תלמידים בהסעה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
תלמידים בהסעה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

תלמיד כיתה א' לא שב הביתה: כיצד שוכחים ילד בהסעת בית הספר?

נהג מחליף, מפתח בסוויץ', תחנה אחרונה נוספת – כל ההסברים מדוע נשכח תלמיד החינוך המיוחד באוטובוס ולא חזר הביתה מבית הספר

פורסם בתאריך: 28.1.19 12:50

שעה ארוכה של חרדה מורטת עצבים עברה על אמו של תלמיד כיתה א', הלומד בחינוך המיוחד בחולון, שלא חזר הביתה מהלימודים ולא ירד מההסעה מבית הספר.

ביום שישי האחרון חיכתה אמו של תלמיד כיתה א' מחולון שישוב כהרגלו מיום הלימודים בבית הספר. אבל התלמיד, הלומד בחינוך המיוחד, לא ירד בהסעה המסיעה אותו מבית הספר לביתו ומכאן החלה האם המודאגת לחפש אחרי בנה בן השש.

בשעה 11:45 נהג ההסעות אסף תלמידים מבית הספר. בשעה 12:10, כשתלמיד כיתה א' לא ירד בתחנה האחרונה, הסמוכה לביתו, החלה אמו המבוהלת לברר עם הורים נוספים שילדיהם נוסעים בהסעה האם ילדיהם הגיעו הביתה. משגילתה כי כל שאר התלמידים שנסעו בהסעה הגיעו לביתם, פנה האם לבית הספר ולסדרן חברת ההסעות. שעה ורבע מאוחר יותר – ב-13:25, הודיעו לאם החרדה כי נהג ההסעות מצא  את הילד ישן באוטובוס והסיעו לביתו.

פרטי המקרה הגיעו להנהגת ההורים ולהנהלת בית הספר שהודיעו כי מדובר באירוע חמור ופנו בבקשה לטיפול לגורמים הרלוונטיים בעירייה. "חברת ההסעות שעימה נסע התלמיד ונשכח ישן באוטובוס נותנת, בין היתר, שירותי הסעה לשני בתי ספר יסודיים בחולון", ציינו בהנהגת ההורים והוסיפו: "נעשה הכל לטובת בטיחות ילדינו כדי שאירוע כזה לא יחזור שנית".

מחברת ההסעות נמסר כי "אף ילד לא נשכח ברכב. נקודה. הרכב הוחלף בדקה ה-90 עקב פטירת אמו של הנהג הקבוע בימי שישי. ברגע שההורים התקשרו למשרד לברר איפה הילד, הסדרן התקשר לנהג וביקש ממנו לבדוק את הרכב. הנהג עצר, בדק, ראה את הילד ישן והחזיר אותו לתחנה שלו. לכל רכב יש מערכת המתריעה כדי למנוע מצב שבו נשכח ילד. המערכת עובדת אך ורק כשמנוע הרכב כבוי והרכב בעצירה. במצב הקיים, הרכב היה במצב נסיעה. לנהג היתה נסיעה נוספת מיד לאחר התחנה האחרונה שבה היה אמור הילד לרדת, והוא תכנן לערוך את הבדיקה לאחר מספר דקות, בעצירה הבטוחה, ביעד שאליו תכנן להגיע".



מעיריית חולון נמסר כי "מדובר בילד שיורד בדרך כלל בתחנה האחרונה של ההסעה ולצערנו, הנהג לא שם לב שהילד לא ירד מהרכב. יצוין כי הסעות החינוך הרגיל מתבצעות ללא ליווי, בניגוד לנדרש בחינוך המיוחד. עם קבלת ההודעה על כך מהאם, נעשתה פנייה מידית לחברת ההסעות והילד נמצא בתוך זמן קצר ישן על אחד המושבים.

"מבירור שנעשה על ידי מנהל מחלקת ההיסעים בעירייה מול החברה, נמסר שבאותו היום נהג באוטובוס נהג מחליף שנשלח ברגע האחרון וזאת מאחר שאמו של הנהג הקבוע נפטרה".

בעירייה ביקשו להדגיש כי "הילד לא היה בשום שלב בסכנה כי הרכב מצויד במערכת המתריעה על שיכחת ילדים מיד עם כיבוי המנוע והוצאת המפתח מהסוויץ'. מאחר שהנהג המשיך בנסיעה, המערכת לא התריעה בשלב הזה. כמו כן, כל הנהגים בכל חברות ההיסעים עורכים סריקה ברכב בסוף כל מסלול. נהג זה, שהיה חדש, המשיך לנסיעה הבאה והתכוון לעשות את הסריקה בתום הנסיעה של מהלך היום. הנהג והחברה הוזמנו לשימוע במינהל החינוך ובנוסף חברה זו והחברות האחרות שהעירייה מפעילה בהסעות כ-1,900 ילדים יחויבו לרענן את הנהלים ולוודא שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר