הפגנת ההורים

ההורים דרשו עוד שעות בצהרונים, העירייה התרצתה

בעקבות מחאת ההורים, הודיעה לפני זמן קצר העירייה על תוספת ימי פעילות של הצהרונים בחופשות תמורת תשלום סמלי

פורסם בתאריך: 29.8.18 14:28

עשרות הורים התאספו אמש (ג') ברחבת העירייה בדרישה לשנות את תכנית ימי פעילות לצהרונים של רשת קהילה ופנאי בחולון. מנכ"ל העירייה יוסי סילמן הבטיח להורים כי הטענות ייבדקו וייעשה מאמץ למציאת פתרון בשיתוף הנהגת ההורים.

בעקבות המחאה פרסמה לפני זמן קצר (14:00) העירייה הודעה בזו הלשון: "במסגרת פגישת עבודה מתוכננת שנערכה הבוקר בלשכת המנכ"ל עם ראש מינהל החינוך ויו"ר הנהגת ההורים העירונית בנושאים שוטפים לקראת פתיחת שנת הלימודים, נדון גם נושא הצהרונים. לצורך כך השתתפה גם הנהלת רשת קהילה ופנאי חולון. אנו שמחים לבשר, כי לאור פניית הנהגת ההורים העירונית, הוחלט כי הרשת תוסיף יומיים לצהרונים בבתי הספר באיסרו חג סוכות ושבועות, בתשלום סמלי של 20 שקל לחודש. גם בגני הילדים יתווסף יום נוסף בסוכות בתשלום סמלי של 10 שקלים לחודש ובסך הכל ייהנו ילדי חולון מ-12 ימי צהרונים במהלך החופשות. במקביל, יופחת התשלום בגין הארכת שעת הצהרון בבתי הספר מ-16:30 ל-17:00 (למעוניינים) מ-45 שקל ל-30 שקל לחודש. מתווה זה יועבר לאישור סופי של מועצת ההורים העירונית".

אמש, כאמור, הפגינו ההורים וטענו כי רשת קהילה ופנאי קיצצה משעות הפעילות של הצהרונים בחופשות השנתיות. צחית אלישר, מובילת המאבק, סגנית יו"ר ועד ההורים בבית הספר אשלים, ציינה כי קיבלה עשרות פניות מהורים בנוגע לשינוי לוח חופשות הצהרונים. "החלטנו לבחון את הדברים לעומקם ובהשוואה לשנים הקודמות. הגענו לשתי מסקנות עיקריות: 1. מקצצים אותנו בשיטת הסלאמי, כל פעם קצת, כך שכביכול זה לא מורגש. 2. מפעילים עלינו שיטת מצליח ומצליחים". אלישר פנתה אל הנהלת העירייה ושאלה: "מדוע ערים אחרות בארץ, לרבות שכנתנו ראשון לציון, ראו לנכון לתקן את העוול של לוח החופשות ורק בעיר הילדים  מתנהלים באופן שהכי לא מצדיק את המיתוג הזה?!".

הפגנת ההורים ברחבת העירייה. צפו:

לנוכח נציגות בולטת של המועמדים לראשות העיר בהפגנה אמש, שבאו לתמוך בהורים, ביניהם מורן ישראל, שי קינן, מיקאל בוזגלו וקרן גונן, ביקשה אלישר לציין: "חשוב לנו להדגיש שמדובר במאבק הורי טהור, שאינו קשור לאף גורם פוליטי כזה או אחר. אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה, אנחנו עוסקים בהוגנות ובצדק".



הורים שהגיעו להפגין העלו טענות נוספות. אחת האמהות אמרה: "מה לגבי ארוחת הצהריים שהילדים שלנו ניזונים ממנה במהלך השנה במסגרת הצהרונים של רשת קהילה ופנאי?". לדבריה, "עיריית חולון לא פיקחה על המזון המסופק לצהרונים הפועלים בתחום שיפוטה, על מקומות האכילה בצהרונים, על אופן הטיפול במזון ועל הגשתו, והיא אינה נעזרת בשירותי פיקוח תזונתיים חיצוניים לגבי איכות המזון, אלא מסתמכת בעניין זה רק על דיווחיהם של צוותי הצהרונים. הרשות המקומית לא קבעה נהלים המנחים את מפעילי הצהרונים בנוגע לביצוע בקרה על המזון המגיע לצהרונים, ובכלל זה בדיקה אם האוכל מגיע בארגזים סגורים וחתומים ומוגש כראוי ובדיקה לגבי טמפרטורת המזון".

אל המפגינים יצאו יוסי סילמן מנכל העירייה ויוסי זיידה עוזר ראש העיר וההורים הציפו אותם בשאלות ובתלונות. סילמן בתגובה אמר: "אני בעד בדיקת הטענות כנגד הרשת ואני מבטיח לבדוק אותן. הצטרפנו לרפורמת ניצנים וזה מחייב אותנו לתת במועדים מוגדרים את החופשות – חמישה ימים בפסח וחמישה ימים בחנוכה. זה לא נתון לשיקול דעת של אף אחד. יכולנו לא להצטרף ל'בית הספר של החגים', אבל אז זה היה פוגע בילדים אחרים, לכן אני חושב שההחלטה של העירייה בנושא הזה נכונה וטובה – הורים שלא יכולים להצטרף לצהרונים ייהנו מ'בית הספר של החגים'. ההחלטה נלקחה בשיתוף עם הנהגת ההורים".

עוד אמר סילמן: "השאלה העקרונית האם יש רשויות שנותנות יותר? לדוגמה, בראשון לציון הצהרונים הם עד 16:00". לשאלה האם העירייה תוסיף עוד ימי פעילות לצהרונים, כפי שעושה עיריית ראשן לציון מתקציב העירייה, ענה סילמן: "התשובה היא לא. כל יום לתפעול הצהרונים עולה 500 אלף שקל ואנחנו לא נממן ימים נוספים".

עם זאת ציין סילמן: "אפגש עם הנהגת ההורים במטרה להאריך את שעות הצהרונים כי באה בקשה מצידם ואנו דנים על זה. יש גם הצעה על השולחן שעבור תוספת כספית של בין 100 ל-200 שקל יתווספו שעות ואנו דנים על זה".

כאמור, לפני זמן קצר הודיעה העירייה על תוספת ימי פעילות בחגים ושעות פעילות בצהרונים תמורת תשלום סמלי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר