בית שטיינברג. מחיר דומה להפקה פרטית
בית שטיינברג. מחיר דומה להפקה פרטית

המשבר בקונסרבטוריון העירוני הגיע לבית הדין לעבודה

יוליה רפפורט, מנהלתו לשעבר של בית הספר למוזיקה במרכז שטיינברג בחולון, הגישה צו מניעה במטרה לעצור ולבטל את המכרז לתפקיד ניהול הקונסרבטוריון

פורסם בתאריך: 26.2.18 11:36

יוליה רפפורט, מי שניהלה את בית הספר למוזיקה של בית שטיינברג בחולון, יוצאת למלחמה על ניהולו של הקונסרבטוריון. בשבוע שעבר הגישה רפפורט בקשה לצו מניעה בבית הדין לעבודה במטרה לעצור ולבטל את המכרז לניהול הקונסרבטוריון חולון.

בצו המניעה שהגישה רפפורט לבית הדין לעבודה היא טוענת, בין השאר, שהחלטת ועדת המכרז לא היתה תקינה ומבקשת שיינתן לה הסבר מדוע נדחתה מועמדותה. היא טוענת שהמכרז הפנימי הפך לחיצוני ללא כל פרסום, שיכולותיה המקצועיות לא נבחנו, וכי רק שלושה חודשים לאחר פתיחת המכרז הבהירה לה מנכ"לית רשת קהילה ופנאי, המנהלת את הקונסרבטוריון, כי מבחני הניהול שביצעה לא היו טובים מספיק על אף שביקשה ממנה תשובות קודם לכן.

בהנהלת רשת קהילה ופנאי טוענים מנגד כי המכרז המדובר התנהל בתקינות מלאה וכי בעקבות הכרתו של מרכז המוזיקה העירוני כקונסרבטוריון על ידי משרד החינוך, קם הצורך לביצוע שינוי במבנה הארגוני של בית הספר למוזיקה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

רפפורט מציינת כי "לפני שלושה שבועות נמסר לי כי לא זכיתי במכרז לתפקיד מנהלת הקונסרבטוריון שאותו אני מנהלת בפועל כבר שנה רביעית. הכל החל כאשר בסך הכל ביקשתי להגדיל התקציבים למרכז עקב גדילתו. פניתי למנהל המרכז, ולא קיבלתי תשובות מספקות, לכן פניתי להנהלת הרשת ומכאן החל מסע נקמנות מצד מנהל המרכז. כך, במקום לבצע ארגון מחדש של המערכת, הנהלת הרשת בחרה לצאת במכרז שתחילה היה פנימי ואחר כך חיצוני וכך מצאתי את עצמי מתמודדת מול מנהל אמנותי שלא ניגש למכרז, ועומדת בבחינות שלא בחנו את כישורי המקצועיים". לדברי רפפורט, מספר חודשים לאחר מכן פנתה להנהלת רשת קהילה ופנאי כדי לברר את תוצאות המכרז, ונמסר לה כי נמצאה לא מתאימה.

תמיכה מלאה של התלמידים, ההורים וצוות המורים

במכתב תודה על התמיכה וההערכה שקיבלה מהורים לתלמידי הקונסרבטוריון ומתלמידים ציינה רפפורט: "אל תיתנו להטעות אתכם, המאבק בפועל הוא לא על 'האם יוליה נשארת בתפקיד מנהלת בית הספר', אלא על האם לקונסרבטוריון ההולך ונהיה מוסד מוביל לחינוך מוזיקלי מקצועי ברמה הגבוהה – יש זכות קיום, ומה יהיה מקומו במערכת החינוך המוזיקלי בעירנו בעתיד".

גם צוות המורים בקונסרבטוריון תומך במאבקה של רפפורט והמורים אף שלחו מכתב לכל הנוגעים בדבר, ביניהם אל מנכ"ל משרד החינוך, שבו ציינו: "אנו פונים אליך בבקשה להתערבותך הדחופה במשבר שפוקד אותנו בימים אלה. בית הספר למוזיקה שטיינברג של העיר חולון קיבל לפני שנה סטטוס של קונסרבטוריון בפיקוח משרד החינוך. משרד החינוך ורשת קהילה ופנאי אישרו את הגב' יוליה רפפורט לתפקיד מנהלת הקונסרבטוריון. למרות זאת, רשת קהילה ופנאי יצאה במכרז לתפקיד זה, בהנחה שזהו עניין פורמלי בלבד וקשור לשינוי הסטטוס (או לפחות כך חשבנו). מתברר כי עשתה זאת מבלי לערב את משרד החינוך. אולם, נדהמנו לגלות כי נמצא מועמד לתפקיד המנהל וכי רפפורט לא זכתה במכרז".

עוד מציינים המורים בפנייתם אל מנכ"ל משרד החינוך: "בארבע השנים בתפקידה כמנהלת, וביתר שאת בשנה האחרונה, הצליחה רפפורט לעלות את הרמה המקצועית באופן משמעותי, כמות התלמידים גדלה בעשרות אחוזים וההרכבים של הקונסרבטוריון מייצגים את המוסד ואת העיר חולון ברמה ארצית ובינלאומית בגאווה ובאיכות יוצאת מן הכלל. כל ההישגים הללו התאפשרו הודות לניהולה המקצועי, החכם והמסור של יוליה. כעת, כ-400 תלמידים והוריהם וכ-60 מורים – כולנו עומדים לצד יוליה רפפורט, מנהלת הקונסרבטוריון".

בסיכום דבריהם אל מנכ"ל משרד החינוך כותבים המורים: "אנו רואים בהתנהלותה של רשת קהילה ופנאי פגיעה קשה במוסד אותו עמלנו, בהובלתה של יוליה, לבנות ולפתח. אנו מלאים חששות וחרדה לעתיד המוסד. יתרה מזאת, אנו רואים במכרז זה הליך לא חוקי  ומתייצבים מאחורי המנהלת שלנו אשר מובילה את המקום בצורה הטובה ביותר, ואין כל סיבה להעביר את המוסד דרך טלטלה מיותרת. דבר זה יפגע בראש ובראשונה בדבר החשוב לנו ביותר – חינוך ילדינו".

הנהלת רשת קהילה ופנאי: "כישוריה של יוליה מוערכים"

מהנהלת רשת קהילה ופנאי נמסר כי "במהלך השנה החולפת, במאמצים משותפים של הנהלת הרשת וכל צוות שטיינברג, קיבל שטיינברג מרכז המוזיקה העירוני הכרת סטטוס קונסרבטוריון על ידי משרד החינוך. כתוצאה מכך, קם הצורך לביצוע שינוי במבנה הארגוני של בית הספר למוזיקה, כפי שהתנהל עד היום".

ברשת קהילה ופנאי מסבירים את הרציונל שעמד מאחורי המכרז: "במבנה הארגוני הישן תפקיד ניהול בית הספר למוזיקה חולק בין שני רכזים ובפועל היה קיים חוסר בהגדרת תפקיד מנהל/ת קונסרבטוריון. השינוי הארגוני נועד לרכז את כפל בעלי התפקידים תחת דמות אחת מובילה ומקצועית. לכן, רשת קהילה ופנא" יצאה במכרז פתוח על פי  הקריטריונים של הרשת על מנת לאתר את המועמד הראוי ביותר לתפקיד מנהל/ת הקונסרבטוריון. בנובמבר 2017 התפרסם המכרז לתפקיד. מספר רב של מועמדים הגישו את מועמדותם, כאשר בסופו של תהליך, שכלל ראיונות אישיים וביצוע מבחני אבחון במכון אבחון חיצוני, נבחר המועמד המתאים ביותר לתפקיד".

בהנהלת רשת קהילה ופנאי מבקשים לציין כי "התהליך לווה על ידי ועדה מטעם הרשת שכללה את מנהל מרכז שטיינברג, מנהלת מחלקת משאבי אנוש ברשת ויועצת חיצונית בתחום המוזיקה. לשמחתנו, נבחר מועמד שענה על מלוא הקריטריונים ואנו מאמינים כי יצלח בתפקידו החדש ויתרום לפיתוח והצלחת הקונסרבטוריון".

עוד מבקשים להדגיש בהנהלת רשת קהילה ופנאי כי "כישוריה של יוליה מוערכים ונשמח אם היא תבחר להישאר בשטיינברג. לא היתה כל כוונה לפטר אותה או להרע בתנאי העסקתה. נפגשנו איתה והסברנו לה הדברים אך היא לא קיבלה אותם".

הדיון בצו המניעה למכרז שהגישה רפפורט נקבע ליום ראשון הקרוב (4.3.18) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר