הדרך לבית הספר וממנו עוברת ב-13 כבישים וצומת מסוכן. צפו:

הורים לתלמידים ב"אשלים" המתגוררים בקריית רבין מוחים על שילדיהם נאלצים להסתכן בדרכם לבית הספר ודורשים מתנדבי בטיחות בדרכים ופסי האטה

פורסם בתאריך: 3.1.19 10:15

הורים לתלמידים בבית הספר אשלים המתגוררים בקריית רבין מוחים על כך שילדיהם נאלצים לעבור דרך מסוכנת בדרכם לבית הספר. "הילדים נדרשים להגיע ברגל מרחק של קילומטר במהלכו הם חוצים לא פחות מ-13 כבישים, ביניהם צומת סואן ומסוכן", טוענים ההורים ודורשים מהעירייה להציב מתנדבי בטיחות בדרכים וכן לדאוג לפסי האטה בצומת משה דיין.

בעצומה שפרסמה הנהגת בית הספר אשלים ומופנית לעירייה, ההורים מוחים על התמונה הבטיחותית, וכך הם כותבים: "כידוע, בשכונת קריית רבין לא קיים בית ספר יסודי, וכתוצאה מכך תלמידי היסודי משובצים בבית הספר אשלים השוכן בקריית בן גוריון ונדרשים להגיע ברגל מרחק של קילומטר, במהלכו חוצים לא פחות מ 13 כבישים, ביניהם את צומת משה דיין, צומת סואן ומסוכן (מדובר בגילאי 6-12).

צפו בתנועה הסואנת בדרך לבית הספר:

"אנחנו, הורי בית הספר, חוששים מאוד לחייהם ולבטחונם האישי מדי בוקר ובשעות הצהריים, עת הם חוצים כבישים מסוכנים אלה ללא כל השגחה. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר בכבישי גישה מחוץ לעיר, והנהגים שם חסרי זהירות בשעות הבוקר, בלשון המעטה". בנוסף הם מציינים בעצומה: "אי התנועה המחבר בין הכבישים הוא צר מאוד ואינו מכיל את כמות התלמידים העומדים עליו בשעות הבוקר (לעתים 20 ילדים יחדיו, במקום שראוי לחמישה אנשים במקסימום)".



לאחר פניות רבות מצד ההורים הסכימה עיריית חולון להציב שלטים מצדי הכביש – 'האט ילדים בדרך". אולם הם טוענים כי "לצערנו השילוט אינו נותן את המענה הדרוש ובכל יום ילדינו ממשיכים לסכן את חייהם בדרכם לבית הספר. אנחנו דורשים שיוצבו מתנדבים בצומת זו (בדומה לבית הספר אריאל שרון) אשר יסייעו לילדים בחצייה בטוחה של הצומת וכן פסי האטה שיאטו את התנועה באזור זה".

מעיריית חולון טרם נמסר בתגובה: "צומת משה דיין כולל מעברי חציה מרומזרים. תכנית הזמנים של הצומת הותאמה לתלמידים כאשר ניתנת עדיפות ברורה להולכי הרגל בשעות הבוקר של ההגעה לבית הספר ובשעות החזרה אחר הצהריים. הוקצו זמנים ארוכים במיוחד בכל מחזור לחציה רציפה של רחוב משה דיין (32 שניות במקום כ-17 שניות) ולאור זאת, מתאפשרת חציה בטיחותית של כביש".

בעירייה מציינים כי "רחוב משה דיין הינו רחוב ראשי מאסף דו מסלולי עם נפחי תנועה גדולים, כולל תחבורה ציבורית, ולכן על פי הנחיות משרד התחבורה, לא מומלץ ולא מקובל להתקין פסי האטה ברחובות מסוג זה ובעיקר בקרבת צמתים מרומזרים. הצבת משמרות הזהב מתבצעת בקרבת בתי ספר בצמתים לא מרומזרים שכן בצמתים מרומזרים, כל התנועות מוסדרות לפי הרמזור. יש לזכור, שילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבדו, כל כביש, ועל הילדים להיות מלווים בכל מקרה על ידי מבוגר. לדעת מומחים לבטיחות בדרכים, ההנחיה  על איסור חציית כביש לבד צריכה לעלות מגיל תשע לגיל 12. הורי הילדים מוזמנים לתרום לבטיחות ילדיהם ולהתנדב בנושא זה".

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    אבל היי תחייכו, יש במוזיאון העיצוב תערוכה חדשה על דנה אינטרנשיונל…
    עירייה ביזיון ששכחה בשביל מה היא נבחרה ואיזה שירות צריך להעניק לתושבים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר