צילום: עיריית חולון

יוזמה מעוררת מחלוקת: בית הספר מציע פרס כספי על תשלומי הורים

ועד ההורים הבית ספרי, בחסות ההנהלה, מציע פרס כספי לכיתה שתשלם ראשונה. לא כולם מרוצים מהיוזמה

פורסם בתאריך: 23.1.18 17:06

על רקע המאבק והחלוקות בנושא תשלומי הורים לבתי הספר והגנים נמשך ברחבי הארץ, בבית הספר הממלכתי דתי דביר, מצאו דרך "יצירתית" לגביית התשלומים: תמריץ כספי לכיתה שתעביר ראשונה את כל תשלומי התלמידים. אם שבנה לומד בבית הספר: "מדובר בלחץ על הורים שעומדים על העקרונות שלהם".

בהודעה שהועברה למאות הורים לתלמידים בבית הספר דביר בחולון, נמסר להורים כי ועד ההורים קיים לאחרונה ישיבה שבה הוחלט לנקוט בשיטת התמריץ כדי להשלים את גביית תשלומי ההורים, וזאת על ידי הבטחת 1,000 שקל לכיתה שתגבה את כל התשלומים בזמן הקצר ביותר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לאחר שמספר הורים הביעו זעם על השיטה, הוחלט לשנות את הנוסח ולהציע פעילות ערכית בשווי 1,000 שקל לכיתה שתגבה ראשונה את סכומי התשלומים, וההודעה על כך עברה דרך ועדי ההורים לכיתות.

אחד הורים בוועד מסר ל"השקמה-חולון": "עניין התשלומים תוקע פעילויות. יש הורים שלא מוכנים לשלם ואי אפשר להשאיר ילדים בבית הספר ומצד שני לא ניתן להוציא אותם לפעילויות. כולם נתקעים, כולם סובלים מהמצב. אין פתרון אידיאלי".

אם לשני תלמידים בבית הספר סיפרה: "אין דרך אחרת לתאר את הנושא: עושים לי את המוות. יש לי שני ילדים בבית הספר היסודי. אנחנו עובדים קשה כדי לפרנס את המשפחה. לא ביקשתי ולא אבקש תרומה או צדקה מזרים. אני משלמת את המסים שלי בזמן וכרגע אני זו ש'תוקעת' את הכיתות שבהן לומדים הילדים שלי. אחת הבנות שלי טענה ששמה עולה בדיונים במסגרת הכיתתית כאשר דנים ביציאה להצגות או לפעילויות מיוחדות לט"ו בשבט או לפורים. ילדים לועגים לה ומכנים אותה 'הבת של האמא הקמצנית'. זה בלתי נסבל, והניסיון להלחיץ את ההורים או למרץ אותם בפרסים הוא לא תקין".

שלומי תמם, חבר בוועד ההורים הבית ספרי ויו"ר הבית היהודי בחולון, אמר בתגובה: "שלומית אשואל, מנהלת בית הספר, רגישה כלפי משפחות בעלות קשיים כלכליים ולאוכלוסיות חלשות. בית הספר לא יכול להחזיק מעמד ללא תשלומי הורים. אף אחד לא הבטיח כסף לכיתה מנצחת. המנהלת לא מסתובבת עם פנקס צ'קים, אלא שהובטחה פעילות בשווי מסוים. אם  למישהו יש בעיה לשלם, הוא מזומן לפנות בארבע עיניים למנהלת בית הספר.  אם יש למישהו בעיה עם עצם התשלומים, הוא מוזמן לפנות לעירייה אבל לא להכפיש את בית הספר בתקשורת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "לדברי מנהלת בית הספר דביר, שלומית אשואל, 'על מנת לעודד תשלומי הורים, הוחלט להוסיף פעילות העשרה לכיתה שאחוז ניכר מהוריה ישלמו תשלומי הורים. רבים מההורים בירכו על היוזמה ותמכו בהחלטה, כולל ועד ההורים'".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר