קמפוס קריית שרת

מרד התשלומים: תלמיד התבקש לחזור לביתו מטיול שנתי

בניגוד להוראות משרד החינוך, נמסר לתלמיד בחטיבת אר"ן שלא יוכל להמשיך בטיול השנתי בגלל שאמו משתתפת במאבק תשלומי ההורים

פורסם בתאריך: 30.10.17 17:14

בעקבות מרד תשלומי ההורים לבתי הספר ולגנים ולאחר שהנהגת ההורים בחולון הודיעה לאחרונה כי "מי שלא ישלם – לא ישתתף", תלמיד כיתה ז' הלומד בחטיבת אר"ן, בקמפוס קריית שרת בחולון, שיצא לטיול שנתי, התבקש לחזור הביתה בגלל שהוריו משתתפים במאבק נגד תשלומי הורים. רק בעקבות התערבות עו"ד הרן רייכמן המשיך התלמיד בטיול.

לטענת האם, במהלך טיול של מגמת מנהיגות בבית הספר, נקרא תלמיד כיתה ז' על ידי מחנכו לשיחה. המחנך טען בפני הילד כי כיוון שהוריו פועלים נגד תשלומי הורים, יקוצר משך הטיול שלו והוא ישוב לביתו בחולון באותו הערב. כמו כן, המחנך מסר לילד כי הוא מודח מהמגמה כיוון שהוריו לא מתכוונים לשלם עבור תשלומי המגמה.

יש לציין כי על פי הוראות משרד החינוך, אסור להחזיר תלמידים לביתם במהלך טיול ללא סיבה מוצדקת. כמו כן, אמו של הילד, סמדר שושני, שילמה עבור הטיול אבל לא היתה מוכנה לשלם עבור הלימודים הנוספים. האם טוענת כי "המחאה היתה צריכה להתחיל לפני שנים. אנחנו דורשים חוק חינוך חובה חינם. אנחנו נתונים למסחטת תשלומים. המחאה היא לגיטימית. אנחנו מנסים וגם מצליחים להתאגד ולגבש דעה. כך פעלתי עם הבן שלי".

 

בנה של שושני, אשר התבשר על הדחתו מהמגמה, התקשר לאמו וסיפר על מה שאירע, ועוד אמר לאמו כי הוא מבין את המצב וכי הוא תומך בה ובמאבק שלה. אמו פנתה למשרד החינוך וממשרד החינוך נמסר: "התלמיד לומד במגמת מנהיגות, מגמה על-אזורית, אשר נתונה לבחירת תלמידים מכל העיר. כמו יתר תלמידי הכיתה יצא לטיול בן שלושה ימים. התלמיד ימשיך את הטיול עם כל חבריו כמתוכנן. מה שנאמר לו היה בטעות והנושא ייבדק".

בראיון ל"שיקמה חולון" אומרת האם סמדר שושני: "אני כנראה הראשונה שנאלצת להתמודד עם הדילמה האם להיכנע לתשלום רשות או לגרום לבן שלי לאבד טיול שנתי. למזלי, יש לי בן מדהים שמבין את החשיבות של המאבק שלנו ולכן לא נלחץ מהשיחה עם מחנך הכיתה אשר הבהיר לו כי לא ימשיך בטיול וכמו כן יורחק מהמגמה. מדובר במחנך מעולה, אהוב על הילדים, שעושה עבודתו נאמנה שככל הנראה ביצע פקודה".

שושני הוסיפה כי "אני רוצה להעביר מסר לכל ההורים שלא יפחדו. שיצטרפו למאבק לחינוך חינם, שוויוני ואיכותי. הורים שמשלמים את תשלומי התל"ן מעמיקים את הפער בחינוך וגורמים נזק לשנים. תשלומי רשות, קרן קרב, מגמות, כל אלה הן חינוך חינם. הצטרפו למאבק, היום זה התל"ן והמגמות, מחר אלו הן בחינות הבגרות. בשל העובדה כי לבתי הספר אין אפשרות לגבות היות שזה לא חוקי, אזי משתמשים בסחטנות ובאיומים כנגד הילדים, דבר שמנוגד לחוק".

פיצ'י דובינר, ממנהיגי המאבק בתשלומי הורים, הוסיף: "לא נעים לנו שמשרד החינוך מטיל את מימיו על פרצוף ההורים בצורה לא אחראית. המדיניות של משרד החינוך קוברת את העתיד של מדינת ישראל. אני מבקש מהמדינה, אם רוצים להפריט את החינוך, צאו בהחלטה של הפרטה. אם לא, תפסיקו את התל"ן לגמרי".

מהמשמר החברתי בחולון נמסר כי "נמשיך לעזור ולסייע לכל הורה שייתקל בדרישות לתשלומי רשות ומרצון. טיול נכלל בשעות הלימוד ולכן על משרד החינוך לממן אותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליבי

    אולי האמא גם רוצה שישלמו לה על חוגים לילד??
    כיתת מגמה היא רשות התשלומים בה הם על חשבון ההורים בלבד.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר