בית הספר אשלים. דוגמה למעורבות הורים
תלמידים מחולון בדרך לבית הספר

סקר החינוך של "השקמה חולון": על איזה מקצוע מוותרים התושבים?

במסגרת חודש החינוך שערכו עיתוני השקמה ורשת שוקן, התקיים סקר החינוך הגדול שגילה: תושבי העיר לא מרוצים מרמת התחזוקה בבתי הספר וסבורים שיש לקבוע קוד לבוש. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 28.8.18 13:26

תושבי חולון סבורים כי הנושאים שדורשים טיפול מיידי במערכת החינוך המקומית הם התאמת הלימודים לעידן הטכנולוגי, תחזוקת בתי הספר, שיפור מעמד המורה, חינוך לערכים, הקטנת כמות המבחנים, שיפור היחס בין המורים להורים, הפסקת שינון מבחנים, הקמת בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי ולימוד מושגי כלכלה בסיסיים.

כך מגלה סקר החינוך הגדול של "השקמה חולון", שנערך במסגרת חודש החינוך של עיתוני ואתרי השקמה ורשת שוקן, במהלכו התקיימו 11 ועידות חינוך של ערי ישראל. מדובר בוועידות מקומיות שהתקיימו בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, ועסקו בסוגיות בתחום החינוך בכל עיר ועיר, בהשתתפות אנשי החינוך המקומיים.

פרט לוועידות החינוך והסיקור הנרחב שקיבל נושא החינוך בעיתונים ובאתרים, התקיים סקר החינוך הגדול בין גולשי האתר כאשר הדירוג הוא מ-1 (הנמוך ביותר) ל-5 (הגבוה ביותר). הנשאלים בחולון סבורים כי חולון היא העיר עם מערכת החינוך הטובה בישראל.

השאלה האם בתי הספר בעיר הם מקום בטוח לשהיית התלמידים קיבלה את הדירוג של 3.2. בנוגע לשאלת התאמת בתי הספר להתפתחות הטכנולוגית ולעידן החדש, נראה כי תושבי חולון  סבורים שיש מקום לשיפור – עם דירוג של 2.7 וגם רמת התחזוקה בבתי הספר נמצאה כדורשת שיפור עם ממוצע דירוג נמוך של 2.5.



בנוסף, הדירוג שנתנו תושבי חולון על רמת שביעות הרצון מתפקוד ועד ההורים בבית הספר הוא 2.9 ומרביתם סבורים כי להעלות את שכר המורים בישראל, עם ממוצע גבוה בדירוג של 4.4. עוד עלה מהסקר כי הורים רבים מתייחסים בזלזול למורים ואינם מכבדים את מעמדם עם דירוג של 3.2.

דירוג נמוך של 2.8 ניתן לשאלה האם בית הספר מקדם למידה משמעותית ובעלת ערך, האם התלמידים מקבלים מענה הולם לצרכים ההתפתחותיים שלהם – 2.7. על רמת הרצון מהחינוך הפדגוגי בבית הספר ניתן דירוג של 3.0, על קיום דיאלוג פורה בין מורים להורים – 2.7 והאם יש לקבוע הגבלות על לבוש בבית הספר – 3.5.

ועל איזה מקצוע תושבי חולון היו מוותרים? מהסקר עולה כי מרבית הנשאלים סבורים שהמקצוע ספרות הוא מיותר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר