1,000 שקל ל-5 ימים – עלות קייטנה בגן פרטי בחולון

הילדים יישארו בבית? הגנים הפרטיים בחולון פרסמו את מחירי הקייטנות ובקרוב: כמה תשלמו בקייטנות העירוניות

פורסם בתאריך: 7.5.18 09:13

הקיץ בפתח וההורים בחולון כבר נערכים למצוא סידור לילדים בקייטנות. בכמה מהגנים הפרטיים כבר פרסמו את מחירי הקייטנות לחופשת הקיץ הקרובה, ומבדיקה שערך "השקמה-חולון", נראה כי עלות הקייטנות היא יקרה מאוד, שלא לומר מנופחת.

אחרי חוק הצהרונים, שבא לקבוע מחיר אחיד לצהרונים העירוניים, רבים מההורים נאלצים להתמודד עם מחירים הקייטנות בקיץ. בימים אלה החל הרישום לקייטנות בגנים הפרטיים, והמחירים מגיעים עד ליותר מ-2,000 שקל לקייטנה שתארך חודש אחד בלבד. כך יוצא שעבו חודש אוגוסט הם נאלצים לשם תשלום נוסף שבחלק הגנים מוגדר כקייטנה ובאחרים כ"ימי העשרה".

הורים רבים פנו למערכת וציינו כי הגנים הפרטיים מנצלים את אוזלת ידם כיוון שהם אינם יכולים לקחת חופשות כה ארוכות ולכן בגנים מפקיעים מחירים.

לדוגמה, בגן הפרטי "פרפר נחמד" בחולון דורשים עבור חמישה ימי קייטנה מאמצע אוגוסט סכום של 1,000 שקל. כך יוצא שעד 10 אוגוסט ישלמו ההורים סכום של 2,500 שקל – תשלום חודשי קבוע, ועוד 1,000 שקל עבור חמישה ימים נוספים, ובסך הכל 3,500 שקל. כרמית, מנהלת גן "פרפר נחמד" אומרת בתגובה: "אני לא מכריחה אף אחד לבוא לקייטנה, גם ככה קשה להשיג כוח אדם. שישימו את הילדים אצל קרובי משפחה. זה בסך הכל שירות שאני נותנת להורים ומי שלא רוצה, שלא יירשם".

ב"גן סיגל" הפרטי בחולון דורשים תשלום של 1,200 שקל עבור שבעה ימי קייטנה באוגוסט, המיועדת לגילאי 0-3. ב"גן מישמיש" הפרטי גובים 1,800 שקל עבור 11 יום קייטנה לילדים מגיל 0 עד 5 במהלך אוגוסט. סיגל אדהמי, מנהלת" גן סיגל" בקריית בן גוריון, אמרה בתגובה: "הקייטנה אינה חובה, אנו עושים זאת כשירות להורים", ואילו גלית, מנהלת "גן מישמיש" ביקשה לציין "בקייטנה שלנו אנו מציעים מגוון אפשרויות והכל  נתון לבחירת ההורים. פניתי להורים במכתב הנ"ל שמפרט את הפעילויות המגוונות: כדורגל ונסיכות, ימי בריכה, פעילויות בבועות סבון ענקיות, הפעלה עם חיות, הפעלות חיצוניות עם סוסים ואוכל חם וטרי המתבשל בכל יום בגן. כל אלה כרוכים בעלויות, המחיר לכל התקופה (11 יום) הוא 1,800 שקל ומספר המקומות מוגבל".

יוצא דופן הוא "גן ורדה – גן בטבע", שבו אין גובים תשלום נוסף על הפעילות, נמנעים מהגדרת השהות בגן במהלך הקיץ כ"קייטנה" או "ימי העשרה", אופ כפי שמציינת ורדה, הגננת בעלת הגן: "ההורים עובדים קשה כל השנה ואנו לא לוקחים תוספת עבור ימים אלה אלא מלמדים רגיל בחודש אוגוסט".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

מרשת קהילה ופנאי, המפעילה את הצהרונים והקייטנות בגנים העירוניים ובבתי הספר, נמסר כי עדיין לא קבעו את המחירים לקיץ הקרוב ובקרוב יפורסמו, אך על פי "חוק הקייטנות" שנחקק אשתקד, השם פיקוח על מחירי הקייטנות ברשויות המקומיות, יהיה מחיר גג מירבי לקייטנה שמפעילה רשות ציבורית כמו גם סל שירותים בסיסי שקייטנה צריכה לספק לילדים.

אשתקד, עם אישור החוק בכנסת נדחה מועד החלת הפיקוח בשנה, כלומר יישומו אמור לחול השנה. בחודש פברואר האחרון חתם שר הפנים אריה דרעי על הצו שבעקבותיו ינוע מחיר קייטנה ציבורית לילד בגיל גן בין 1,036 שקל ל־1,218 שקל. המחיר הוא עבור שלושה שבועות, שהם 15 ימי פעילות בין השעות 08:00 ל־16:00. לדברי משרד הפנים, הקייטנות יעמדו בכל תנאי האיכות ויכללו ארוחת בוקר וצהריים, שמונה פעילויות בתוך הגן ופעילות חוץ אחת.

עבור ילדי בית הספר, מחירה של אותה קייטנה ינוע בין 977 שקל ל־1,166 שקל. "למרות ההוזלה המשמעותית במחיר", הדגיש דרעי, "לא פגענו באיכות הקייטנה".

יש לציין כי השר דרעי דחה למעשה את הצעת הוועדה המייעצת לנושא הקייטנות, שקבעה במקור מחיר של כ־1,550 שקל עבור אותה קייטנה לגני הילדים ובתי־הספר, ובחר לחתום על מחיר נמוך עוד יותר. "החלטתי ללכת עם הלב ולסייע לציבור ההורים העובדים קשה בהפחתת יוקר המחיה", ציין דרעי.

נראה לפיכך כי בעוד שהקייטנות העירוניות ייאלצו להוזיל את מחיריהן בצו משרד הפנים, הקייטנות הפרטיות נוקבו הבמחיים גבוהים לפעילות של פרקי זמן קצרים. בעקבו זאת, הורים רבים איתם שוחחנו מתכוונים להעביר את ילדיהם לקייטנות העירוניות המפוקחות של רשת קהילה ופנאי וכן לצהרוני הרשת בשל הוזלת המחירים. הבעיה תישאר במשפחות עם ילדים בגילאים הנמוכים – 0-3 – להם המדינה עדיין לא מצאה פתרון ראוי.

ברשת קהילה ופנאי ביקשו לציין כי מחירי הקייטנות יפורסמו בקרוב וכי במסגרת השת מופעלות קייטנות גם בגנים וגם בבתי הספר, אך לא כל הקייטנות נתונות לצו משרד הפנים ולכן יהיה גם שוני במחירים.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר