הפעוט ננשך בכל חלקי גופו. הגננות: "לא הספקנו להגיע אליו"

זוג הורים מחולון נדהמו לגלות נשיכות רבות על גופו של בנם בן השנה וחצי. הגננות: "הילד לא בכה ולא הזעיק עזרה". רשת קהילה ופנאי: "האירוע נחקר לעומק"

פורסם בתאריך: 21.10.18 12:51

הורים לתינוק בן שנה וחצי נדהמו לגלות על גופו סימני נשיכה רבים. משפנו לברר את הנושא מול הגננת בפעוטון שבו שהה הילד, קיבלו ממנה את התשובה המפתיעה: "הילד לא בכה ולכן לא ידענו שהוא ננשך".

אלמוג (34) ונינה (27) צמח, זוג צעיר המתגורר בשכונת ג'סי כהן בחולון, הם הורים לשני תינוקות, בן שנה וחצי ובן חודשיים. ההורים הצעירים התבלטו ארוכות אם להכניס את ילדם הבכור לגן ילדים, אך משנולד אחיו לפני כחודשיים החליטו לרשום את אושר לגן במתנ"ס מקומי. על אף החששות מפאת גילו הצעיר, האמינו כי הוא נמצא בידיים טובות ותחת השגחה מתמדת, אך לא ציפו לגלות כי בנם יינשך קשות ועל בסיס יומיומי בכל חלקי גופו בעת שהותו בגן.

נשיכות

ההורים תיעדו את הנשיכות

נינה מספרת: "הבן שלי נמצא זה חודש וחצי בגן, וכל יום, אבל כל יום, הוא חוזר הביתה עם סימני נשיכות על גופו ובכל פעם באזור אחר. פעם הוא חזר עם פנס בעין ופעם אחרת עם נשיכה בפנים. אמרתי לעצמי, זה ילדים וזה קורה, עניין של שנייה, אבל בשבוע שעבר (רביעי), הגיע שיא חדש: הגננת התקשרה אלי בעשר וחצי בבוקר להודיע לי שהילד שלי ננשך בגבו. הגעתי לגן וחשכו עיני – כל הגב מלא בנשיכות. הפעם החלטתי לא לעבור על כך בשתיקה. איך ייתכן שבמקום שבו נמצאות גננות שאמורות להשגיח על הילדים, מגיעים למצב כזה?".

בני הזוג צמח הוציאו את בנם מהגן ומשניסו לקבל תשובות מצוות הגן, המענה שקיבלו היה בלתי הגיוני, לדבריהם. "מנהלת הגן הזמינה אותי ואת בעלי לשיחה ומאותו רגע אנחנו שומעים רק תשובות לא הגיוניות ושקרים. היא טענה שבזמן שהבן שלי ננשך היושלוש גננות בגן, אחת במטבח ושתיים עם הילדים בחצר הגן, שהוא מטר על מטר. המנהלת ציינה שהילד שלי היה במגלשה וילד אחר נשך אותו. אחת הגננות בחצר פנתה לעברם אחרי הנשיכה הראשונה, אבל עד שהספיקה להגיע אל בני ואל הילד הנושך, הוא ננשך עוד שש פעמים".

לדברי נינה, "כשאמהות אחרות פנו לגננות לברר כיצד ייתכן שילד ננשך כל כך הרבה פעמים, הן הפילו את אשמה על אושר וסיפרו לאמהות שהילד שלי לא יודע לבכות!". כמובן, טוענים ההורים, "מדובר בשקר.

בתחילת השנה כשהילד בכה בגן, הגננת ידעה להתקשר להגיד לי שהוא בוכה ואבוא לקחת אותו. ברור לנו שאף גננת לא הייתה עם הילדים בחצר ואף גננת לא שמעה את הילד שלי בוכה וזועק לעזרה. פשוט עזבו אותם לבד בחצר. זו הזנחה והפקרה של ילדים קטנים והמזל שזה נגמר כי יכול היה ליפול מהמגלשה והנזק היה חמור יותר".

"היום", אומרים בני הזוג צח, "זה הילד שלנו אבל מחר זה יכול להיות כל ילד אחר.  מובן שהילד שלנו מאותו יום כבר לא בגן, הוא בבית, סובל מחרדות ואנו אובדי עצות". אלמוג צמח מבקש לציין: "היום הגשתי תלונה במשטרה כנגד רשת קהילה ופנאי וצוות הגן על ההזנחה וההתעללות שעבר הבן שלי. אני מקווה שמישהו יתעורר כי כמו שזה קרה לנו זה יכול לקרות למישהו אחר".

מרשת קהילה ופנאי, האחראית על הגן במתנ"ס, נמסר בתגובה: "רשת קהילה ופנאי מפעילה פעוטונים המפוקחים על ידי רשת 'התחלה חכמה' מבית החברה למתנ"סים. המקרה המדובר אכן חריג בחומרתו וליבנו עם ההורים. לצערנו, הנשיכות הן תופעה התנהגותית מוכרת בקרב ילדים בגיל הרך ואנחנו עושים הכל על מנת לצמצמה. עם היוודע האירוע, החלו מערך הפיקוח והגורמים האחראיים על הגן בביצוע תחקיר ובדיקה מעמיקים תוך עדכון הורי הילד באופן מיידי ובשקיפות מלאה. המסקנות והלקחים אשר יופקו מהמקרה יועברו גם הם להורים. שלום הילדים ובטיחותם היו ויהיו תמד בראש מעייננו ואנו נמשיך לפעול בנושא על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה".



תגובות

5 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר