איך הגיע מרד תשלומי ההורים בחולון לזמר קובי אוז?

ההורים פנו לקובי אוז ויידעו אותו כי ילדים שלא שילמו את כספי הוועד לא יצפו במופע שלו בבית הספר. כיצד הגיב הזמר?

פורסם בתאריך: 29.1.18 15:21

הופעתו של הזמר קובי אוז התקיימה ביום שישי האחרון בחטיבת אר"ן – קמפוס קריית שרת, אולם גם הפעם, תלמידים שהוריהם לא שילמו את תשלומי הרשות לוועד, לא הורשו לצפות בהופעה.

לאחר שבשבוע שעבר התקיימה הצגה במתנ"ס שטיינברג בחולון עבור תלמידי שכבת כיתה ז' בחטיבת  ארן – קמפוס קריית שרת, ואליה לא הורשו להיכנס תלמידים שהוריהם לא שילמו את כספי הוועד, שוב סורבו שלושה תלמידים לצפות בהופעה במסגרת בית ספרית, הפעם בזו של הזמר קובי אוז, שנערכה ביום שישי האחרון בבית הספר. זאת, בשל החלטת ועד ההורים הבית ספרי כי תלמידים אשר הוריהם לא שילמו את כספי הוועד לא יוכלו לצפות בהצגה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"היי קובי. אני אמא לילד בכיתה זי שמחר אמור להיות במופע שלך. לצערי, כמו בפעילויות אחרות, הוא יודר מהמופע שלך ולא ייקח חלק", פנתה אל אוז ערב לפני ההופעה אחת האמהות שלא שילמה את כספי הוועד. "מנהלת בית הספר משתמשת בילדים כדי לעשות דה לגיטימציה לתשלומי ההורים המופרזים שהנהיגה", ציינה האם בפנייתה לזמר, "אני חושבת שחשוב ליידע אותך שמחר מספר תלמידים לא ישתתפו בהופעה שלך. מקווה שתוכל לעשות משהו".

אוז השיב לה בתגובה: "אוי ואבוי, נדמה לי שזה קצת מאוחר להודיע אפילו בבית הספר הודעות. אשלח את הודעתך למי שמייצגת אותי ונראה אם אפשר לעשות משהו". ביום המופע דיווחו עובדי בית הספר כי "בזמן הקמת סט כלי הנגינה וכיוון הסאונד נשמעו דיונים רמים מכיוון הלהקה ואנשי הצוות שדנו בנושא תשלומי הורים. היתה אווירה מתוחה מאוד אבל ההופעה עברה באופן מושלם".

אחד הילדים שהודר מההופעה אמר כי: "אנחנו בשנת בר מצווה. מלמדים אותנו על ערכי היהדות. כמו למשל שאסור לבייש אדם עני כשמלווים לו כסף או מסייעים לו. במקרה שלנו, לא מדובר במחסור בכסף אלא במאבק נגד עושק. הילדים האחרים יודעים שהוצאנו מההופעה. לפני כמה ימים למדנו על הערך של 'איסור הלבנת פנים' וזה בדיוק מה שעשו לנו בזמן ההופעה".

עוד מוסיף התלמיד שהודר פעמיים לאחרונה מאירועים בית ספריים: "את השיעור האמיתי קיבלנו מההורים שלנו שהיו מוכנים להקריב את הכבוד של הילדים שלהם למען המאבק לחינוך חינם לכל ילדי ישראל. כמו שאמא שלי אומרת: 'היום חינוך חינם, אבל תשלומי הרשות משולמים בנפרד. מחר העירייה תחליט שאיסוף האשפה יהיה בנפרד מהארנונה. מחרתיים משרד הבריאות יחליט שחיסונים הם בנפרד. אם מנסים לשכנע אותנו שאנחנו 'דור העתיד', כדאי שנתחיל במאבק בשלב מוקדם".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בארבעה תלמידים שהוריהם סרבו לשלם מטעמים עקרוניים ולא כלכליים את תשלומי הרשות בגין תוספת פעילויות תרבות וכדומה – וזו זכותם. ואולם, מבחינתם, זה בסדר שילדיהם ישתתפו באותן פעילויות עליהן לא שילמו על חשבון אותם הורים שכן שילמו בגין הפעילות. מנהלת בית הספר פעלה בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך ובגיבוי של מפקחת בית הספר והתלמידים שובצו לפעילות חינוכית חלופית בתחומי בית הספר. יודגש, כי ההורים קיבלו על כך הודעה מראש ונמסר להם כי לפיכך על התלמידים להגיע  לבית הספר ולא לאולם שבו התקיימה ההופעה. ההורים אכן פעלו כך למעט הורים של אחד התלמידים, ששלחו את בנם לאולם בו התקיימה ההופעה ובכך אין להם להלין אלא על עצמם לגבי הלבנת הפנים של בנם. יצוין, כי מאז ההופעה, הוריהם של שניים מהתלמידים (מתוך הארבעה) החליטו לשלם את תשלומי ההורים בגין הפעילות הנוספת".

מהזמר קובי עוז ומוועד ההורים בבית הספר לא התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לטעמי מביש ..כל ילד מחויב להיות במופע .זה לא יכול שנית .ולהגיד אותם ילדים הייתה להם פעילות מביש

  2. אחד

    ה"עושק" הינו של שאר ההורים על ידי ההורים ה"מוחים".

    רוצה למחות, אל תשלם ואל תצפה לקבל. מי שלא משלם ורצה לקבל אינו מוחה, אלא נצלן פשוט!

  3. מאי

    מי שמלבין את פניך, ילד יקר, הם הוריך, שבשם העיקרון אינם משלמים ומצפים מהורים אחרים לממן את ילדם. מחזקת את החלטת בית הספר והפיקוח, להטיל את האחריות על ההורים!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר