מכונת צילום. "כל פעם מצלמים דף מספר". אילוסטרציה
מכונת צילום. "כל פעם מצלמים דף מספר". אילוסטרציה

יותר מחצי שנת הלימודים חלפה ותלמידי "יחד" לומדים ללא ספרים

פרויקט השאלת ספרים רשם כישלון בבית הספר יחד בחולון: יותר ממחצית ההורים לא העבירו את כספי רכישת הספרים לוועד וכתוצאה מכך אלה שכן שילמו נאלצים ללמוד מדפי צילום

פורסם בתאריך: 13.2.19 15:01

הורי התלמידים בבית הספר יחד בחולון זועמים על הנהלת המוסד, על כך שלא סיפקה לילדיהם ספרי לימוד למרות ששילמו עבורם בתחילת השנה.

בבית הספר נהוגה השיטה של השאלת ספרים, לפיה משלמים הורי כל תלמיד סכום מסובסד ובתמורה מקבל כל תלמיד ערכת ספרי לימוד מלאה שתשרת אותו כל השנה. בסוף השנה התלמידים מחזירים את הספרים לבית הספר ואלה עוברים לשרת את התלמידים של השנה הבאה. בצורה זו יכולים הורי כל תלמיד להבטיח שילדם יזכה לספרי לימוד שישרתו אותו לאורך כל השנה, ללא צורך בהוצאה כלכלית כבדה.

אולם, נראה שהמצב בבית הספר יחד רחוק מלהיות כך. גביית הכספים הוטלה על ועד ההורים. מסתבר כי 56% מההורים לא העבירו לוועד את הכסף וכתוצאה מכך התחולל קושי אצל הנהלת בית הספר לספק את הספרים, כך שגם ילדים שהוריהם שילמו את הכסף במלואו נותרו בסופו של יום ללא הספרים.

כעת הורים רבים מתלוננים כי ילדיהם עדיין לא קיבלו את כל ספרי הלימוד שעליהם שלימו בתחילת השנה. ההורים מדווחים כי כי בשכבת כיתות א'- ג' סופקו רק חלק מהספרים וכתוצאה מכך מספר תלמידים נאלצים לחלוק אותו ספר. במקרים אחרים התלמידים לומדים מתוך דפים מצולמים של הספרים. לעומת זאת, בשכבת ד'-ו' המצב חמור הרבה יותר כיוון שהתלמידים לא קיבלו ספרים כלל.

"לא כל כך ברורה לי השיטה הזו", אומר אחד ההורים ומוסיף: "פעם היו קונים את הספרים לבד ומי שקנה היה לו. מה הקטע בקנייה מרוכזת שלא יודעת לבצע גבייה ולטפל במקרים שלא משלמים". אמא לאחד התלמידים מספרת: "פרויקט השאלת הספרים לא מתייחס רק לחוברות העבודה. כל כיתה מצוידת בספרים מתוך אמונה שאין סדרה אחת של ספרים שמתאימה לכל סגנונות הלמידה של הילדים. בפועל, אין ספרים בכיתות, יש אינספור שיחות לוועד מהורים כועסים, והבן שלי חוזר עם דפים למורה הפרטית שלו".



יו"ר וועד ההורים של בית הספר, אודליה צריקר, הגיבה לדברי ההורים: "ראשית, מדובר בנושא כואב בבית הספר שיש בו קושי לאחרונה. נקנו חוברות עבודה במתמטיקה ובגיאומטריה לכיתות א'-ג'. הנהלת בית הספר מסרה כי תקנה חוברות נוספות. בנוסף, מתוך רצון לעבוד בצורה מתוקשבת וכיוון שלכל כיתה יש מחשבים ניידים נייחים, בית הספר קנה מנוי לכל התלמידים לכותרים 'עשר אצבעות' ו'עץ הדעת' – שם יש את כל ספרי הלימוד, כולל משימות. סיסמת ההזדהות האחידה של התלמידים מאפשרת לכל תלמיד להיכנס וללמוד. נשב עם מנהלת בית הספר וננסה לפתור את הדברים עוד בשנה הנוכחית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר