אמו של הפעוט שנחשף לרעל בגן: "הוא צרח, כל הפנים היו אדומות"

במעון בחולון פתחו סתימה בכיור והפעוט בן שנה ושמונה חודשים אושפז ב"וולפסון"

פורסם בתאריך: 13.11.18 17:52

פעוט בן שנה ושמונה חודשים הובהל אתמול (שני) לבית החולים וולפסון בחולון לאחר ששאף חומר רעיל שנשאר ללא השגחה בגן הילדים שבו הוא שוהה. בעקבות המקרה הגישו הורי הפעוט תלונה במשטרה נגד הנהלת הפעוטון.

אמו של הפעוט מספרת: "אתמול בשעה 11 בבוקר קיבלתי הודעה מהגננת: 'תגיעי דחוף, הילד לא מרגיש טוב'. הגעתי במהירות לגן וחשכו עיניי. הילד שלי בכה וצרח, כל הפנים שלו היו אדומות. נורא נבהלתי ולא ידעתי מה לעשות. בעלי אמר לי, 'תטוסו לבית החולים, וזה מה שעשיתי".

לדברי האם, הגננת דיווחה לה כי "אב הבית פתח סתימה בכיור בגן, ובקבוק החומר המסוכן והרעיל נשאר על הרצפה וכנראה זה החומר שהילד נחשף אליו". עוד היא מספרת כי "כל הדרך הילד לא הפסיק לצרוח. הגענו לבית החולים ומשם מיד הוא הופנה לסדרת בדיקות לברר מה קרה. בבית החולים רצו לדעת מהו החומר והגננת הביאה את הבקבוק המדובר".

התברר, כאמור, שמדובר בחומר לפתיחת סתימות עם אזהרה סכנה עליו – לא לאכול, לא להריח וכמובן להרחיק מילדים. הפעוט שהה בהשגחה כל הלילה באשפוז, עבר סדרת בדיקות מקיפות ולאחר שנשלל החשד כי שמא בלע מחומר, הוא שוחרר היום (שלישי) בצהריים, עם כוויה על פניו.



:

"אני עדיין לא רגועה", אומת האם, "מדוברר בגן טוב ששמו הולך לפניו אך לא ייתכן שיקרו מקרים כאלה במקום שאמור להשגיח על שלמות הילדים. בעלי הגיש בבוקר תלונה במשטרה ואנו מתכוונים להגיש תביעה כנגד האחראים שגרמו לבני לעבור את הסיוט הזה".

מרשת קהילה ופנאי האחראית שהפעוטון נמצא באחריותה נמסר: "הבקבוק לא הושאר בשטח הגן ללא השגחה. אב הבית לקח את הבקבוק איתו כשיצא מהגן".

עוד ציינו ברשת: "מעונות הרשת מהווים בית חינוכי לאלפי פעוטות וילדים, זאת בפיקוח וליווי מומחים לגיל הרך מרשת 'התחלה חכמה' מבית החברה למתנ"סים הארצית".

לגבי האירוע עצמו ציינו: "מדובר במקרה חמור ובו אב בית ותיק פעל בניגוד לנהלים ובאופן לא בטיחותי בעת ביצוע תחזוקה בחצר מעון של הרשת, וזאת על אף הדרכות ורענונים שוטפים שעובר סגל האחזקה ושאר העובדים. אין בכוונת הרשת להתפשר בסוגיות ביטחון ובטיחות הילדים ומיד עם היוודע המקרה, הושעה אב הבית וזומן לשימוע והחלה בדיקה על מנת לוודא שלא היתה רשלנות תורמת מצד צוות המעון. אנו מלווים את הילד והמשפחה ומאחלים החלמה שלמה ומהירה וחזרה בטוחה לחבריו במעון".

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חמור מאוד, חוסר אחריות משוע, אסור בתכלית האיסור להשאיר חומר כזה מאחרי מנעול

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קיימים נהלים ברורים, לא ברור לי הכיצד הגיע הילד לבקבוק פותח סתימות בעת שאב הבית פתח את הסתימה
    איכן המטפלת? הילד היה ללא השגחה.
    ואב הבית לקח את הבקבוק איתו?
    התשובה של הנהלת המעון לא אמינה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר