קמפוס קריית שרת

ההורים לא שילמו והתלמיד הוצא מהאולם ולא הורשה לצפות בהצגה

אמו של התלמיד שהוצא מהאולם: "זה היה מביש ומשפיל". שני תלמידים נוספים מחטיבת הביניים ארן לא הורשו להשתתף בפעילות. ועד ההורים: "אנחנו לא מממנים סרבני תשלום"

פורסם בתאריך: 25.1.18 17:33

חילוקי הדעות בנושא תשלומי ההורים נמשכים. כך קרה אתמול (רביעי) כאשר שלושה תלמידים שהוריהם לא שילמו את כספי ועד ההורים התבקשו לא להגיע להצגה ואחד מהם אף הוצא מהאולם בבושת פנים ונשלח חזרה אל בית הספר בעוד חבריו לשכבה המשיכו לצפות בהצגה.

אתמול (רביעי) התקיימה הצגה במתנ"ס שטיינברג בחולון, שבה היו אמורים לצפות כל תלמידי כיתות ז' מבית הספר השש-שנתי ארן, קמפוס קריית שרת. אולם, ועד ההורים הבית ספרי החליט שתלמידים אשר הוריהם לא שילמו את כספי הוועד לא יוכלו לצפות בהצגה. לשלושה ילדים נמסרה הודעה מראש כי כל עוד הוריהם לא משלמים את כספי הוועד, הם לא יוכלו לצאת לפעילות תרבות אך תימצא להם פעילות בתוך בית הספר.

שניים מהתלמידים המסורבים הגיעו לבית הספר ודרשו להצטרף לחבריהם להצגה אך נענו בשלילה ונמצאה להם פעילות חלופית בבית הספר. לתלמיד נוסף, שהגיע ישירות אל המתנ"ס והתיישב באולם, הובהר על ידי המורה המחנך שנוכחותו אינה מקובלת והוא לווה על ידי מורה אחרת חזרה לבית הספר. אמו של התלמיד מספרת: "זה היה מביש ומשפיל, הוציאו אותו לפני כל חבריו לשכבה מהאולם והוא לווה אל בית הספר. אני לא מוכנה לשלם על הפעילויות שנעשות במסגרת בית הספר, הן אמורות לבוא על חשבון הרשות ומשרד החינוך ומתוקצבות על ידם".
זו אינה הפעם הראשונה שבבית הספר ארן, קמפוס קריית שרת, נוהגים כך כלפי תלמידים. בחודש אוקטובר האחרון, תלמיד כיתה ז' הלומד בחטיבה התבקש לחזור לביתו במהלך טיול שנתי, התבקש לחזור הביתה בגלל שהוריו משתתפים במאבק נגד תשלומי הורים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

מוועד ההורים של בית הספר ארן נמסר כי "לא ייתכן שהורים ששילמו את כספי הוועד יממנו פעילות של ילדים אחרים שהוריהם אינם משלמים. כל עוד משרד החינוך קבע את התשלומים ואישר אותם, על כל הורה, ללא יוצא מן הכלל, לשלם. כמובן, אם יש בעיה כלכלית, באים לקראת הילד בצורת מלגות או הנחות ובהסדר תשלומים נוחים להורים". אחת מחברות הוועד אף הוסיפה: "סוף סוף נעשה צדק, הורים שמשלמים תשלומי הורים לא מממנים הורים סרבני תשלום".

ועד ההורים העירוני: מי שלא משלם, לא משתתף
מוועד ההורים העירוני נמסר: "בעקבות המחאה על תשלומי ההורים, קיימנו שתי ישיבות בנושא. האחת, בהשתתפות הנהגת הורי גני הילדים והשנייה, בהשתתפות הנהגת ההורים העירונית. בשתי הישיבות הוצגו ונדונו הסעיפים הקשורים לכלל תשלומי ההורים במערכת החינוך. אנו מסכימים שכלל התשלומים – רשות ורצון – במערכת החינוך צריכים לעבור שינוי,

זהו צעד מבורך שיקל על ההורים בנטל הכלכלי הכבד. יחד עם זאת, בנקודת הזמן הנוכחית, בהסתכלות על עלות מול תועלת, אנו ממליצים לכלל הורי חולון לשלם את התשלומים תוך קריאה ליו"רים בבתי הספר, לקיים פגישה עם הנהלת בית הספר לבחינה וצמצום העלויות של תשלומי ההורים".

ועד ההורים העירוני מציין כי "במידה שלא ישולמו תשלומי ההורים, לא ניתן יהיה לבצע כל פעילות למעט לימודים. כלומר, התלמידים לא יוכלו לצאת לטיולים, סיורים, הצגות ולא יוכלו להשתתף בטקסים, הרצאות, העשרה, מסיבות וכו'. המחאה תהיה על גב התלמידים. הנהגת ההורים משאירה לכל הורה את ההחלטה לשיקול דעתו האישית האם לשלם או לא, אך

כנציגי הנהגת ההורים לא נוכל לאפשר מצב שבו ההורים ששילמו יממנו בצורה ישירה או עקיפה השתתפות תלמידים שהוריהם בחרו שלא לשלם ולא מפאת בעיה כלכלית. במידה וההורים יבחרו לשלם, אך הפעילות לא תצא לפועל, יוחזר מלוא התשלום עבור הפעילות שבוטלה. במידה שתהיה גבייה חלקית ובית הספר יזמין פעילויות כאלו ואחרות, ייקחו בה חלק אך ורק התלמידים שהוריהם שילמו. שאר התלמידים יקבלו פעילות חינוכית חלופית בבית הספר".

 

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממה אתה בהלם?
    לא יתכן שהורים שיש להן יכולת לא משלמים והם סרבני תשלום ילדיהם יצאו על חשבון הורים שכן משלמים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר