתם, ידעתם, זלזלתם, התעלמתם. לא נאפשר זאת עוד".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מינהל החינוך בעיריית חולון רואה תמיד לנגד עיניו את חשיבות השמירה על ביטחון התלמידים וצוותי החינוך ועל בטיחותם ומובן כי השבתת המערכת איננה פתרון, שכן היא תפגע בראש ובראשונה בתלמידים עצמם".

העירייה , כך נמסר, ערכה בבית הספר אשלים טיפול משמעותי בנושאים רבים – חלק מחצר בית הספר גודרה מטעמי ביטחון ובטיחות לילדים ולצוות, בשל הבדיקות ההנדסיות שבוצעו לקיר התמיכה שבין גני הילדים לבין בית הספר. ההחלטה שהתקבלה, לאחר בחינת הפתרון על ידי אגף תשתיות ומינהל ההנדסה, היתה לבצע ניטור לקיר ועבודות ניקוז אשר ישולבו בעבודת לניקוז רחוב קרסל, במסגרת תכנית העבודה לשנה זו. במקביל טופל הצד הצפוני והמזרחי של בית הספר, תוקן וסומן מגרש הספורט, ניתן לו אישור בטיחות ונכון להיום הוא פעיל.

"כמו כן", ציינו בעירייה, "נוספו מדרגות תקניות בכניסה, נחסמו גומחות לא בטיחותיות על ידי התקנת שערים, הוחלפו גופי התאורה בלובי המרכזי, הותקנה גדר למניעת טיפוס סביב הגינה המוגבהת, הוחלף הריצוף בשביל הצפוני והמערבי, הוסרה במת האבן הלא הבטיחותית והותקן דשא סינתטי מתחת למתקני השעשועים בחצר. שאר הנושאים מטופלים בהתאם לצורך ולקראת פתיחת השטח הסגור, יתוקנו כלל הליקויים, בהתאם להנחיות הממונה על הבטיחות בעירייה ועורך המבדקים הראשי במשרד החינוך, שסיירו במקום אתמול (ראשון) והעלו את הסעיפים הנדרשים לביצוע כתנאי לפתיחת שטח זה".

עוד נמסר בעירייה כי "בימים אלה מצוי בשלב תכנון נושא חיפוי מגרש הספורט (יבוצע עם קבלת האישורים הנחוצים). בנוסף, נערך תכנון סביבתי מחודש לשטח שיכלול טיפול במפלסים/ שיפועים להתמודדות עם ניקוז מי גשמים, גיזום העצים בהתאם להנחיות אגרונום, הכנת משטח משחקים עם מתקן משולב וגידור ברז מים מרכזי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    אם היה מדובר בתערוכה במדיטק שלא מעניינת אף אחד העירייה הייתה משקיעה את המליונים באותו היום
    אבל היי, מדובר בסך הכל בבטחון ובחינוך של הילדים שלנו… אז הכל בסדר ואפשר להמתין מבחינת העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר