תיכון קוגל
תיכון קוגל

מרימים בחולון: דגלי גאווה מונפים בתיכונים ובמינהל החינוך

אחרי פרשיית הדגל בתיכון בליך ברמת גן, מערכת החינוך בחולון מצטרפת לחגיגות אירועי הגאווה

פורסם בתאריך: 5.6.18 16:18

הצטרפות התיכונים לחגיגות הגאווה הגיעה גם לחולון – לקראת חודש הגאווה בישראל, תלמידי תיכון קוגל יצאו בקמפיין "מפיצים גאווה בקוגל – שבוע הגאווה בתיכון קוגל", שבמסגרתו תלו את דגל הגאווה בכניסה לבית הספר. גם בתיכונים הייטק היי, קציר ואילון בעיר הונף דגל הגאווה וכן בכניסה למינהל החינוך חולון.

בתחילת השבוע (ראשון) אסר משרד החינוך על תלמידי תיכון בליך ברמת גן לתלות את דגל הגאווה בכניסה לבית הספר, זאת על אף שצוות המורים והנהלת "בליך" אישרו לתלמידים לתלות את הדגל כהזדהות עם הקהילה הלה"טבית. אתמול (שני) התערבה עיריית רמת גן והציבה את דגל הגאווה מחוץ לשערי תיכון "בליך" במחאה על החלטת משרד החינוך. ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, הציב בעצמו את דגל הגאווה בליווי מורים ותלמידים והסביר כי "רמת גן היא פלורליסטית הדוגלת בחופש ביטוי וחופש בחירה ואינה רואה לנכון למנוע הצבת דגל גאווה במוסד חינוך עירוני". בהמשך חזר משרד החינוך מהאיסור והדגיש כי ההחלטה להציב את הדגל נתונה בידי הנהלת בית הספר ולשיקול דעתה. עוד ציין משרד החינוך כי "נעשתה טעות" וכי "הסוגיה בדבר אי הצבת הדגל אינה משקפת את מדיניות המשרד".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בתיכון קוגל בחולון, כאמור, מציינים את אירועי הגאווה ברחבי הארץ, כבר לפני כמה חודשים הוקמה קבוצת תלמידים בכיתות ט'- י"ב שנושא הקהילה הלהט"בית קרוב לליבם, ביוזמתה של תלמידת כיתה י"א, שיראל חדד, יחד עם חיילי פרק המשימה בביה"ס. בנו חברי הקבוצה והחיילים שיעור חינוך מיוחד לכיתות ט', אותו יעבירו החיילים וחברי הקבוצה. במבואה של ביה"ס הוכן מיצג הפורש את נושא הקהילה הלהט"בית, מושגים שונים ואירועים מכוננים בתהליך השתלבותה של הקהילה וקבלתה בחברה הישראלית לאורך השנים.

כאמור, כבר בתחילת שבוע, נתלה דגל הגאווה במבואת התיכון ותחתיו הוקם "קפה קוגל" שמטרתו ליצור מעגלי שיח חופשי ומכבד בנושא חשוב זה. תלמידים רבים צפו במיצג והשתתפו בשיח הפורה.

לא רק בתיכונים הונפו הגדלים אלא, כאמור, גם בכניסה למינהל החינוך בעיר.

דגל הגאווה בכניסה למינהל החינוך בחולון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תומר

    גם בתיכון אילון בשכונת רסקו בחולון תלו דגל גאווה.. נהפכנו לתל אביב..

  2. איציק

    אני רוצה לשאול כל הורה של התלמידים
    עם לא מפריע לו שהילד שלו יהיה הומו
    או הבת תהיה לסבית
    ונכדים הוא לא יראה

  3. מרב

    גם בגימנסיה הרצוג בחולון הונף דגל הגאוה בתחילתו של השבוע

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר