מאיר פתיחה ז"ל. "מורה מהפנט"
מאיר פתיחה ז"ל. "מורה מהפנט"

מאיר פתיחה, המורה המיתולוגי מחולון, הלך לעולמו

סגן ראש עיריית חולון לשעבר ואיש החינוך שחינך דורות של תלמידים וגרם להם לאהוב את לימודי התנ"ך, הלך לעולמו בגיל 82

פורסם בתאריך: 12.8.18 13:40

איש החינוך וסגן ראש עיריית חולון לשעבר מאיר פתיחה הלך לעולמו בגיל 82. האיש, שדורות של תלמידים למדו והתחנכו על ברכיו היה במקביל גם חבר המועצה וסגן ראש העיר. פתיחה הותיר אחיו אישה, חמישה ילדים ושישה נכדים. הלווייתו תיערך מחר (שני, 17:00) בבית העלמין חולון.

פתיחה נולד בדמשק ועלה לארץ ישראל כשהיה בן שלוש. הוא גדל בעיר חולון וחי בה עד יום מותו. פתיחה היה בן למייסדי העיר חולון. לאחר שירותו הצבאי החליט ללכת וללמוד את מקצוע ההוראה ובהמשך שימש כמורה ואיש חינוך בבתי הספר בחולון. פתיחה לימד תנ"ך וספרות בבית הספר סירקין ובהמשך באורט חולון ובנוסף גם שימש כאחראי על המשמעת. דורות של תלמידים למדו והתחנכו אצלו ועם השנים נהיה שמו מוכר בקרב המון מבוגרי אורט חולון והוא זכור כאחד מן המורים המיתולוגיים של העיר שלימדו תנ"ך.

רבים מתלמידיו לשעבר משנות ה-70 וה-80 מציינים כי בזכות דרך ההוראה שלו הם אוהבים כיום את התנ"ך ויודעים אותו ברמה גבוהה. "הוא היה ידוע כמורה שמי שלומד אצלו לא שכח אותו. את כל התנ"ך הוא ידע בעל פה", מספרת כלתו דפני. צילה, שהיתה תלמידתו, אומרת: "הוא היה המורה בהא הידיעה. מורה שהיה אהוב על כולם, ועלי בפרט באורט חולון. הוא גרם להרבה תלמידים לאהוב את התנ"ך ולהבין היטב את החומר. נזכור אותו תמיד". תלמידו לשעבר נזכר בכישורי ההוראה של פתיחה: "הוא היה מורה מדהים לתנ"ך, מהפנט, אנשים מחוץ לכיתה היו באים לשמוע אותו". תלמיד אחר מציין: "בגללו אני מכיר כמעט בעל פה את פרק קיט בתהילים .182 פסוקים ואפילו עם ניקוד".

במקביל להיותו איש חינוך, מאיר פתיחה היה גם איש העיר חולון ובבחירות שהתקיימו בשנת 1993 התמודד על מקום במועצת העיר. במשך מספר שנים שימש כחבר מועצת העיר וכסגן ראש העיר. בשנת 1998 התמודד בבחירות לראשות העיר אך הפסיד למוטי ששון ראש העיר.

פתיחה הותיר אחיו אישה, חמישה ילדים ושישה נכדים. הלווייתו תיערך, כאמור, מחר (שני, 17:00) בבית העלמין חולון.



  

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר