מימין, סגן השר מזוז, גנון מנהל אורט חולון (בצהוב), ברדה ושי קינן
מימין, סגן השר מזוז, גנון מנהל אורט חולון (בצהוב), ברדה ושי קינן

המאבק באנטנה: מאמצים אחרונים למנוע שביתה ב"אורט חולון"

האם האנטנה הסלולרית ב"אורט חולון" תוסר לפני פתיחת שנת הלימודים? סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז ביקר במקום ודרש טיפול מיידי

פורסם בתאריך: 29.8.18 10:43

שנת הלימודים בפתח והורים לתלמידים בבית הספר התיכון אורט אינם מתכוונים להרפות את מאבקם נגד האנטנה הסלולארית המוצבת בסמוך לבית הספר ושלטענתם מסכנות את בריאות ילדיהם. בהמשך למחאתם המתמשכת ודרישתם להסיר האנטנה הסלולרית המוצבות בסמוך למבנה התיכון, הפגינו אתמול (ג') שוב הורים ותלמידים מבית הספר, בעת שבמקום נערך סיור של סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז.

אל סגן השר מזוז התלוו שלומי גנון, מנהל בית הספר ויעקב ברדה, האחראי על בטיחות הקרינה במחוז תל אביב והמועמד לראשות העיר שי קינן, התומך במאבקם של ההורים.

צפו בביקור סגן השר מזוז ב"אורט חולון": 

מנהל בית הספר גנון ציין בפני הנוכחים את השיפוץ המסיבי שבית הספר עובר בימים אלה, אך הביע חשש מאיום ההורים להשבית את הלימודים אם לא יוסרו האנטנות. "ליבי איתם ואני מבין אותם אך גם כמנהל בית הספר ההחלטה היא לא בידי. פנינו לכל הגורמים האפשריים, החל מעיריית חולון, הנהלת רשת אורט ומשרדי הממשלה, אך כל עוד לא מתקבלת החלטה להסיר את האנטנה, ההורים הודיעו לי שלא יפתחו את שנת הלימודים", אמר.

סגן השר מזוז דרש מברדה תשובות וטיפול מיידי בעניין וציין כי "זה לא תקין שהאנטנה ממוקמת 20 מטר מכיתות לימוד. אני זימנתי לכאן את מר ברדה שאחראי על נושא הקרינה באזור תל אביב. אנו נקבל נתונים ממנו בימים הקרובים ונפעל שהכל ייבדק ומה שלא תקין, אנחנו נדאג שיורידו ויעתיקו למקום אחר".

קינן הוסיף כי נדרשת פעולה מיידית בעקבות פניות תושבים והורי התלמידים וכי הקרינה שפולטות האנטנות היא מעבר לתקן התקן שלא עודכן זה עשרות שנים – "לא ננוח ולא נשקוט עד שהאנטנה תועתק למקום חלופי".

ברדה השיב בתגובה כי "יתקבלו נתונים מהחברות הסלולריות ויתבצעו בדיקות נוספות". ואכן, כבר בסיום הסיור נפרסו מכשירי הבדיקה והמדידות החלו. ברדה הביע תקווה כי בתוך מספר ימים התוצאות כבר יהיו בידיו.



ההורים שהפגינו במקום ביקשו למסור: "אנחנו איתנים בדעתנו לא לפתוח את שנת הלימודים וממליצים לעיריית חולון לא לנסות אותנו. אנחנו לא שפני ניסיון. שנים האנטנה מוצבת כאן ולאף אחד לא אכפת. פתאום לפני הבחירות התעוררו בעירייה. כולנו תקווה שהכל יסתיים במהרה לפני פתיחת שנת הלימודים ושהאנטנה תועתק ממקומה".

בהמשך למאבק פרסם אמש ראש העירייה מוטי ששון פוסט ובו כתב: "לאור פניותיהם של הורים מודאגים באשר למיקום האנטנה בחצר בית פרטי בסמוך לבית הספר אורט, פניתי למנהל האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטיליאן גלברג, ולמנהלת האגף ליישום ותשתיות רשת בחברת פלאפון, על מנת שיפעלו לאלתר להעברה מהירה של האנטנה. כזכור, בפגישה שקיימתי בשבוע שעבר בהשתתפות נציגי ההורים, הטלתי על מנהלת תחום איכות הסביבה בעיריית חולון להוביל את מהלך העברת האנטנה".

עוד ציין ששון: "במקביל וללא קשר למאמצים אלה, אנו פועלים לפי הוראות המועצה למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל (מלר"ז) למיגון בית הספר והיום בוצעו העבודות הנדרשות".

דומה שעל דבר אחד כולם הסכימו: מיקום האנטנה בסמוך למבנה בית הספר ולכיתות הלימוד מעורר דאגה וחשש לבריאות התלמידים.

קיראו עוד באותו נושא:

צפו בהפגנת "אורט חולון": "אם לא יוסרו האנטנות, נשבית הלימודים"

הורים לא רושמים ילדיהם לאורט חולון מחשש לקרינה מסוכנת

תגובות

4 תגובות
  1. תושב נואש

    תודה רבה לך שי על הרמת הכפפה וטיפול בנושא ברמה ממשלתית, מסתבר שהעיריית חולון לא אכפת לה מהתושביה. אתה הבחירה שלי לראשות העיר.

  2. עמיר -ללא קרינה בשבילך

    התקנים בארץ לקרינה מאנטנות סלולריות מאוד גבוהים ומבוססים על חימום של הקרינה בלבד ולא על שום השפעה ביולוגית או בריאותית קצרה או ארוכת זמן. לכן אל תתפלאו שהקרינה נמוכה מהתקן והילדים שלכם חולים.
    אין מקום לאנטנות סלולריות בקרבת מוסדות חינוך

  3. ערן פוקס - המשמר החברתי חולון

    היכן היו ראש העירייה וסגניו ושאר חברי המועצה כל השנים???
    מה קרה פתאום התעוררו?
    30.10.2018 – יום הבחירות
    אל תתפלאו אם יום אחרי הבחירות תישארו עם אותו ראש עירייה ועם אותה אנטנה בצמוד לבית הספר לעוד חמש שנים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר