מינהל החינוך בחולון לא מתנגד להפרדה מגדרית בפעילות בית ספרית

שר החינוך בנט הורה להפריד בין בנים לבנות בפעילות "משחקים של פעם". ההורים בחולון מתנגדים, כמה מנהלי בתי"ס הודיעו שלא ישתפו פעולה, אך מינהל החינוך מעדיף לא לנקוט עמדה

פורסם בתאריך: 29.4.18 09:39

מתברר שבמינהל החינוך בחולון אין מדיניות ברורה לגבי הפרדה בין בנים לבנות במוסדות החינוך בעיר, וכשהוא נדרש להחליט בנושא זה, הוא משאיר את ההחלטה למנהלי בתי הספר. כך עולה בעקבות דרישת משרד החינוך להפריד בין בנים לבנות בפרויקט "משחקים של פעם".

מטרת הפרויקט, שיזם שר החינוך נפתלי בנט ומשרד החינוך ומתוכנן להיערך בעוד כשבועיים, הוא לגרום לתלמידי בתי הספר היסודיים לשחק קלאס, תופסת, חמש אבנים, דג מלוח ועוד משחקי חברה, שההורים לילדים של היום בוודאי מכירים היטב. לשם כך הוציא המשרד חוברת ובה פירוט של 60 משחקי חברה וספורט.

האירוע שנקרא "משחקים של פעם" אמור להתקיים במחוז תל אביב, שבו נכללת חולון, אלא שבצד היוזמה היפה הזו, יצאה גם הוראה של משרד החינוך לקיים את הפעילות תוך הקפדה על הפרדה מגדרית בין בנים לבנות.

בבתי ספר יסודיים בתל אביב כבר חתמו על עצומה שקוראת להחרים את האירוע ולבטל את השתתפותם, וזאת בתמיכה של ראש העיר ומינהל החינוך העירוני בגלל הדרישה להפריד בין בנות לבנים. למחאה הצטרפו גם הערים  גבעתיים, רמת גן והרצליה שהודיעו: "ההפרדה מנוגדת לערכי השוויון". עיריית גבעתיים אף הפיצה מכתב למנהלי בתי הספר שבו נכתב כי "בתי הספר בגבעתיים לא ישתתפו באירוע 'משחקים של פעם' כל עוד לא תבוטל ההפרדה. הפרדה בין בנים לבנות אינה עולה בקנה אחד עם ערכי החינוך השוויוניים והפלורליסטיים שאותם אנו מקדמים. לצערנו, אנו נתקלים כאן שוב בניסיון כפייה מיותר שאינו מקדם קרבה ושיתוף פעולה בין כלל הקהלים, אלא מייצר פילוג וכעס מיותרים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בקריית אונו החליטו לא לשלוח תלמידים להפנינג ובעיריות פתח תקווה ואור יהודה אמרו כי מראש לא תכננו להצטרף להפנינג, ללא כל קשר לעניין ההפרדה.

בבתי הספר שהחליטו לבטל את האירוע טוענים כי משרד החינוך דרש הפרדה מגדרית באירוע "משחקים של פעם", אלא ש"פעם" לא היתה בישראל הפרדה דתית כה אדוקה, גם לא במגזר הדתי, ודאי לא בגילאים כה מוקדמים.

מינהל החינוך בחולון: "שהמנהלים יחליטו"

בחולון, כאמור, בחרו במינהל החינוך בגישה שמציבה למעשה את מנהלי בתי הספר מול ההדתה. ראש מינהל החינוך, אריאלה קידר, מסרה בתגובה כי "אנו רואים בחיוב את הרעיון של חזרה למשחקים של פעם. הרעיון של הפרדה מגדרית צריך להתקיים בהתאם לאורח החיים ולתפיסות העולם הבית ספריות. אנו סומכים על שיקול דעתם של מנהלי בתי הספר שיקבלו החלטה מתאימה".

כמה ממנהלי בתי הספר בחולון הודיעו, שלא לציטוט, כי הם אינם מתכוונים לשתף פעולה עם נסיון ההפרדה וההדתה וכי הם מסתייגים, בלשון המעטה, מההנחיה של משרד החינוך. במקביל, ועד ההורים העירוני מסר כי רבים מההורים גילו התנגדות לרעיון שיפרידו בין בנים לבנות בפעילות בית ספרית. יו"ר הוועד רועי דביר מסר בעניין כי "אמורה להיות פגישה משותפת עם מינהל החינוך ובה יגיעו להחלטה משותפת שתהיה מקובלת על כולם".

גם בתנועת "חילונים בחולון" הביעו מורת רוח וקראו למנהלי בתי הספר בחולון להחרים את האירוע: "28 מנהלי בתי ספר יסודיים בתל אביב הודיעו על ביטול השתתפותם באירוע, המנוגד לערכי החברה החילונית המקדמת צמצום פערים מגדריים וחתמו על מכתב המנמק את עמדתם, שהיא גם עמדתנו בעניין. אנחנו מכבדים את כלל האוכלוסיות, וגם בפעילויות עירוניות המשותפות לבתי ספר דתיים וחילוניים עושים תהליך חינוכי עם התלמידים סביב סוגיית ההפרדה ומגיעים להבנות בלי כפייה של צד אחד או צד אחר. י

"יצוין, כי מכתב מנהלי בתי הספר בתל אביב הציע חלופה להפרדה גורפת שתאפשר את השתתפות כלל בתי הספר והתלמידים, אך משרד החינוך סירב לה. למיטב ידיעתנו מוסדות החינוך של חולון משתייכים למחוז תל אביב. במידה שקיבלתם הזמנה להשתתף באירוע זה, אנו קוראים לכם בתוקף, מנהלי בתי ספר המשתייכים לזרם הממלכתי, להצטרף למכתבם של מנהלי בתי הספר אשר ביטלו את השתתפותם באירוע במתכונת הנוכחית".

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר