תלמידים בחפירות. צילום: משרד החינוך

"ילדינו לא יעבדו בפרך כדי לממן מעוטי יכולת למסע לפולין"

הנהלת בית הספר בחולון נאלצה להחזיר תלמידים מעבודות באתר ארכיאולוגי בשל סירוב ההורים לחלק מלגות למסע לפולין בתמורה לעבודה

פורסם בתאריך: 10.4.18 12:26

"לקחו את ילדינו לעבודות פרך בחום הכבד כדי לממן נסיעה לפולין עבור ילדים שאין להם" – כך התלוננו השבוע הורים לתלמידי שכבת כיתות י' בבית הספר עתידים.
"לפני כשלושה שבועות", מספרת אח האמהות, "הודיעה הנהלת בית הספר להורים שהילדים יוצאים לשבוע ימים לגדרה, שם הם ישהו לצורך עבודות ארכיאולוגיות. מיד התקשרתי למספר הורים לקבל פרטים על הנסיעה, אך איש מהם לא ידע דבר או פרטים נוספים. לא ייחסתי חשיבות, כי הילד לא גילה התנגדות לנסיעה וכך יצאו הילדים לגדרה".

בהמשך, בעת ששהו הילדים באתר העבודות הארכיאולוגיות, החלו להגיע שיחות טלפון והודעות מהשטח אל ההורים. לדבריהם, הילדים התלוננו על חום כבד ששורר במקום ועל כך שהמדריכים מכריחים אותם לעבוד בחום ומתייחסים אליהם בצורה לא נאותה.

"מיד ביקשתי לדבר עם אחד המדריכים", מספרת האם, "הבן שלי שם אותי על ספיקר ואז שמעתי את המדריך ונחרדתי: הוא ניבל את הפה ודיבר אלי בחוסר נימוס. חשתי שמשהו מוזר קורה והתברר שהרבה הורים קיבלו טלפונים והודעות מילדיהם, שקיבלו אותו יחס מחפיר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

למחרת, כך מציינת האם, התקיימה פגישה דחופה עם מנהל בית הספר, שבה "דרשנו הסברים בנוגע לשבוע העבודה הזה. המנהל הסביר לנו שמדובר בחברה פרטית המעוניינת לחלק מלגות לילדים הנוסעים לפולין ושהתמורה לה היא שבוע עבודות בארכיאולוגיה בגדרה".

ההורים טוענים כי לא הודיעו להם מראש על מטרת הנסיעה ודרשו מיד כי ילדיהם יפסיקו מיד את המשימה שלשמה נשלחו לגדרה. "לא ידענו על דבר כזה ואנו מתנגדים לכך שהילדים יעבדו בתמורה למלגות לנסיעה לפולין", אומרים ההורים. "יש דרכים אחרות להשיג את הכסף למעוטי יכולת, כמו ארגון יריד או איסוף תרומות. לכן, מיד הודענו למנהל בית הספר שאנו מתנגדים בתוקף לרעיון ולמטרה, בוודאי כשהדבר נעשה תחת החום הכבד, ללא אמצעי הגנה ועם יחס מזלזל מצד המדריכים. לכן, דרשנו שהילדים יפסיקו לאלתר עבודות אלו".

בעקבות התנגדות ההורים ודרישתם, הורתה הנהלת בית הספר עתידים עוד באותו יום להחזיר את התלמידים לביתם.

עיריית חולון: "מדובר בחוויה שהיא עבודה למען הקהילה"

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "פרויקט החפירות הארכיאולוגיות הוא פרויקט מוביל בתחום ההתנדבות החברתית הערכית במדינת ישראל ובמשרד החינוך. התלמידים יוצאים לשבוע של חפירות כאשר עלות האוטובוס הינה במימון רשות העתיקות והליווי הוא על פי הקבוע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך".

בעירייה הסכימו כי "מדובר בעבודה פיזית קשה הנעשית בחלקות מוצללות אבל ביום חם, אכן חם. בכל חלקה יש מדריך מסייע ומורה ולעתים המדריכים אכן אינם נחמדים. התלמידים עבדו רק עם כובע, קיבלו מים ועשו הפסקות בעבודה. אכן היה חם ולא קל אך זו היתה אחת המטרות של הפעילות – חוויית קושי בעבודה למען הקהילה".

עוד ציינו בעירייה כי "בבית הספר עתידים, הפרויקט הוא יוצא מן הכלל: בשנה שעברה כיתה עשתה מחזור עבודה שלם וגם השנה כיתה נוספת עשתה מחזור עבודה נוסף. כיתה נוספת לא הצליחה השנה לסיים את המשימה מסיבות שונות ולכן היא הופסקה באמצע.

היתרון הגדול של המשימה הוא שהתלמיד זוכה בהתנדבות למען הקהילה במסגרת תעודת הבגרות החברתית שלו ובמקביל בית הספר מקבל תשלום שמשמש למתן מלגות נסיעה לפולין לתלמידים באותה השכבה".

עוד מסרו בעירייה: "יצוין כי ההורים קיבלו את כל המידע מבעוד מועד, הוא פורסם בכל אמצעי התקשורת של בית הספר, כולל במצגות בתחילת השנה וכולל לוועד ההורים. יתרה מזה, ההורים חתמו על חוזר היציאה לפעילות במסגרת תיק טיול".

לגבי "'חברה פרטית שמחלקת מלגות לתלמידים בתמורה לעבודות'", ציינו בעירייה כי "אין שום קשר לשום חברה. מדובר על תשלום של רשות העתיקות לבית הספר תמורת העבודה. הכסף משמש לאותה שכבה למלגות למסע לפולין, שהינו דבר ערכי וחשוב".

אלי אלשייך, יו"ר ועד ההורים ב"עתידים", מסר שהוא רואה בערך ההתנדבות ערך עליון וכי כל הכבוד לילדים שנרתמו למשימה החשובה הזו".

 

תגובות

5 תגובות
  1. אימא

    אוייי הילדים התאמצו טיפה??? מה יהיה בצבא???הורים לא תמיד תהיו בשבילם אז איך הם יתמודדו????

  2. מלי

    עם הורים כאלה לא פלא שהדור של היום מרוכז רק בעצמו. תגובה מגעילה ואנטי סוציאלית של הורים. ממש בושה וחרפה

  3. ניר

    אני ואפסי עוד. בושה של הורים. במיוחד כשהם יודעים למה הכסף מיועד.

  4. דפנה מתל אביב

    נו איך אתם לא רואים שזה הכל קומבינה מרוקאית? מי אמר לכם שהם מעוטי יכולת? איך פתאום כולם הסתדרו בעמדה אחת כמו דומינוס כשאפשר לקבל משהו ע"ח מישהו אחר? כעיקרון תבינו שגם ילדים מבתים עניים וגם הילדים של האנשים הכי עשירים נוסעים לפולין במימון של הבי"ס וארגונים אמריקאים.זה מעניין עו"ד או בוס של כל חברה החל מחברת חשמל וכ"ו (ומדובר במיליונרים) איזה שמות כתובים ברשימת המימון ע"ח אותם ארגונים? עושה טלפון לחבר במשרד החינוך וציק צאק בן של מיליונר כבד מקבל מימון מלא לנסיעה לפולין! אין גבול לבושה!(

  5. מוזר

    לא הבנתי לאיזה צורך ובאיזו זכות המדריכים לא נחמדים. מוזר שהסתירו מההורים את מטרת העניין. הילדים עובדים בהתנדבות ובית הספר מקבל כסף? משהו מסריח פה לשמיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר