חינוך מיוחד. אילוסטרציה
חינוך מיוחד. אילוסטרציה

ילד חולה אפילפסיה מחולון שובץ בבית ספר לילדי עובדים זרים

מדוע לא נמצאה מסגרת לימודית בחולון לילד חולה אפילפסיה, שנשלח להתחיל את כיתה א' במוסדות חינוך מרוחקים וזרים לתרבותו?

פורסם בתאריך: 7.8.18 10:36

"יש בתי ספר וכיתות לחינוך מיוחד בחולון. לא ייתכן שבגלל שלעיריית חולון אין אפשרות להצמיד לילד שלנו סייעת, הוא ייאלץ ללמוד או עם ילדי עובדי זרים, ערבים או עם דתיים", כך אומרים הורים תושבי חולון שבנם בן השש, המתעתד לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הקרובה, נופל בין כסאות המערכת החינוכית.

לזוג ההורים מחולון שלושה ילדים (12, 8, 6). בנם הצעיר סובל מאפילפסיה, אך הם מעידים כי "הוא ילד חכם ומבריק, יש לו התקפים רק לעתים רחוקות וברוב הזמן הוא כמו כל הילדים האחרים".

בהודעה שקיבלו ההורים מעיריית חולון לקראת עלייתו לכיתה א', נאמר להורים כי הוחלט לשבץ אותו בבית ספר בתל אביב. ההורים הסיקו כי מדובר בבעיית כוח אדם של סייעות ולכן נשלח לבית ספר בתל אביב, אך בביקור בבית הספר "מצדה" גילו כי רוב אוכלוסיית התלמידים היא של "ערבים ועובדים זרים", לדבריהם.

"לא האמנו שהילד יצטרך ללמוד במוסד כזה ומיד ביקשנו העברה לבית ספר אחר", הם מספרים. "הפעם, הפנו אותנו לבית ספר בשכונת התקווה, 'במעלה'. הגענו לבית הספר וראינו רק ילדים דתיים. לא האמנו שעיריית חולון שוב עושה לנו את זה. אין לנו כלום נגד דתיים אבל אנחנו משפחה חילונית ולא מעוניינים שהילד ילמד בבית ספר דתי".



ההורים מעבירים ביקורת על התנהלות עיריית חולון. "מדוע היא לא באה לקראתנו? אנו משפחה קשת יום, עובדים קשה ורוצים שילדים ילמדו כמו כל הילדים, אבל העירייה לא חושבת כמונו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הילד למד בגן לחינוך מיוחד בעיר חולון וקיבל זכאות למסגרת חינוכית התואמת את צרכיו. המענה החינוכי בחינוך המיוחד הינו על-אזורי וניתן ברמה המחוזית ולצערנו, בחולון לא קיימת מסגרת מתאימה לצרכיו של הילד. בוועדת ההשמה הוסבר לאם שהמסגרת המתאימה לבנה יכולה להיות בתל אביב או בנס ציונה. האם הביעה את הסכמתה בוועדה, שבנה ילמד בבית הספר הממלכתי-דתי בתל אביב על מנת שיקבל מענה לקשייו למרות המגזר הדתי, וזאת מאחר שאין מקום בבית ספר ממלכתי-חילוני בתל אביב. יודגש כי מינהל החינוך העירוני עושה מאמצים רבים כדי להתאים את המסגרת המיטבית לצורכי הילדים בחינוך המיוחד ולעתים הוא ניתן במחוז ולא בעיר עצמה".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר