מבנה הנהלת מקווה ישראל. צילום: תומר דואק, ויקימדיה
מבנה הנהלת מקווה ישראל. צילום: תומר דואק, ויקימדיה

הקרב על מקווה ישראל: הורים מחולון נלחמים על מקום בבית הספר

ההורים טוענים כי העירייה מנסה להפר הסכם לפיו 60 מקומות בתיכון השש-שנתי במקווה ישראל שמורים לטובת בוגרי רביבים. העירייה: "הליך השיבוץ טרם הסתיים"

פורסם בתאריך: 29.7.18 15:18

הורים לתלמידים מבית הספר היסודי רביבים בחולון טוענים כי העירייה מנסה להפר הסכם בן 15 שנה, לפיו 60 מקומות בתיכון השש-שנתי במקווה ישראל שמורים לטובת בוגרי בית הספר רביבים. אם לא תהיה ברירה, כך הם מאיימים, הקרב על המקום בתיכון הייחודי יגיע לבית המשפט.

התיכון השש-שנתי מקווה ישראל כבית ספר על-אזורי מקבל אליו תלמידים מחולון, מראשון לציון, מבת ים, מאזור והסביבה. הוא אינו שייך לשום רשות מקומית, אך קרבתו לשכונת אגרובנק בחולון הפכה אותו לחלק בלתי נפרד ממנה וכך במשך שנים תלמידים מחולון היו נרשמים באופן חופשי למקווה ישראל. לפני מספר שנים עיריית חולון החליטה להפסיק את הליך הרישום החופשי לבית הספר. אז קמה קול זעקה בעיר שלוותה בהפגנות הורים ותלמידים מול בית העירייה בדרישה לבטל את רוע הגזרה. בעקבות המחאה, בשנת 2004 הגיעה העירייה להסכם מול מקווה ישראל, לפיו ל-60 תלמידים מבית הספר רביבים תינתן עדיפות ויישמר מקום מדי שנה ללימודים במקווה ישראל. ניסיון להפר את ההסכם היה לפני כשנתיים אך הוא לא צלח.

כעת, כך נראה, עיריית חולון שוב אינה עומדת בהסכם, לפחות כפי שטוענים הורים לתלמידים ב"רביבים", שמאיימים לפנות לערכאות אם העירייה לא תאפשר לילדיהם ללמוד במקווה ישראל. עו"ד אלון כהן, אחד ההורים הלוקח חלק במאבק, מציין כי פנה בעניין כבר מספר פעמים לראש מינהל החינוך בעיריית חולון אריאלה קידר, אולם לדבריו, לא זכה למענה כלשהו. "אנו מבקשים שראש מינהל החינוך תיפגש עימנו לפני פנייתנו לבית המשפט", הוא אומר. עוד מספר עו"ד כהן כי "בנו וכמה מחבריו וחברותיו למחזור בבית הספר רביבים שובצו ל'אורט חולון' וביקשו העברה למקווה ישראל. כעבור כחודש וחצי נענינו בשלילה, הגשנו ערר ושוב נדחינו, אלא שהפעם הוצע לנו לעבור כמקשה אחת למגמת יהלום בבית הספר הרצוג".

עו"ד כהן מציין כי נמסר לו מהעירייה שמכסת 60 התלמידים מולאה וכי מכסת ה-60 איננה רק של בוגרי רביבים אלא של כלל ילדי חולון. אולם, לדבריו, הנוהג הוא ברור, המכסה נועדה לבוגרי רביבים בלבד, כפי שהיה מזה שנים רבות. עוד הוא מציג  נתונים שנמסרו על ידי הנהלת מקווה ישראל, לפיהם "מספר הנרשמים כיום מרביבים למקווה ישראל עומד על 43. ארבעה ילדים אחרים מרחבי העיר נרשמו אף הם למקווה ישראל ועוד חמישה ילדים מרביבים נרשמו לבית הספר הישראלי-צרפתי. לפיכך", הוא אומר, "יש כיום עוד 17 מקומות מרביבים למקווה ישראל, ואף אם נוסיף את הארבעה האחרים שנרשמו לבית הספר הכללי ושאינם בוגרי רביבים, עדיין יש 13 מקומות פנויים, כמספר בקשות ההעברה".

עו"ד כהו טוען כי העירייה לא מעוניינת שתלמידים ילמדו במקווה ישראל כיוון שהיא "מפסידה" את התקציב שמשרד החינוך מעביר לרשות המקומית בעבור כל ילד. "השיקול היחיד שעומד לנגד העירייה", הוא אומר, "הוא השיקול התקציבי – אותם 20 אלף שקל, פחות או יותר, אבל הילדים שלנו אינם אמצעי להשגת תקציבים".

עוד הוא מציין כי בשעה שהעירייה מסרבת להעביר ילדים מבתי ספר אחרים בעיר למקווה ישראל, אין לה בעיה להעביר תלמידים ממקווה ישראל לבתי ספר בעיר. "גישה זו מקוממת במיוחד כשמחברים לה את העובדה ששישה ילדים שנרשמו במקור למקווה, כן הועברו בקלות רבה על ידי מינהל החינוך לבתי הספר בחולון. שסתום ההעברה, אם כן, הוא חד כיווני".

גם יו"ר ועד ההורים ברביבים, פנחס אלרון, טוען כי "בשנים האחרונות מנסה עיריית חולון לכרסם בהסכם בן יותר מ-15 שנה שבו התחייבה עיריית חולון להעביר בכל שנה למקווה ישראל 60 תלמידים בוגרי בית הספר רביבים. לא די שהמכסה לא הותאמה מעולם לגידול הדמוגרפי, עיריית חולון – במקום להעמיד את טובת התלמיד מול עיניה, רואה מול עיניה את השווי הכלכלי של כל תלמיד. במקום לעשות הכל כדי שתלמידים יוכלו למקסם את יכולתם האישית ולמצות את הפוטנציאל הטמון בהם, הרשות בוחרת להשתמש בהם לסתימת חורים ומעוותת את ההסכם לפי צרכיה, ואם לא די בכך, ראשת מינהל החינוך מסרבת לקיים שיח על כך. האטימות הזו מחלחלת מטה וההורים נאלצים להתמודד עם פקידים שמתייחסים אליהם בזלזול. כך למשל בשביל לקבל תשובה על ערעור חיכו ההורים למעלה משבועיים לקבלת התוצאה בדואר, ומשלא הגיעה התשובה בדואר, אולצו להגיע למינהל החינוך כדי לקבל את התשובה ורק לאחר דין ודברים הסכימו להעביר תשובות בדוא"ל".



מהנהלת בית הספר מקווה ישראל נמסר כי מערכת היחסים עם עיריית חולון ומחלקת החינוך מבוססת על שיתופי פעולה והבנה הדדית. אנו מעריכים את שיקול דעתם של אריאלה קידר וצוותה. אנו תקווה כי יימצא פתרון יעיל והולם לתלמידים המעוניינים ללמוד במקווה ישראל. אנו מאמינים כי נושא הרישום ייפתר באופן רחב יותר ויאפשר לעוד אוכלוסיות מרחבי העיר חולון להירשם אלינו".

עיריית חולון מסרה בתגובה כי "העירייה עומדת בהסכם מול רביבים וכיוון שכל הליך שיבוץ תלמידי חולון למקווה ישראל טרם הסתיים, יש להתאזר בסבלנות".

תגובות

תגובה אחת
  1. טל אמסלם

    על מה המהומה? אורט חולון הרבה יותר טוב וטכנולוגי.
    ניתן להגיע משם לממרם ויחידות סייבר.
    ממקוה ישראל לאן הם יגיעו? נהגים בקריה?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר