נשף סיום

נשף יקר מאוד: כמה עולה להורים מסיבת הסיום של השמיניסטים?

איפור, עיצוב שיער, שמלת נשף, נעליים, לימוזינה, אפטר פארטי ושלל הוצאות נלוות – כמה משלמים ההורים על נשף הסיום של בוגרי התיכונים בחולון ומה עושים מי שאין בידם לשלם?

פורסם בתאריך: 7.6.18 09:16

בעוד כשלושה שבועות תסתיים שנת הלימודים בבתי הספר התיכון ברחבי הארץ. בימים אלה ממש נערכים תלמידי כיתות י"ב בתיכונים לטקסי הסיום ולחגיגות המציינות השלמת 12 שנות לימוד. אחד האירועים המשמעותיים עבור השמיניסטים הוא ה"פרום" – נשף הסיום, שלאחריו מגיעה גם ה"אפטר פארטי" – המסיבה שחותמת את הטקס, הענקת התעודות והנשף.

חגיגות ה"פרום" הללו, או נשפי הסיום, הן גולת הכותרת של אירועי השמיניסטים ובהתאם הפכה המסורת במהלך השנים להפקה מושקעת, נוצצת ויקרה הכוללת תלבושות מיוחדות כגון שמלות נשף לבנות, חליפות טוקסידו לבנים, לימוזינות המגיעות עד לפתח אולמות האירוע, מיטב האקססוריז ועיצובי השיער, איפור ועוד. ומי מממן את כל היופי הזה? כמובן, ההורים, שנאלצים לשלם סכומי כסף גבוהים עבור איפור, עיצוב שיער, ביגוד והסעות לילדיהם המשתתפים בהפקה היוקרתית, ועוד לא דיברנו על הוצאת ה"אפטר פארטי", שפעמים רבות כוללות השכרת בריכה, מתנפחים, ארוחת בוקר ושאר פינוקים. הכל, כמובן, עולה הרבה מאוד כסף.

אולם, לא כל התלמידים ששים לקחת חלק באירוע הנוצץ. אחד מהם הוא שי טמצין, תלמיד תיכון עתידים בחולון, שמסביר: "אני נגד נשפי סיום, בעיני הם מיותרים, מהווים בזבוז מיותר של כספים ומפלים את מעוטי היכולת הכלכלית". לדבריו, השתתפות בסיסית בנשף עולה בהרשמה מוקדמת מינימום 300 שקל. בנוסף, תלמידים משקיעים בתלבושת מהודרת ויקרה, הכוללת לא רק שמלת נשף אלא גם נעליים, תכשיטים, איפור ותסרוקות לבנות וכן הסעה שיש לממן. "זאת אומרת", אומר טמצין, "שגם אם הצלחנו לפטור מהתשלום הבסיסי תלמיד או תלמידה שאין להם יכולת כלכלית לשלם על השתתפות בנשף והם יוכלו להגיע בחינם, הם עדיין ייאלצו להוציא מהכיס לפחות עוד 500 שקל כדי להתאים את עצמם לקוד הלבוש והסטייל שתלמידים בתיכונים מכתיבים".

טמצין טוען כי מדובר ב"הצגה", ב"מופע ראווה" וכי תלמידי י"ב מארגנים את הנשף רק כדי להחצין את עצמם ולנקר עיניים.  "במקום שתהיה מסיבה כיפית, מפגש מהנה בין חברים, הנשף הוא מפגש ציני שבו כולם רק רוצים לדפוק הופעה כדי להראות מה יש לי ומה אני יכול".

דניאל שם טוב, הלומדת בתיכון קוגל בעיר, אינה מסכימה עם טמצין. "השנה", היא אומרת, "אני משתתפת בנשף והעלויות", לדבריה, "הן לא ממש בשמיים. השמלות לנשף עולות בין 800 ל-1,000 שקל, ולגבי השיער והאיפור, אצלנו חלק מהבנות ארגנו יחד מעצב שיער ומאפרת, ככה שזה יוצא באזור 400 שקל לכל אחת".

מה קורה עם מי שלא יכולה להרשות לעצמה את ההוצאות האלו, שהוריו נאנקים תחת העול הכספי? לדברי שם טוב, "בבית הספר שלנו, מארגנות הנשף הציעו לפרוס את העלויות לתשלומים גדולים יותר ובנות גם משאילות שמלות לחברות".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אלן לצביזדה, הלומדת בתיכון קריית שרת בחולון, טוענת כי "אף אחת לא תתפשר על להיראות פחות ממושלם, אז כמובן משקיעים את הכסף. הנשף הזה הוא אירוע שחווים רק פעם אחת בחיים ולכן גם הבנים וגם הבנות מרשים לעצמם להשקיע בכל פרט ולשלם סכומים גדולים. אני אישית כבר סגרתי מראש על איפור שיעלה 300 שקל. אלה המחירים כיום ואף אחד לא מתווכח על זה".

לצביזדה גם השקיעה את מיטב כספי ההורים בשמלה בהזמנה אישית. "הזמנתי שמלה מקורית אצל מעצבת ובימים אלה תופרים לי אותה. זה מבאס להגיע לנשף ולראות מישהי עם אותה שמלה. המחירים מתחילים מ-1,000 שקל לשמלת נשף מעוצבת וזה יכול להגיע עד ל-3,000 שקל, תלוי מי מעצב".

לדברי לצביזדה, בתיכון שבו היא לומדת אין התארגנות מיוחדת למציאת פתרון למעוטי יכולת, אבל היא אומרת, "סביר להניח שמעבירים אחד לשני בגדים ואביזרים. אני מוכנה לתת באהבה במתנה שמלת נשף, העיקר שאותה אחת שתקבל אותה תהיה מרוצה ומהממת ולא תהיה מבואסת בנשף. ברמה האישית, אפילו שאני משקיעה לא מעט בהכנות לנשף, חשוב לי להוסיף שהיופי לא נמדד על פי הסכומים שהושקעו ושאפשר גם לקנות שמלה ב-300, להתאפר בבית ולהיראות מושלמת".

חני משה, יו"ר ועד ההורים בתיכון קוגל בעיר, מסברת את האוזן. "הפרום הוא המסיבה של התיכוניסטים. במהלך השנה בבית הספר שלנו הם מבררים הצעות מחיר עם ספקים וכשהם מגיעים להחלטה, הם מעבירים לי את שם הספק. אני כיו"ר ועד ההורים נפגשת איתו ואז עוברת על החוזה ומוודאת שהכל בסדר. הדרישה שלנו מהספק הנבחר היא תמיד לתת 10% כניסות חינם שמיועדות לילדים מעוטי יכולת. חשוב לנו מאוד שכולם יוכלו להשתתף בחגיגה הזו".

וכמה עולה ההשתתפות לכל תלמיד?

"בין 370 שקל ל-400 שקל לתלמיד. זה מחיר שמשתנה ממפיק למפיק אבל בגדול זה פחות או יותר המחיר".

לגבי ההוצאות הנלוות, מסרה יו" ועד ההורים ב"קוגל", כי ההחלטה הזאת היא עצמאית ופרטית ואינינו מתערבים בה. לדבריה, השנה קבוצת של עשה תלמידים החליטה לשכור לימוזינה שתוביל אותם אל האירוע ותעלה 1,300 שקל בסך הכל.

אז כמה זה עולה להורים? בחישוב גס, אם אתם הורים לבנות, תשלמו בממוצע יותר:

איפור: 250-200 שקל

שיער: 250-200 שקל

שמלה: 1,000-500 שקל ואף יותר

נעליים: 700-300 שקל

עלות השתתפות: 400 שקל

סך הכל עלות מינימלית: 1,600 שקל.

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר