שבת הכנה לצה"ל

הפצוע הקשה ביותר ב"עופרת יצוקה" מכין את בוגרי התיכונים לצה"ל

חמשו"ש הכנה לצה"ל לכ-80 בוגרי מרכז הנוער "מקום בלב" בחולון, בהובלת אהרון קרוב שנפצע במבצע עופרת יצוקה, הוכתר בהצלחה

פורסם בתאריך: 29.11.18 13:03

הפצוע הקשה ביותר במבצע עופרת יצוקה עוזר לבני נוער בחולון בבחירת מסלול לקראת הצבא. חניכי כיתות י"א וי"ב של "מקום בלב" של OU ישראל בחולון השתתפו בסוף השבוע האחרון בחמשו"ש הכנה לקראת הגיוס לצה"ל. את השבת הוביל אהרון קרוב, הפצוע הקשה ביותר ממבצע עופרת יצוקה.

בסוף השבוע האחרון נערך חמשו"ש הכנה לצה"ל לכ-80 בוגרי מרכז הנוער מקום בלב של OU ישראל בחולון בהשתתפות ראש תכנית הבוגרים אהרון קרוב. במהלך המפגש שנערך במרכז שפירא שמעו החניכים מספר שיחות מפי קרוב ומדריכי הסניפים, כאשר כל התוכן בשבת עסק בהכנה משמעותית לגיוס. ההכנה כללה חיבור למורשת ולהיסטוריה של עם ישראל, שיחות על ערבות הדדית ועל החשיבות לתרום למדינה וכן עידוד לשירות משמעותי ואיכותי.

בנוסף לשיחות התקיימו במהלך השבת סדנאות חשיבה ייחודיות שיעזרו לחניכים למצוא את המסלול המתאים להם ביותר באופן אישי. השלב המרגש ביותר בשבת היה כאשר קרוב, שנפצע קשה לפני עשור בדיוק, סיפר לחניכים על הקרב בו נפצע ועל תהליך השיקום שהוא עובר עד היום.

הפעילות בשבת האחרונה מהווה חלק מהפעילות השנתית של תכנית הבוגרים המתקיימת לאורך השנה וכוללת שיחות מוטיבציה וסדנאות לקראת הגיוס לצה"ל, תוך ליווי החניכים במהלך השירות עצמו. קרוב נמצא בקשר שוטף עם כ-90% מהבוגרים שהתגייסו, מעודד אותם ומעניק להם עזרה במתן פתרונות אל מול הצבא. בעתיד צפויה התכנית להתרחב.

קרוב סיכם את השבת העמוסה וציין כי "במהלך השבת לקחנו את הניצוץ שיש בכל אחד וחשבנו כיצד ניתן להצמיח ממנו משהו גדול ובוהק יותר. בסוף השבת ניגשו אליי חניכים ואמרו שהם רוצים להתגייס ליחידות המשמעותיות ביותר שניתן, היו אחרים שאמרו שהם רוצים ראשית כל ללכת למכינה כדי לבנות את עצמם. שבתות כאלו נותנות לי את הכוח להמשיך ולעזור לבני נוער  לכל אורך השנה".



קובי זיאת, רכז מפעלים ב-OU ישראל, הוסיף: ״במקרים רבים תלמידי כתה י"ב הולכים לאיבוד בשל מגוון המסלולים הקיימים היום. הם מתלבטים האם ללכת לצבא, למכינה או אולי לישיבה. ידע זה כוח, ואנחנו נותנים להם את הידע כדי שהבחירה שלהם תהיה חכמה ומתאימה להם באופן הכי טוב שיכול להיות״.

אדיר טרב, מנהל "מקום בלב" בחולון, סיפר: "חניך ניגש אלי בסוף השבת ואמר לי ש'ללא השבת הייתי נשאר מבולבל ובחשש לקראת השנה הבאה. היום אני יודע מה מחכה לי בכל מסלול ונשאר לי רק לבחור'. אחרי משפט כזה אני מבין את הכוח והמשמעות הקיימת לשבת כזו. אנחנו נמשיך ללוות ולייעץ לחניכים שלנו לאורך השנה. יש להם כוחות אדירים ואנחנו רק צריכים להכווין ולהוציא כוחות אלו לפועל".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר