תלמידה בוכה. גילויי אלימות קשים של צוות פדגוגי צילום: אילוסטרציה
תלמידה בוכה. גילויי אלימות קשים של צוות פדגוגי צילום: אילוסטרציה

ילדה בכיתה ב' לקתה בהתקף חרדה לאחר שנעלו אותה בכיתה

כיצד קורה שתלמידה בכיתות הנמוכות בבית ספר בחולון ננעלת לבדה למשך חצי שעה בכיתה ואיש בבית הספר אינו יודע על כך?

פורסם בתאריך: 17.6.18 09:54

"בית הספר אמור להיות המקום הכי בטוח לילדים, שם אנחנו מפקידים את ילדינו למשך רוב שעות היום, אך במקרה של בתי, התברר שההפך הוא הנכון". כך מספרת אם לתלמידת כיתה ב' בבית הספר עלומים בחולון, שבתה ננעלה על ידי תלמיד אחר למשך חצי שעה ולקתה עקב כך בהתקף חרדה.

בשבוע שעבר (שלישי) לקחה סיון את בתה כמדי בוקר לבית הספר בשכונת תל גיבורים ונפרדה ממנה לשלום. בסוף היום הגיע לאסוף את בתה ובדרכה פגשה את מחנכת הכיתה שלדבריה סיפרה לה כי בתה היכתה את אחד מתלמידי הכיתה ובתגובה לכך נעל אותה בכיתה. "המחנכת שידעה שהילדה שלי ננעלה בכיתה בחרה להגיד לי שהילד שנעל אותה קיבל ממנה מכה בלי לציין את המקרה הנ"ל. זה מאוד חמור: במקום להתמקד בבתי, היא אמרה שבתי היכתה ילד".

רק לאחר שפגשה את בתה, הבינה סיון כי הילדה עברה חוויה קשה. "ראיתי שהיא מאוד נסערת, כל הפנים שלה אדומות והעיניים נפוחות מבכי. הבנתי שקרה מקרה נורא לילדה שלי".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בהמשך התברר לה כי "הילדה שלי היתה נעולה בכיתה במשך חצי שעה ואך אחד לא ידע על כך. נעלו אותה בכיתה. זה קרה כאשר אחד התלמידים קיבל מפתח לכיתה מהמורה לספורט. המורה ביקש ממנה לנעול את הכיתה והילד הזה בחר לנעול בתוך הכיתה את הבת שלי. המורה המשיך לדרכו ולא בדק שאכן כל התלמידים יצאו מהכיתה וגם לא שם לב שחסרה ילדה מהכיתה. המזל היה שמישהו מהילדים שמע אותה ממררת בבכי צועקת ודופקת על הדלת. זה היה תלמיד מכיתה גבוהה שגילה תושיה, רץ למזכירות וביקש שיפתחו

את הכיתה. מהמזכירות רצו לעבר הכיתה, שם גילו את הילדה בהתקף חרדה בבכי נוראי, ובמקום להתקשר ולדווח לי על המקרה, בחרו להשתיק אותו.

"לא האמנתי למשמע אוזניי, הילדה שלי היתה נעולה בכיתה במשך חצי שעה ואך אחד לא ידע, נעלו אותה בכיתה ועד היום היא סובלת מטראומה בשל כך". לדברי סיון, כשפנתה למנהלת הספר וסיפרה כי בתה בטראומה מאז המקרה, נענתה על ידה: "'אם הבת שלך בטראומה, למה לא לקחת אותה לבדיקה?'".

בעקבות המקרה ביקשה סיון להוציא את בתה מבית הספר עלומים. "מהעירייה התקשרו וניסו לברר מה קרה ואני דרשתי מיד לעבור בית ספר. הבטיחו לי שהנושא יטופל והתתלמיד שנעל את בתי בכיתה ייענש, אך דבר לא קרה עד עכשיו".

לסיכום אומרת האם: "אני שולחת מדי יום את הילדה לבית הספר עם הרבה ספקות. בבית הספר אמורים להגן על התלמידים ולשמור עליהם מכל רע, כל שכן כשמדובר בתלמידי הכיתות הנמוכות, ילדים קטנים וחסרי אונים. אני מרגישה שהפקירו את ילדתי, שסובלת מטראומה קשה שמי יודע איך תשפיע עליה גם בהמשך".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "האירוע הובא לידיעת מנהלת בית הספר והוא מטופל על ידה הן ברמת התלמידים המעורבים והן ברמה המערכתית, המתייחסת להתנהלות הצוות החינוכי ולחידוד הנהלים בהקשר לנעילת כיתות ושימוש במפתחות על ידי תלמידים. ההורים עודכנו באשר לאירוע עצמו וכן באשר לאופן הטיפול בו. בכוונת הנהלת בית הספר לברר עד תום את העניין ולעשות את כל הנדרש על מנת שאירועים כאלה לא יישנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דיאנה

    שתלמד הילדה לא להכות ילדים. אני מקווה שמעכשיו היא לא תכה יותר ילדים אחרים משום סיבה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר