ברוך המורה המשלב ואופק
ברוך המורה המשלב ואופק

הילד האוטיסט שובץ בכיתת מחוננים ומסרב ללכת לבית הספר

"במערכת החינוך לא רואים אותו", אומר אביו, "לא מתחשבים בחוות דעת של מומחים ומאלצים אותו ללמוד עם תלמידים בעלי יכולות למידה גבוהות"

פורסם בתאריך: 24.10.18 12:47

אופק כהן בן ה-12 מחולון הסובל מאוטיזם נאלץ ללמוד במסגרת חינוכית שאינה מתאימה עבורו ולכן בחרו הוריו להשאירו בבית והוא לא לומד בכל מוסד לימודי. "הבן שלי נופל בין הכסאות אך במערכת החינוך לא רואים אותו, לא מתחשבים בחוות דעת של מומחים בעניינו ומאלצים אותו ללמוד במקום שאינו טוב עבורו", אומר ל"השקמה חולון" אביו של אופק, חיים כהן.

אופק למד עד שנת הלימודים האחרונה בבית הספר אמירים בחולון. זאת לאחר שקודם לכן לא השתייך לשום מסגרת חינוכית במשך שנה וחצי כיוון שלא נמצאה מסגרת מתאימה עבורו. אולם, עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית ועם המעבר לחטיבת הביניים "נבון" בחולון, שובץ לכיתת מחוננים – כיתת יהלום שבה לא הצליח להסתגל ונאלץ לעזוב את המסגרת הלימודית ועתה הוא לומד מהבית. "בזכות 'קדימה מדע', המספקת שירותים לילדים חולים בביתם, ובית הספר 'אמירים' שבו למד עד כה, אופק קיבל תקווה מחדש, אבל כעת הוא נאלץ ללמוד בחטיבת ביניים שבה בו אינו מסתדר ושוב הוא עזב את בית הספר", מסביר אביו. "בחרו לשבץ אותו בכיתת מחוננים כדי שילמד בסביבה איכותית ורגועה, אבל הוא לא מוצא את עצמו שם".

לדברי האב, פסיכיאטרית הילדים המטפלת בבנו סבורה כי "הוא חייב לחזור ולעשות שוב את כיתה ו' בבית ספר אמירים. סביבת הלימוד שם נוחה לאופק ויש לו תכנית לימודים מסודרת המתאימה לצרכיו. כל מה שהם בנו במשך שנתיים, הם הורסים ברגע אחד, מעבירים אחריות מאחד לשני והבן שלי נופל בין הכסאות". בנוסף, פסיכיאטרית הילדים של אופק קבעה כי הוא צריך לקבל את השעות המקסימליות מ"קדימה מדע" (42 שעות), אך חיים אביו מציין כי אושרו לאופק רק 20 שעות ללמידה מהבית.

במכתב מטעם הפסיכיאטרית נקבע כי מצב רוחו של אופק הידרדר וכי הוא לא מוכן לשינויים כרגע. עצם הימצאותו בכיתה עם תלמידים בעלי יכולות למידה גבוהות מורידה לו את הביטחון והוא מסרב להיכנס לבית הספר. הפסיכיאטרית גם קבעה כי הילד אמור לקבוע הסעות הלוך ושוב מבית הספר באופן פרטי, מסיבותיו הרפואיות, אך בפועל אומר אביו, הוא מקבל הסעה אל בית הספר, אך בבוקר היא עם ילדים נוספים.

ברוך ברחל, המורה המשלב של אופק המלווה אותו במשך שנתיים וחצי מבחינה רגשית ולימודית, מתקשה מאוד לראות את מצבו של לאחר שעשה התקדמות ודרך ארוכה עימו. "כמורה אישי של אופק קשה לי לראות אותו בוכה ומתמרד וחוזר על עצמו שהוא רוצה לחזור ל'אמירים'", הוא אומר.

אבי קצובר, דובר משרד החינוך במחוז תל  אביב, התייחס לדברים: "מדובר במקרה מורכב המטופל על ידי כל הגורמים המקצועיים במשרד החינוך וברשות המקומית. מפאת צנעת הפרט, אין ביכולתנו להרחיב בנושא. לתלמיד יש שיבוץ במערכת החינוך העונה על צרכיו. באשר להסעה, התלמיד שובץ בהסעה הלוך לבית הספר עם תלמיד נוסף ובחזור בהסעה פרטנית וכל זאת בהתאם לנהלים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר