קבוצה במועדון הכדורגל עוצמה בחולון
קבוצה במועדון הכדורגל עוצמה בחולון

"במקום שיסתובבו ברחובות, הילדים משחקים כדורגל"

כבר שני עשורים שמועדון הכדורגל עוצמה בחולון מוביל ילדים ובני נוער לקריירה בספורט ומהווה גם בית לילדים ממשפחות קשות יום

פורסם בתאריך: 14.12.18 08:37

כבר למעלה משני עשורים שמועדון הכדורגל "עוצמה חולון" מוביל ילדים ובני נוער בדרך להפוך לשחקני כדורגל מקצועיים, ביניהם גם ילדים הבאים מבתים קשיי יכולת. איציק אליאץ, מאמן בבית הספר לכדורגל, מסביר את הרציונל שעומד מאחורי המיזם ומציין את ההצלחות.

"עוצמה חולון", שהוקמה באמצע שנות התשעים, היא לא רק קבוצה ומועדון כדורגל אלא מפגש חברתי של ילדים ובני נוער. רבים מבני העיר מכירים בוודאי את מגרש הכדורגל הוותיק שנמצא בסמוך לבית הספר אורט, שבו מתקיימים האימונים של בית הספר לכדורגל של המועדון. כיום מונה המועדון, שבראשו עומדים הרצל בוסתנאי וגדי אלקריף, 230 חברים שמחולקים לקבוצות ילדים בכיתות א'-ה', קבוצות נוער וקבוצת בוגרים שמשחקת בליגה ג' במחוז תל אביב וכרגע מחזיקה במקום הראשון.

אמנם התואר הרשמי של "עוצמה חולון" הוא מועדון כדורגל אולם הוא גם מהווה מקום של מפגש ופעילות חברתית של בני נוער מרקעים שונים בחולון ובשנים האחרונות היווה מסגרת חינוכית ללא מעט ילדים קשיי יכולת.

"במועדון שלנו יש ילדים שמגיעים מכל קצוות החברה אך כמעט 30% מילדים שמגיעים אלינו באים מרקע כלכלי קשה ואנחנו כמועדון רוצים שהילדים יהיו במסגרת", אומר מאמן בבית הספר לכדורגל איציק אליאץ. "יש מקרים שאנחנו משתפים פעולה עם העובדות הסוציאליות והביטוח הלאומי כדי להסדיר את התשלום ואף קיימים מקרים שאנחנו תורמים את עונת המשחקים לילדים. כולם אצלנו מרגישים כמשפחה. יש סטודנט שמגיע בהתנדבות ועוזר לילדים בשיעורי בית ומחזק אותם באנגלית ובמתמטיקה. המטרה שלנו היא שילדים יהיו במסגרת ספורטיביות של כדורגל במקום שיסובבו ברחובות".

אילו מקרים קשים זכורים לך?

"זכור לי מקרה של ילד שבא לכמה אימונים וכשהגענו לשלב הרישום, הוא פתאום נעלם. הגעתי אליו הביתה וישבתי עם הוריו שהסבירו שאין ביכולתם לשלם. בסוף הוא שיחק במועדון בלי תשלום, הוא קיבל ערכה של ספורט, התקדם והתפתח גם מבחינה חברתית. במקרה אחר היה ילד שאביו נפטר לפני כמה שנים. הילד לא רצה שום דבר והיה ללא שמחת חיים. כשהגיע אלי לקבוצה, הוא התחבר עם שאר הילדים ובמשך הזמן חזרו אליו הביטחון ושמחת החיים".

יש היום לא מעט אלימות במגרשים. איך אם מתמודדים עם זה עם בני הנוער?

"אנחנו במועדון שמים דגש גדול מאוד של לכבד את היריב ולכבד את השופט. גם בנצחונות וגם בהפסדים צריך לכבד את היריב. אם יש מצב ששחקן מתנהג בצורה לא ראויה, המאמן משעה אותו והוא נקרא לוועדת משמעת".

כיום מדברים הרבה על שוויון מגדרי, מה עם כדורגל לבנות?

"מתאמנות אצלנו גם בנות בבית הספר לכדורגל בכיתה ד'. השנה יש ילדה שמשחקת בטרום א' באופן מקצועי ומשתלבת עם הבנים. בגיל 14 ו15- הבנות עוברות לקבוצת בנות. לצערי, אין לנו קבוצת בנות אבל אולי נפתח בעתיד אם זה יתפוס".



תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פרויקט נהדר, כל הכבוד למארגנים ולילדים ולכתב החרוץ אורן שטרנברג שהביא לנו את הכתבה היפה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר