בית הספר המגינים

בעקבות מצוקת כיתות: איום בהשבתת הלימודים ב"מגינים"

ההורים דורשים מהעירייה להשיב לבית הספר מבנה שהסבה לגני ילדים. העירייה: "אין חוסר בכיתות ב'מגינים'"

פורסם בתאריך: 4.6.18 11:03

הורים לתלמידים בבית הספר מגינים בחולון דורשים מהעירייה להשיב לבית הספר מבנה ששימש לכיתות לימוד. ההורים מתלוננים כי מספר התלמידים בבית הספר מצדיק את החזרת המבנה, שהעירייה הסבה בעבר לגני ילדים, לשימוש עבור כיתות לימוד ועתה הם מאיימים להשבית הלימודים בבית הספר.

בית הספר המגינים בשכונת תל גיבורים בחולון קיים זה כ-50 ומכיל 14 כיתות לימוד לתלמידי א'-ו'. בבית הספר לומדים 356 ובממוצע 30 תלמידים בכיתה. בשנת 2013 הסבה עיריית חולון שני מבנים בתוך בית הספר לטובת שני גני ילדים והשתמשה בהם לטובת ילדי הגן, אולם בשנה האחרונה הפסיקה העירייה לעשות במבנים שימוש לגני ילדים, הם נותרו ריקים וההורים טוענים כי בעוד שתלמידי "מגינים" מצטופפים בכיתות, עומד המבנה מיותם ועיריית חולון מסרבת להחזירו לבית הספר.

אם לתלמיד בבית הספר מציינת "המבנה הרי שייך לבית הספר. בעקבות הרפורמה שיושמה בגני הילדים העירוניים (חוק חינוך חינם מגיל שלוש), הוא נלקח על ידי העירייה והוסב לשני גני עירייה חדשים.  עיריית חולון הבטיחה אז להנהלת בית הספר כי מדובר במצב זמני על מנת למצוא פתרון מהיר למצוקה של היעדר מבנים לגני עירייה וכי המבנה יוחזר בהמשך ובעתיד הלא רחוק לבית הספר".

מהנהגת הורי בית הספר מציינים כי "השנה, לאחר חופשת חג הסוכות, שני הגנים ששכנו במבנה פונו למבנה אחר שהתפנה בשכונה, כאשר המבנה בשטח בית הספר נותר ריק ולא הוחזר לבית הספר כמובטח. יחד עם זאת, נמסר להנהלת בית הספר על ידי גורמים שונים בעירייה, כי בתחילת שנת הלימודים הבאה, קרי, בחודש ספטמבר 2018, המבנה יוחזר לשימוש בית הספר, כאשר בבוקר הוא ישמש לצורכי בית הספר ובצהריים תפעל בו מועדונית. לתדהמתנו הרבה, נודע לנו כי התקיימה פגישה של נציגי מינהל החינוך, גורמים בכירים נוספים בעירייה וגננות הגנים, במסגרתה נמסר כי הוחלט שבמבנה יפעלו משנת הלימודים הבאה שני גני ילדים".

"ההחלטה בנושא", אומרים בהנהגת ההורים הבית ספרית, "התקבלה ללא כל התייעצות או שיתוף של הנהלת בית ספר המגינים.  מנהלת בית הספר והנהגת הורי בית הספר קיבלו בהפתעה רבה ובאכזבה קשה את ההודעה, המנוגדת לכל ההבטחות הקודמות שנמסרו להם בנושא".

לדברי ההורים, החלטה זו, המנוגדת להבטחות והתחייבויות קודמות, מתעלמת מהצרכים הבסיסיים של תלמידי בית הספר ואף פוגעת ומסבה נזק לתלמידי בית הספר. "כיום יש בבית הספר 14 כיתות. עקב מחסור בכיתות לימוד, שתי כיתות לומדות כיום בחדרי ספח (חדרים שהיו מיועדים לצרכים ספציפיים- חדר מעבדה של כיתת מדעים וחדר מוזיקה) ולמעשה חדרי הספח בוטלו עקב חוסר מקום בשטח. התוצאה הבלתי נמנעת הינה שכל תלמידי בית הספר לא זוכים כיום לפעילויות העשרה בכיתות הייעודיות הללו".

ההורים מציינים כי בשנה הבאה עתידות להיפתח בבית הספר 15 כיתות – תוספת של כיתה אחת לבית הספר בשנת הלימודים הבאה. זאת כי שכבת כיתה ו' המכילה שתי כיתות עוזבת, ובמקומה נכנסת שכבת כיתה א' המונה 70 תלמידים, קרי שלוש כיתות. "לכיתה ה -15 אין כרגע מקום פיזי ללמוד בו", אומרים ההורים, "כל כיתות הלימוד תפוסות. האופציה היחידה הקיימת הינה למקם את הכיתה ה-15 במבנה הריק ולפתוח חזרה במבנה זה את חדרי הספח – הכיתות הייעודיות למדעים ולמוזיקה".

הם מבקשים להדגיש: "אנו בסך הכל דורשים לקבל חזרה את המבנה כפי שהובטח לנו, וזאת לטובת רווחתם הבסיסית של תלמידי בית הספר, באופן שיאפשר פתיחתה של הכיתה ה-15 ובעתיד אף כיתות נוספות בשל הצפי כי בכל שנת לימודים בעתיד תיפתחנה שלוש כיתות א'".

בעקבות זאת, הודיעה הנהגת ההורים כי הם מתכוונים להשבית הלימודים בבית הספר וכי ככל הנראה ביום חמישי ושישי לא יתקיימו לימודים לפי חלוקה לשכבות.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בתי הספר הם מבנים ציבוריים שמצויים בבעלות העירייה והיא שקובעת, בהתאם לצורך ולסדרי העדיפויות, כיצד יאוכלסו. בשכונת תל גיבורים קיים צורך הכרחי באכלוס שני גני ילדים, החל משנת הלימודים תשע"ט, ונקבע כי הם ימוקמו במבנה הקיים בבית ספר המגינים.  בניגוד לאמור, בבית ספר זה אין מצוקת מקום לכיתות וההפך הוא הנכון. מובן כי במידה שהיתה קיימת מצוקה כזו, לא היו נפתחים במקום גני ילדים".

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאור אמא לילדה בכיתה ג

    חוצפה מצד העירייה להתעלם ממצוקת הכיתות ולומר כי אין מצוקה, באופן אישי הבת שלי לומדת בכיתת מוסיקה, כאשר האקוסטיקה שם תואמת לכיתת מוסיקה ולא ללימודים פרונטאליים, במצב הקיים ועם התוספת, שנה הבאה אנו עלולים ןמצוא את עצמינו במקלט, ובשל המצב הביטחוני במדינה, זה לא עניין של מה בכך, לא נפתח את שנת הלימודים הבאה במתכונת זו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר