ראש הממשלה גולדה מאיר נפרדת מהספורטאים, ביניהם קהת שור ז"ל (שני מימין)

בתו של חלל הטרור באולימפיאדת מינכן: "הוא לא חלם שדבר כזה יקרה"

לקראת הטקס בבית הספר בחולון לזכר הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן, מספרת בתו של קהת שור ז"ל, מאמן נבחרת ישראל בקליעה למטרה, על הטרגדיה וההנצחה בעקבותיה

פורסם בתאריך: 25.11.18 16:29

בשנת 1972 בוצע טבח ב-11 ספורטאים מהמשלחת הישראלית באולימפיאדת מינכן בגרמניה. חברי המשלחת, ספורטאים, מאמנים ושופטים נרצחו באותו יום על ידי מחבלים פלסטינים. עד היום נחשב הטבח לאחר מפעולות הטרור הידועות לשמצה הרבה בגלל שבוצע במסגרת אירועי האולימפיאדה, אירוע הספורט החשוב והמשמעותי ביותר בעולם.

ביום חמישי הקרוב (29.11.18) יערך הטקס השנתי לזכר י"א חללי מינכן בבית הספר נבון בחולון. הטקס מתקיים בבית הספר זה כבר 15 שנה ביוזמתה של המנהלת הראשונה של בית הספר, גברת מיכל שחר. אביה של מיכל, קהת שור, נמנה על חללי האסון והטקס מנציח את זכרו ואת זכר עשרת החללים הנוספים.

"אבא שלי, קהת שור, היה מאמן הנבחרת בקליעה למטרה", מספרת שחר. "כשהייתי בת 14 עלינו מרומניה ב-5 בספטמבר 1963 וכעבור תשע שנים בדיוק הוא נפטר. הוא היה מאמן עוד ברומניה וכשהגיע ארצה הוא הפך למאמן הנבחרת האולימפית בקליעה למטרה. הוא השתתף באולימפיאדה במקסיקו ובעוד תחרויות ברחבי העולם וייצג את מדינת ישראל בכבוד", היא אומרת.

שחר מתארת את גודל האסון וכיצד הנציחה את זכר אביה: "אנחנו חיים על חרבנו במדינה מוקפת אויבים אבל הרצח של אבי והספורטאים הנוספים היה המקרה הראשון של טרור מתוכנן שלא קורה על אדמת ישראל. הוא לא חלם שיקרה דבר כזה. זה היה רגע נוראי. כשילדתי את בני קראתי לו קהת, על שם אבי, וכשבתי התחתנה היא ובעלה החליטו ששם המשפחה שלהם יהיה שור. הילדים שלי והנכדים שלי מנציחים את זכרו. חשוב לי לציין לשבח את בית הספר נבון על הטקס שהם עושים כל שנה. הם מנציחים את זכרם של אלה שנפלו בעת ייצוג המדינה והטקס הזה מרגש אותי כל פעם מחדש".



אורי לס, מנהל גימנסיה נבון, התייחס לאירוע הזיכרון שייערך השבוע: "בטקס, בהשתתפות מכובדי העיר, לציון זכרם של י"א חללי מינכן, אנחנו מעניקים פרסי הצטיינות בספורט לתלמידי בית הספר. במסגרת הטקס יש טורניר כדורגל בין השכבות השונות על שם החללים, כשהפרסים מוענקים במהלך האירוע. בנוסף יתקיים מופע אקרובטיקה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר