מורים ומנהלים בחולון נפרדו מאיש החינוך שמואל גרוס ז"ל

קהל רב ליווה בדרכו האחרונה את שמואל גרוס, לשעבר מפקח במשרד החינוך שהנחיל את מורשתו לצוותי הוראה, מורים והורים בעיר

פורסם בתאריך: 3.12.18 13:39

בשבת האחרונה הלך לעולמו שמואל גרוס (72). גרוס שימש בעבר כמפקח מחוז תל אביב במשרד החינוך וכדיין בבית הדין הארצי למשמעת של עובדי המדינה ובבית הדין של הסתדרות המורים. גרוס, שבשירותו הצבאי השתתף במלחמת ששת הימים וקיבל לאורך חייו שלל פרסים – המשמעותי מביניהם על "מפעל חיים" בשנת 2013, נפטר ממחלת הסרטן והשאיר אחריו שלושה ילדים.

בחולון מוכר גרוס, תושב גבעת שמואל, בעיקר לאנשי החינוך בעיר – מנהלים, מורים וגננות שלמדו ממנו דרך הרצאות מרתקות בנושאים הקשורים לחינוך, יהדות ואקטואליה, במסגרות מורים והורים ובפורומים יישוביים. כאיש חינוך במשך רוב חייו, כשעזב את משרד החינוך, הוא ייסד את ג.ש.ר, מסגרת ל"הכוונה מקצועית פדגוגית וייעוץ ארגוני", שבה שימש כמגשר. בנוסף, התמחה גרוס בעבודה עם מנהלים ואנשי חינוך שונים ועסק בעבודה המשותפת בין המנהל לצוותו. תפקיד המנהל היה בעיניו הציר המרכזי של מערכת החינוך בארץ ולכן הוא ליווה את המנהלים מבחינה מקצועית מתחילת דרכם ועד שלב קבלת ההחלטות בפועל.

ברוך ברחל, מורה ואיש חינוך בחולון, סיפר: "הכרתי את שמואל בזמן שהיה מפקח במשרד החינוך. איש אשכולות, איש יקר, איש אמונה. הוא היה ידוע כאדם של אנשים. בעל ידע רב בתחומים שונים, יושרה וכבוד. שמואל היה מוזמן לבתי ספר בעיר והרצה בפני צוות המורים כיצד להנחיל ידע לילדים בנושאים רבים. מדובר בבן אדם עם עשייה וידע רב. הוא הוביל גם את ועד ההורים העירוני כדי שידעו להתנהל מול הרשות ומול בתי הספר ועשה הכל למען התפתחות הילדים בעיר".



לדברי ברחל, "המון אנשי חינוך הגיעו ללוויה שלו, מנהלים, מורים וגננות. המנהלים השונים שהוא עבד איתם מוקירים לו תודה על הדרך בה הוא עזר וסייע להם, הוא היה אדם גדול ובהרצאותיו נהג להשתמש בציטוטים מארון הספרים היהודי ותמיד העביר הרצאות בהומור רב. מותו מהווה אבדה גדולה לכולנו".

משפחתו של גרוס יושבת שבעה ברחוב עורי ציון 20 באלקנה – משפחת שמואלי.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר