חינוך מיוחד

מחסור חמור בקלינאי תקשורת בחולון

מ-26 קלינאי תקשורת מאושרים בתקן, עובדים בחולון רק חמישה. ההורים טוענים: "לטיפול יש חשיבות רבה והילדים בנסיגה". משרד החינוך: "הנושא מצער וידוע"

פורסם בתאריך: 3.5.18 09:02

נושא המחסור בקלינאי תקשורת בחולון הוא בעיה כאובה עבור התלמידים הזקוקים לכך. מתברר שמתוך 26 קלינאי תקשורת מאושרים בתקן, רק חמישה אכן עובדים בפועל. הבעיה היא קריטית במיוחד בקרב ילדי החינוך המיוחד, שהוריהם טוענים: "אצל כמה מהילדים חלה נסיגה ואין באפשרותנו לממן טיפולים פרטיים".

עיקר הבעיות שבהן מטפל קלינאי תקשורת הן עיכוב התפתחות הדיבור ו/או קושי בפיתוח דרכי ביטוי לא מילוליות חלופיות; העדר משחק דמיוני ספונטני וכן מגוון או קושי בחיקוי במשחקים חברתיים; קושי ליזום או לנהל שיחה; דיבור תבניתי, חזרתי וסטריאוטיפי.

תלמידים עם בעיות תקשורת המטופלים על ידי קלינאי תקשורת נעזרים בו גם לפיתוח יכולות שפתיות מעשיות. כשהתרגול לא נעשה על בסיס קבוע, מיד מורגשת נסיגה ביכולתו של הילד.

אם מחולון לילדה הסובלת מאוטיזם ומקשיי תקשורת, הלומדת בכיתה א', מספרת כי בתה אובחנה בגיל שנה כאוטיסטית. "היא לא דיברה, התעלמה מילדים אחרים והתקשתה להביע רגשות. כיום, בזכות טיפול של קלינאית התקשורת היא פתאום צוחקת, שרה ומספרת חוויות מהגן. היא פורחת ועושה דברים שלא האמנו שתעשה לפני שנה. כעת, היא לא מטופלת יותר על ידי קלינאי תקשורת, הכל דורך במקום ולאף אחד לא אכפת".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אם לתלמיד בבית ספר גורדון מספרת: "בכיתה ד', כיתת תקשורת, לימדה במשך שלוש שנים וחצי קלינאית תקשורת, ומאז שיצאה לחופשת לידה לפני חמישה חודשים, אין לה מחליפה. הבן שלי היה במסגרת תכנית משרד החינוך, יש לו קושי בדיבור ופעמיים בשבוע הוא טופל וכעת הוא נשאר ללא קלינאי תקשורת". אם נוספת לתלמיד בבית הספר ניב, מציינת: "קלינאי תקשורת הוא דבר חשוב ונראה שלאף אחד לא אכפת כי במילא השנה עוד מעט נגמרת. הילדים סובלים מנסיגה וטיפולים פרטיים עולים הון ולא לכולם יש את הכסף. למרות העזרה של ביטוח לאומי, זה עדיין לא מספיק".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "זהו נושא שהינו בתחום האחריות של משרד החינוך בלבד ולא באחריות הרשות המקומית".

ממשרד החינוך נמסר: "נושא מחסור בעובדים פרא-רפואיים מצער וידוע. הנושא מטופל מול המל"ג ואף בא לידי ביטוי בדו"ח מבקר המדינה. המחסור בא לידי ביטוי בקופות החולים, במכונים להתפתחות הילד ובמשרד החינוך, אך יחד עם זאת הפיקוח עושה את המירב כדי להשיג עובדים אלה לרווחת התלמידים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר