גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

הגננות קיבלו הוראה: אין להכניס את ילדות לגן – בגלל חוב ארנונה

המכתב המקומם שקיבלה אם לשתי בנות, הפוסט שהצית את הרשת וההסבר של עיריית חולון: מה עומד מאחורי המקרה שבו בעלת חוב ארנונה לא הצליחה לרשום את בנותיה לגן

פורסם בתאריך: 15.2.18 14:37

אם לילדות בנות ארבע שביקשה לרשום את שתי בנותיה לגן טרום חובה בחולון. נדהמה לגלות כי לא תוכל להכניס את בנותיה לגן השייך לרשת בית יוסף משום שלא הסדירה את חוב הארנונה.

בשבוע שעבר ביקשה האם לרשום את בנותיה לגן דתי – היחיד בשכונת תל גיבורים, אבל אז נמסר לה כי לא תוכל לרשום את בנותיה. בהמשך נשלח מכתב לאם, תחת הכותרת "אי התאמה למסגרת החינוכית", נמסר לאם כי "לצערינו לא ניתן לבצע רישום לגן בעיריית חולון, עקב חובכם לעיריית חולון ועיריית תל אביב, על כן מבחינה חוקית אין לנו אפשרות לקבל את בנותיך לגן עד סידור העניין מול העירייה". עוד צוין בהבלטה במכתב: "נא לא לשלוח את הילדות לגן והימנעו מאי נעימויות – הגננות קבלו הוראה שאסור להכניסן".

חברותיה של האם מספרות שהיא חזרה לביתה המומה וכואבת. תגובה אחת מחברותיה מיהרה לפרסם את המקרה בדף הפייסבוק שלה. הפוסט צבר פופולרחות ברשת ובעקבותיו נעשו פניות אל מינהל החינוך ובסופו של דבר התאפשר לאם לרשום את בנותיה לגן. "אני לא מבינה למה זה היה צריך להגיע לפייסבוק כדי שמישהו יטפל בזה. לא הסבירו לאם כלום, כיצד לפעול ומה לעשות. צריך להבין לא כולם במגזר הדתי מעורים ויודעים מה צריך לעשות במקרים כאלו טוב שזה נגמר כך".

 

עיריית חולון: "מדובר ברצף טעויות של הנהלת "בית יוסף"

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לצערנו, מדובר ברצף טעויות של הנהלת הבעלות של 'בית יוסף' כדלהלן: ביום ראשון הגיע למינהל החינוך שליח מטעם בית יוסף לבדוק מדוע שתי בנות לא נקלטו ברישום במשרד החינוך (כל רישומי גני הילדים למשרד החינוך נעשים באמצעות העירייה בלבד). פקידת הרישום אמרה לשליח, שלא ניתן לרשום את הבנות כי אין לאם מספר משלם בארנונה בחולון (לאם אין מספר משלם מאחר שהיא מתגוררת בדירה שבה בעל הדירה משלם את הארנונה ולא היא). במקום לגשת לאגף הגביה בעירייה ולקבל מספר משלם כפי שנעשה במקרים מסוג זה, השליח של בית יוסף הבין שלא ניתן לרשום את הילדה בגלל חוב בארנונה. טעות זו גרמה לרצף הטעויות המיותרת והנהלת המוסד ננזפה על ידי מנהל המחלקה לחינוך חרדי במינהל החינוך העירוני על הוצאת מכתב לא מקצועי וגרימת עוגמת נפש לאם ולשתי בנותיה".

עוד נמסר מהעירייה כי "הנהלת המוסד התנצלה בפני האם וגם מנהל המחלקה במינהל החינוך נפגש עמה, הסביר את מקור הטעות ביקש ממנה לקבל את התנצלות הנהלת בית יוסף ולהחזיר באופן מידי את הבנות לגן".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר