הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק

בשורה לתלמידי השכונות המרוחקות: ההסעות לבתי הספר יימשכו

משרד החינוך אמנם החליט שלא לאשר ההסעות בשנה הקרובה, דבר שהסעיר לא מעט הורים, אבל בעיריית חולון ימשיכו את ההסעות בשנת הלימודים תשע"ט. הנה הפרטים

פורסם בתאריך: 14.8.18 14:55

לאחר שמשרד החינוך לא נתן אישור להמשכן, בלחץ ההורים ובהיעדר בתי ספר קרובים, החליטה עיריית חולון להמשיך ולהסיע את תלמידי ג'סי כהן וקריית מיכה למוסדות החינוך גם בשנת תשע"ט.

בין הבעיות הרבות שהביא ניתוק שכונת קריית מיכה מחולון בעקבות סלילת כביש איילון בשנות ה90 היא איך ובאיזה אופן ילמדו הילדים תושבי השכונה המבודדת שבשטחה אין בתי ספר. אל בעיה זו הצטרפו בשנים האחרונות גם תושבי שכונת ג'סי כהן, לאחר שבית הספר ויצמן שפעל בשטחה נסגר לפני מספר שנים ומאז התלמידים בכיתות א'-ו' נאלצים ללמוד בבתי הספר גורדון ובן גוריון ותלמידי חטיבות הביניים בבית הספר השש-שנתי קציר.

פתרון הביניים המשמש את התושבים בשנים האחרונות הוא הפעלה של מערך הסעות אל בתי ספר אשר נמצאים בשכונות המרוחקות. לאורך השנים, בחלק מהתקופות הופעלו הסעות עבור תלמידי בתי הספר היסודיים בעיקר בעקבות לחץ שהופעל מצד התושבים. תושבי קריית מיכה והורים לתלמידים מציינים כי הם נמצאים בדילמה האם לרשום את ילדיהם אל בתי הספר של חולון המרוחקים, או לרשום אותם כתלמידי חוץ בבתי הספר הסמוכים של בת ים תמורת תשלום גבוה.

למרות שמשרד החינוך החליט שלא להמשיך את אישור ההסעות בשנה הקרובה, דבר שהסעיר לא מעט הורים, הוחלט בעירייה לאפשר את המשך קיום ההסעות בשנת תשע"ט.

עבור תושבי ג'סי כהן ייצאו הסעות אל בית הספר בן גוריון לתלמידי כיתות ג', ד' וה'. בנוסף ייצאו הסעות אל בית הספר גורדון עבור תלמידי כיתות א', ג' וה'. ילדים הלומדים בכיתות ו' יקבלו כרטיסיות. תלמידי כיתות ו' אשר לומדים בבית הספר בן צבי ימשיכו לקבל כרטיסיות כפי שהיה אשתקד.

עבור תלמידי קריית מיכה יוקצו בשנת הלימודים הקרובה הסעות אל בית הספר גורדון בכיתות א'- ה' ותלמיד אחד מכיתה ו', ואל בית הספר בן גוריון בכיתות א, ג' וד'.

ההסעות מכוונות אל תלמידי בתי הספר היסודיים, אולם חלק מן ההורים עדיין לא מרוצים מהמצב הנוכחי היות ובתי ספר העל יסודיים כדוגמת תיכון קציר ממוקמים רחוק מן השכונה במציאות שלא עוברים בה קווי תחבורה ציבורית  והם יוצאים ממקומות מרוחקים אשר מצריכים הליכה רגלית לא קצרה אל תחנות האוטובוס שבבת ים או בג'סי כהן- דבר אשר גוזל לא מעט זמן בבקרים, ולכן הם דורשים פתרון כולל לבעיותיהם. יש לציין כי הדרך היחידה להגיע רגלית מקריית מיכה אל חולון היא דרך גשר להולכי הרגל שברחוב התנאים שאמור לעבור שיפוץ יסודי בחודשים הקרובים.

מעיריית חולון נמסר: "למרות שמשרד החינוך לא אישר את המשך ההסעות, החליטה העירייה להמשיך ולהסיע את התלמידים משכונת ג'סי כהן ומקריית מיכה למוסדות החינוך גם בשנת תשע"ט וזאת כדי לאפשר להורים להתארגן. מדובר על תלמידי בית הספר ויצמן לשעבר, תלמידים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, אשר יוסעו עפ"י הקריטריונים של משרד החינוך".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר