אורן ג'ורנו. "כשכל השכבה מחרימה ילד אחד"
אורן ג'ורנו. "כשכל השכבה מחרימה ילד אחד"

קבוצת פייסבוק של הורים נלחמת בחרם ובשיימינג על תלמידים

נראה שכולם חיכו לקבוצת הפייסבוק החדשה, יוזמה של תושב חולון, שמתכוונת לשים סוף לחרמות ולשיימינג בבתי הספר ולדאוג שלכל ילד יהיו חברים

פורסם בתאריך: 22.1.19 16:55

קבוצת פייסבוק חדשה, יוזמה של תושב חולון, מתכוונת לשים סוף לחרמות בבתי הספר. אורן ג'ורנו, מנהל בית הספר למוזיקה "קצב" בעיר, מספר בשיחה עם "השקמה חולון" מה גרם לו להקים את הקבוצה.

החרמות בבתי הספר קיימים לא מהיום, אולם נדמה שהם רק מתרבים משנה לשנה. התפתחות הטכנולוגיה והמדיה מאפשרת את קיום ה"שיימינג" – אחד הדברים המרושעים ביותר שאפשר לחולל לנפשו הרכה של הילד. רק לאחרונה מדינה שלמה הזילה דמעות כאשר נחשפה לסיפורה הקשה של הנערה אופק ראשון, שעברה חרם ממושך ואכזרי על ידי בני כיתתה במשך שש שנים.

סיפורה של אופק איננו היחיד ולמעשה הוא רק מהווה דוגמה למה שלא מעט ילדים בעבר ובהווה חווים על בשרם בין כתלי בית הספר. מקרים קיצוניים אף מסתיימים בהתאבדות של הקורבן כפי שקרה לפני שבע שנים באחד היישובים במרכז הארץ. אולם, כמו שהרשת היא מקור ה"שיימינג" הבריוני, נראה שגם ממנה תבוא התרופה למחלה הממארת הזו. לפני שבוע הוקמה קבוצת פייסבוק תחת השם "חבר אמת אחד", אשר באה להילחם בתופעת החרם ולהביא לכך שלא יישאר בעיר ילד אחד נטול חברים.

הקבוצה מהווה פלטפורמה למפגש חברי בין ילדים. מאז שהוקמה, הורים רבים העלו לתוכה פוסטים אשר מזמינים ילדים אחרים לשחק עם ילדיהם. הקבוצה החלה לצבור תאוצה בימים האחרונים. את הקבוצה הקים לפני שבוע אורן ג'ורנו, מנהל בית הספר למוזיקה "קצב" בעיר. "אני עובד שש שנים בעיר ובשש שנים האחרונות נתקלתי בעשרות רבות של ילדים בלי חברים בבית הספר", מספר ג'ורנו. "לאחרונה הגיע אלי ילד שלומד באחד מבתי הספר בעיר, בכיתה קטנה. הוא ילד קצת חריג, נראה מעט שונה ומדבר קצת לאט. לפני שבועיים פתח את ליבו וסיפר לי: 'תקשיב, אני מרגיש כמו מבוגר. אין לי חברים בכלל, אני רק עם מבוגרים. אני לבד ונמאס לי להיות לבד ואין לי חבר אחד אפילו'. משם בא לי הרעיון, פניתי לחבר ולעוד כמה הורים חזקים בעיר והצעתי להם לעשות קמפיין ולהקים את קבוצת 'חבר אמת אחד'. כך פתחתי אותה לפני שבוע".

התגובות להקמת הקבוצה לא איחרו לבוא. "קיבלתי תגובות כמו 'זה רעיון מדהים, איך לא חשבו על זה קודם?' ומלא הורים פנו אלי בבקשה להתנדב", מספר ג'ורנו. כמי שעובד עם ילדים, ג'ורנו מודע היטב לבעיית החרם, הנידוי והבדידות שילדים רבים סובלים ממנה. הוא מספר איך במשך השנים נתקל במקרים רבים שבהם ילדים שלימד הסתובבו בודדים ומדוכאים ללא חברים. "היה ילד שלמד אצלנו בשנה שעברה, שהכיתה החרימה אותו למשך שנה שלמה. אף אחד לא רצה לשחק איתו. פרסמתי את הסיפור ברשתות החברתיות וקיבלתי מאות תגובות. התחלנו להפגיש אותו עם ילדים וזה מאוד עזר לו". במקרה אחר, "לפני שלוש שנים, היה ילד שכל השכבה החרימה. החרימו אותו ולא רצו לשחק איתו עד שהתערבו מבית הספר שבו למד. אנחנו פה בבית הספר למוזיקה נתקלים בהרבה סיפורים כאלה".



תופעת החרם, ההצקות והבריונות בבתי הספר קיימת לא מהיום, אך עדיין נדמה כי בשנים האחרונות הבעיה הגיעה לשיאים חדשים בעקבות השימוש במדיה הדיגיטלית וה"שיימינג". יחד עם זאת, ג'ורנו דווקא רואה את השימוש בפלטפורמות הדיגיטליות כפתרון לבעיה. "המודעות לתופעה גדולה יותר בזכות הרשת והיום הנושא נמצא יותר במרכז התקשורת".

ג'ורנו מקווה שהקבוצה תצבור תאוצה ותהיה לקבוצה ארצית בהמשך. "זו רק ההתחלה, אני והחברים מתכוונים להגדיל את הקבוצה ואת השפעתה ולארגן פעילויות שיעזרו לכמה שיותר ילדים. בית הספר למוזיקה הוא עמותה, וגם ככה אנחנו עושים פעילויות שקשורות לקהילה. אני מתכוון להפיק ערב באחד המועדונים הגדולים של תל אביב ולהביא אמנים גדולים שיופיעו. כל ההכנסות של הערב הזה יהיו לקידום המטרה הזו וגם לעזרה לילדים בסיכון שיוכלו ללמוד אצלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר