הורים לתלמידים ב"דביר": "ציון יום גוש קטיף בבית הספר הוא פוליטי"

ההורים מתלוננים: "בחרו לבכות על חורבן גוש קטיף כאילו היה מדובר באירוע היסטורי חשוב". מנהלת בית הספר: "התלמידים הרחיבו את ידיעותיהם ונהנו מאוד"

פורסם בתאריך: 13.2.18 17:50

יום גוש קטיף נקבע לתאריך כ"ב בשבט במסגרת חוק המרכז להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון. בעוד מרבית בתי הספר לא מציינים את "יום גוש קטיף", בבית הספר הממלכתי-דתי דביר בחולון ציינו אותו בשבוע שעבר (רביעי) בהפנינג של משחקים והפעלות. כמה הורים לתלמידים בבית הספר הביעו מורת רוח על כך וטענו כי הבחירה לציין את יום גוש קטיף היא פוליטית ואף משיחית.

על פי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך משנת 2008, יום גוש קטיף נועד לאפשר לתלמידים היכרות עם סיפורו של גוש קטיף כחלק מהמפעל הציוני, התמודדות עם סוגיות של זהות אישית, זהות קולקטיבית וזהותה של המדינה. נוסף לכך מציינים במשרד החינוך את החשיבות על דיון בדרכים לניהול מחלוקת בחברה יהודית-דמוקרטית וגיבוש עמדות מנומקות בדילמות העומדות על סדר היום הציבורי במדינה.

יום כ"ב בשבט הוא יום הקמת היישוב האזרחי הראשון בגוש קטיף, נצר-חזני. בהודעה שהועברה להורים בבית הספר דביר נכתב: "חודש שבט, שהוא חודש של נטיעה, צמיחה והתחדשות, הוא הזמן המתאים ביותר לזכור את גוש קטיף ואת צפון השומרון, אשר נבנו ופרחו במשך 35 שנים, וחרבו במעשה הגירוש הנורא".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בבית הספר דביר הפכו את זכרון גוש קטיף להפנינג עם משחקים, הפעלות ואפילו כיבוד בצבע כתום – צבע שסימל בתקופת ההתנתקות את המתנגדים לה, ובכיתות נערכו דיונים שונים בנושא.

הורים לתלמידים בבית הספר הביעו מורת רוח מאופן הצגת הדברים והעיסוק בתכנים אלה. "הילד שלי חזר הביתה וסיפר על הפעילות בבית הספר", אומר אב לתלמיד ב"דביר", "ודיבר על הכמיהה לחזור לגוש קטיף כאילו מדובר בכמיהה להקים את בית המקדש".

אם אחרת מסרה כי "הורים רבים בבית הספר תהו מהי המטרה של היום הזה. בבית הספר בחרו לבכות על חורבן גוש קטיף כאילו היה מדובר באירוע היסטורי חשוב כמו גירוש ספרד או השואה ולבלבל את התלמידים. ללא ספק, מדובר במעשה מביש של ממשלה שניסתה להתחבב על אומות העולם וירתה לעצמה ברגל, אך עם זאת, ללא הפרספקטיבה של הזמן ועם הטענות המשיחיות שמשתלבות לבלי הפרד בתכנים של בית הספר, נשאלת השאלה האם הילדים יוכלו להבדיל בין הפן הפוליטי של יום גוש קטיף לבין הרעיון ההתיישבותי שקשור ליום הזה".

שולמית אשואל, מנהלת בית הספר דביר, אמרה בתגובה: "ביום גוש קטיף קושט בית הספר בצבע כתום ובתמונות מהגוש ותלמידות כיתה ד' הפעילו תחנות חוויתיות ומעשירות בנושא, ביניהן: קליעה למטרה אל שאלות ותשובות על גוש קטיף, משחק זיכרון על תמונות הקשורות לחיים בגוש, מחט בערימת שחת – מציאת פתקי מידע על גוש קטיף, כתב סתרים בו הילדים נשלחו למצוא סרטים כתומים שפוזרו ברחבי בית הספר ועוד. התלמידים הרחיבו את ידיעותיהם בנושא הגוש ונהנו מאוד. למעט הורה אחד, לא התקבלה כל תלונה מההורים על הפעילות".

תגובת משרד החינוך טרם התקבלה.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    וציון יום הרצח של רבין מדי שנה הוא לא פוליטי?
    התלמידים צריכים לדעת גם דברים שלא מתיישרים עם סדר היום של השמאל- כל הכבוד למנהלת ולתמידים של "דביר".
    תהיו עם ראש פתוח לסביבה ולא זומבים שצורכים כוכב נולד ושאר התכנים הרדודים בלוויזיה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר