ילדים באגרובנק. מצוקת כיתות גן
ילדים באגרובנק. מצוקת כיתות גן

כ-20 אלף תושבים בחולון ללא גן טרום-טרום חובה אחד

כיצד קורה שבשכונה ותיקה וגדולה בחולון אין גן לילדים שהגיעו לגיל חינוך חובה ועולים לראשונה לגן עירייה?

פורסם בתאריך: 1.7.18 13:52

תושבים משכונת אגרובנק, אחת השכונות הוותיקות בעיר, מתלוננים על מחסור חמור בכיתות לימוד בבית הספר ועל בעיה חמורה אף יותר: בכל השכונה אין אף לא גן טרום-טרום חובה אחד.

שכונת אגרובנק עוברת מיני מהפכה בשנה האחרונה כאשר פרויקטי נדל"ן מרכזיים -האחד מגדלי קראוזה והשני פרויקט התחדשות בחנקין, ולצידם עוד פרויקטי תמ"א – עתידים לשנות את פני השכונה. אלפי משפחות עתידו להתגורר באזור ומן הסתם יידרשו מוסדות חינוך לילדיהם וזאת מבלי להזכיר את נושא התשתיות.

כבר כעת מורגשת מצוקת תלמידים בבית הספר רביבים, בית הספר היסודי היחידי בשכונה, וכמו כן מורגשת מצוקת גנים. מפאת חוסר מקום, ילדים המתגוררים באגרובנק משובצים לגנים אחרים בעיר, במרחק רב ממקום מגוריהם.

מתברר כי אין גן טרום-טרום חובה בשכונה, מה שגורם לתסכול רב בקרב התושבים שהתארגנו ובימים אלה הם יוצאים בעצומה הקוראת בשלב הראשון לתקן את המצב הנוכחי.

"כיצד ייתכן כי בשכונה בסדר גודל של 20 אלף תושבים, אין גן טרום-טרום חובה אחד?", הם שואלים. "העיר שמתהדרת בתואר עיר הילדים ומתגאה בדאגה לרווחת התושבים, לא מצאה לנכון לפתוח אפילו גן טרום-טרום-חובה אחד בכל שכונת אגרובנק הוותיקה, ועוד ועוד משפחות וילדים נשלחים לקצה השני של העיר בשיבוץ לגן".

המשמעות היא, אומרים תושבים מהשכונה, שילדים שהגיעו לגיל חינוך חובה ועולים לראשונה לגן עירייה מקבלים שיבוץ באזורים מרוחקים מבתיהם.



"אנו נדרשים כל יום לנסוע מרחק רב לקצה השני של חולון, לפגוע בשעות העבודה ולעמוד בפקקים מטורפים", מתלוננים תושבים מהשכונה. "מילא שהעירייה לא מאפשרת לבחור שיבוץ לגילאי טרום-טרום חובה ומשבצת בהתאם לשיקולים פנימיים ולתפוסה הקיימת, אבל היא לא פותחת גן אחד לרפואה לגילאים הקטנים יותר בכל השכונה הענקית שלנו ומאלצים אותנו לבזבז זמן וכסף ולמצוא פתרונות חלופיים. גם ככה אנחנו גרים באחת השכונות היקרות בעיר, יש פה אוכלוסיה מתחדשת ויש עומס על התשתיות שלא ערוכות למעבר של 400 משפחות צעירות לשכונה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העירייה משבצת את כל ילדי גן חובה ותת חובה בסמוך למקום המגורים וכך נעשה גם בשכונת אגרובנק. מאחר שבכל הארץ קיים חוסר במבני גנים מאז הוחל חוק טרכטנברג, אין חובה לשבץ את ילדי טרום חובה – גילאי 3 – בסמוך למקום מגוריהם אלא אם כן הדבר מתאפשר. מצוקת הגנים בשכונת אגרובנק מוכרת וידועה והעירייה מטפלת בכך בהדרגה. בשנה"ל תש"פ ייפתחו באזור שני גנים נוספים שיצמצמו את מצוקת הגנים ובהמשך ייבנו גנים נוספים. אגף גני ילדים במינהל החינוך עשה מאמצים רבים לשבץ גם את בני ה-3 של השכונה בסביבה הקרובה ביותר".

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת מאוכזבת.

    מצב איום ונורא.
    בעקבות כל אישורי הבנייה המטורפים-קראוזה בעיקר הצליח ראש העיר לאבד לא מעט קולות אלקטורליים.
    שינה את פני השכונה באופן נוראי.
    פה זה לא ח300!!

    סיבה טובה לא לתמוך בראש העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר