משחקים ברשת

תכנית "משחקים ברשת" תופעל השנה בכל הצהרונים בחולון

התכנית שגורמת לילדים לאהוב ללמוד, זוכת פרס החדשנות החינוכית של החברה למתנ"סים, תתרחב השנה לכל צהרוני בתי הספר של רשת קהילה ופנאי בעיר

פורסם בתאריך: 6.8.18 14:08

תכנית ייחודית הפועלת בצהרוני בתי הספר של רשת קהילה ופנאי בחולון – תכנית  "משחקים ברשת"  מקנה טקטיקות למידה לילדי צהרוני בתי הספר על ידי שימוש במתודת המשחקים החברתיים הקלאסיים.

אז מה הכי חשוב שהילדים יעשו בצהרון? תלוי את מי שואלים. להורים חשוב שהילדים יכינו שיעורים במסגרת הצהרון כי הרי אחרי הצהריים הילדים עסוקים בחוגים, במפגש עם חברים, הם מתעייפים והנה כבר מגיעה שעת השינה. אם תשאלו את הילדים הם תמיד, אבל תמיד יעדיפו חוויה ועניין – לשחק. תכנית "משחקים ברשת" נולדה על מנת לתת מענה לצרכים אלה – הכנת שיעורי הבית, חוויה, עניין ומשחק.

התכנית הייחודית פועלת בצהרוני בתי הספר של רשת קהילה ופנאי בחולון מקנה טקטיקות למידה לילדי צהרוני בתי הספר על ידי שימוש במתודת המשחקים החברתיים הקלאסיים. "משחקים ברשת" מאפשרת לילדים לעשות את מה שהם אוהבים ומזמנת למידה טבעית וחוויה תוך כדי משחק והמטרות הלימודיות בה מושגות בדרך עקיפה.



התכנית בנויה סביב הנושא "גיאוגרפיה עולמית" והיא מקנה לתלמידים שיטות למידה כגון זיכרון, הבחנה בין עיקר לטפל, ניהול זמן, התמצאות במרחב וסידור ומיון פריטים. ליישום התכנית נבנו משחקי ענק דוגמת "סולמות וחבלים", "ים-יבשה", משחקי זיכרון, פאזלים ועוד. הצוותים עברו הכשרות מקיפות במטרה להכיר התכנית וליישמה, לזהות את סגנון הלמידה של כל ילד ולהתאים לו את אופן הלמידה היעיל עבורו.

צוות הפיתוח כלל מומחית לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת, עובדת סוציאלית המטפלת באמצעות משחק, אנשי פיתוח הדרכה ואנשי חינוך מתחום הגיל הרך והחינוך הבלתי פורמלי. הפקת המשחקים נעשתה עם גופים ועסקים מקומיים בחולון.

התכנית פעלה כשנתיים כפיילוט ובתום שלב זה עברה הערכה על ידי מרכז יהל לאבחון ופיתוח יכולות למידה. בהערכה נמצא, בין השאר, כי התכנית הביאה לשיפור מקסימלי בהתמצאות ושימור במרחב, לחיזוק הבנת הוראות ולשיפור במערך הסמנטי ואוצר המילים. התכנית אף זכתה בפרס החדשנות החינוכית בתחרות היוזמות של החברה למתנ"סים והשנה תתרחב התכנית לכל צהרוני בתי הספר של הרשת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר