טל אלכסנדרוב. "חשוב שתדעו"
טל אלכסנדרוב. "חשוב שתדעו"

תלמידים, מה אתם יודעים על הזכויות שלכם?

האם ידעתם שיש הגבלה על מספר מבחנים בשבוע, שיש עונשים שאסור להעניש אתכם ודברים שאסור למנוע מכם? חברות מועצת הנוער בחולון מסבירות

פורסם בתאריך: 18.5.18 09:49

כמה מכם שמעו את המורה אומרת: "אני פה בשבילכם כי את החומר הזה אני כבר יודעת". זה מרגיז, אני יודעת. אבל מה לעשות שזה נכון ואנחנו צריכים להודות למורים על המאמץ.

כולנו למדנו בשיעורי אזרחות על "זכויות האדם", זכויות מסוימות שמגיעות לנו על עצם היותנו בני אדם: הזכות לקניין, לחיים, לביטחון. את זה המורים דואגים שנדע טוב טוב, אבל האם שמעתם על זכויות התלמיד? כן, כן קראתם נכון.

יש זכויות שמגיעות לכם על עצם היותכם תלמידים. הנה, למשל: האם ידעתם שלפי חוזר מנכ״ל משרד החינוך, אסור לעשות יותר מאירוע הערכה אחד ביום ויותר משלושה בשבוע? אירוע הערכה מוגדר כמבחן, בוחן וכו'. אני בטוחה שלכל אחת ואחד מכם קרה שהיה לו שבוע מפוצץ במבחנים ועבודות עד שהוא כמעט לא נשם, אבל האם עשיתם משהו נגד זה? האם ידעתם שזה אסור?

ליהיא דוידסון. "זכות לדרוש"

ליהיא דוידסון. "זכות לדרוש"

כמובן, יש לנו, התלמידים, עוד הרבה זכויות במגוון נושאים, למשל: הידעתם שאסור למורים לנקוט באמצעי ענישה משפילים הכוללים הלבנת פנים בפני חברים, או על האיסור להעניש תלמיד בשל מעשה הוריו או אפילו האיסור על מניעה מתלמיד לצאת לשירותים?

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

הזכויות האלו ממשיות ובתוקף, מחכות שיפעלו לפיהן ולא רק כדי להיראות יפה על דף. אז אני ממליצה לכם לחפש באינטרנט ולחקור או לפנות אלינו, לנציגי מועצת הנוער, באינסטגרם ובפייסבוק שלנו, בקשר לזכויות התלמיד שלכם ולהציג אותן למורים במידת הצורך כי לפעמים גם הם אינם מודעים אליהן.

תפקידנו כתלמידים להילחם על זכויותינו כמו על כל זכות בסיסית אחרת. אם אתם לא מצליחים לשכנע את המורים בקשר לזכות מסוימת, נשמח לעזור לכם, בשביל זה קיימת מועצת הנוער, לעזור לבני הנוער ולייצג אותם כראוי, כי הגיע הזמן שיתייחסו אלינו ברצינות.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר