דוריס גורמן. איום בהוצאה לפועל
דוריס גורמן. איום בהוצאה לפועל

הילד למד בבית אבל העירייה דרשה לשלם את תשלומי הורים

אמו של התלמיד נדרשה לשלם לעירייה תשלומי רשות, שאין חייבים לשלם, על פעילויות שבנה הלומד בבית מעולם לא קיבל ואף אוימה בהליכי הוצאה לפועל

פורסם בתאריך: 21.5.18 13:04

בנה של תושבת חולון דוריס גורמן למד בשלוש השנים האחרונות במסגרת ״קדימה מדע״ בלימודי בית ועל אף שלא זכה במהלך השנים הללו לשירותים ולפעילויות שמקבלים תלמידים במסגרת הלימודים הרגילה, נדרשה גורמן לשלם תשלומי רשות על ידי עיריית חולון ואף הובהר לה שאם לא תשלם, יינקטו נגדה הליכי הוצאה לפועל.

בנה של דוריס גורמן, כיום בן תשע וחצי, לומד זה כשלוש שנים בביתו במסגרת "קדימה מדע". במסגר זו מגיע לביתם מורה מדי יום ומלמד אותו משעה 9:00 בבוקר עד 14:00 בצהריים. "אחרי שלוש שנים שבהן למד בני בבית", מספרת גורמן, "קיבלתי דרישת חוב מהעירייה על תשלומי הורים לבית הספר ובנוסף איום בהליכי הוצאה לפועל אם לא ישולם החוב העומד על כ-2,000 שקל, בטענה כי לא שילמתי את תשלומי ההורים לרשות".

לדברי גורמן, "בתחילה ציינו שהחוב הוא בגין התשלום לוועד ההורים ולאחר מכן נוספו תשלומים על קרן קרב, הצגות, השאלת ספרים, שדרך אגב קניתי באופן פרטי, טיולים והצגות. כל אלה נדרשי לשלם למרות שבני לא למד בבית ספר ושהה בבית".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

יש לציין כי כל התשלומים הללו הם תשלומי רשות. "כלומר", אומרת גורמן, "לא רק אני אלא אף הורה לא חייב לשלם אותם. המקרה שלי חמור יותר כי דרשו ממני לשלם על פעילויות בזמן שידעו שבני לומד בבית".

לדבריה, כשהתקשרה לברר את הסוגיה במחלקת הגבייה בעירייה, "שאלתי במפורש אם אני חייבת לשלם את תשלומי הרשות ונעניתי כי חובה עלי לשלם את התשלומים האלה. נדהמתי מהדרישה הזו – מדוע דורשים תשלום עבור ילד שלא יוצא לפעילויות והרי לא ניצלנו את השירותים והפעילויות הללו".

בעקבות המקרה, פנתה ח"כ מרב מיכאלי אל יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדשלטיין, בבקשה להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעת דיון מהיר בנושא "גבייה לא חוקית של תשלומי רשות ברשויות המקומיות". ח"כ מיכאלי מציינת בפנייתה כי "לא רק שהרשויות מנסות לגבות תשלומי רשות שלא בהכרח מגיעים להן אלא שהן משתמשות בחברות גבייה ובמשרדי עורכי דין הנוקטים בפרקטיקות פסולות, שספק האם הן חוקיות, תוך הפחדה ואיום על ההורים". לפיכך דורשת ח"כ מיכאלי מוועדת החינוך של הכנסת "לדון בחוקיות דרישות התשלום ובאופן שבו ניתן לגבות אותן".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "החוב עומד על סכום של 2833.7 שקל. החוב עבור הבן עומד על סך של 942 שקל ומקורו מיתרת חובה של 1,475 שקל בגין חיוב תל"ן וחוגי העשרה מול יתרת זכות בסך 533 שקל שנותרה היום לאחר בדיקת טענותיה של האם. יצוין, כי אלה חיובים שמבוצעים על ידי החברה לבילוי ובידור בגין פעילות במרכז הספורט גולדה בתקופת היות הילד בגן ילדים 2012-2014. החוב על שם ילדה נוספת במשפחה עומד על סכום של 1,891.7 שקל והוא נובע מחוב בגין קרן קרב לשנת 2017 – 320 שקל, ביטוחים לשנים 2015-2016 ותשלום לוועד הורים – 106.7 וכן חוגי העשרה לגני ילדים לשנים 2013-2014 – 1,465 שקל. ההורים יכולים להפנות שאלה בדבר חיובי תל"ן וחוגי העשרה למנהלת גולדה. כל ההליכים המשפטיים יעוכבו עד לגמר הבירור".

מוועד ההורים העירוני נמסר כי "נבדוק את הנושא ונעזור לגב' גורמן כפי שאנו עוזרים לכל הילדים בחולון".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר