תלמיד בית ספר. צילום: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

התלמיד התלונן על המורה שהיכה אותו ונענש: "צוות המורים מתעלם מהילד שלי"

התלמיד הוכה על ידי המורה שהושעה מתפקידו ומאז, כך טוענת אמו, הילד סובל מהתעלמות מצוות בית הספר

פורסם בתאריך: 19.2.19 13:58

א', תלמיד כיתה ו' מחולון, הוכה על ידי מורה בבית הספר שבו הוא לומד, התלונן על המורה שהושעה, ומאז, לדברי אמו, הוא סובל מהתעלמות בוטה מצד צוות בית הספר. "מתעלמים ממנו כאילו הוא אוויר, רק משום שהתלונן", טוענת האם.

"אני רק רוצה לקבל את הילד שלי בחזרה", אומרת בבכי אמו של התלמיד שהוכה על ידי מורה בעיר. את העובדה כי מורה בבית הספר נתן לו מכות בראשו, הסתיר א' מאמו כשחזר מבית הספר תשוש ונכנס למיטתו. אך כשאמא של תלמיד אחר בכיתתו התקשרה להביע תמיכה וכעס על הדבר, נחשפה בפני האמא התמונה השלמה: בנה, שבמהלך שיעור הספורט התווכח עם תלמיד אחר, ספג מכות מהמורה אל מול כל התלמידים. "הוא נתן לו מרפקים בראש ואמר לתלמידים, אתם רואים? זה מה שקורה כשלא מתנהגים כראוי".

באותו היום חזר התלמיד לביתו ונכנס מיד למיטה, אך אמו לא ייחסה לכך חשיבות עד לשיחת הטלפון, כאמור מאם אחרת שדיווחה לה על האירוע בשיעור הספורט. למחרת ליוותה האם את בנה לבית הספר, וכשזה נכנס לכיתתו, האם פנתה לצוות בית הספר לדרוש תשובות. לדבריה, בעוד בבית הספר הכחישו  את האלימות מצד המורה, התקשר אליה בנה ואמר לה שהוא אינו חש בטוב.

לדברי האם, רופא אשר בדק את הילד קבע כי הוא סובל מזעזוע מוחי קל, מה שגרם לה לפתוח תלונה במשטרה, שבעקבותיה הושעה המורה, כך לטענתה.

האם מספרת כי מאז המקרה ולאחר שהמורה הושעה, שב בנה לבית הספר אך זוכה להתעלמות מוחלטת מצוות בית הספר, וזאת לטענתה, רק משום שהתלונן ושהמורה נענש.

האם מספרת בבכי: "כשהוא היה קטן הוא סבל ממחלה וכמעט איבדתי אותו. הבן הזה יקר לי מאוד, הם פגעו בו ומאז הוא לא אותו דבר. אני רק רוצה את הבן שלי בחזרה", היא אומרת.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם הגשת התלונה פתחה משטרת ישראל בחקירה שעדיין מתנהלת בימים אלה. מטבע הדברים, לא נפרט אודות חקירות מתנהלות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "האירוע מטופל במקצועיות ובהתאם לנהלים ונמצא בבדיקה של המשטרה. הטענות לגבי התעלמות מהתלמיד אינן נכונות והמנהלת נפגשה איתו ועם הוריו לשיחה ארוכה".



גיא יצחקי, יו"ר ועד ההורים במגזר הדתי בעיר, ביקש למסור: "אני מזמין את האמא לפנות אלי כדי לבדוק את הנושא לעומק. אני בטוח שמנהלת בית הספר תטפל בעניין בצורה הטובה ביותר. בנוסף, חשוב לי לציין שאני קשוב לכל עניין ובעיה המתעוררים בבתי הספר ובמגזר הדתי בעיר כדי להגיע לפתרונות הולמים".

עו"ד ליאת אייל, המייצגת את האם, מסרה: "הילדים שלנו זכאים להיות מוגנים במוסדות שאליהם אנחנו שולחים אותם מכוח חוק חינוך חובה ולפעמים על זכויות יש להיאבק, למרות שזה לא אמור להיות כך. למרות החשש שלאחר שההורים יתלוננו, יסבול ילדם מהתנכלויות בהמשך הדרך מצד הצוות, בשיקולים הנכונים צריכה לעמוד לפני ההורים העובדה שקיימת להם חובה לדווח למשטרה/ עו"ס נוער בהתאם לחוק העונשין וכך גם לצוות בית הספר".

בנוסף מציינת עו"ד אייל כי "יש הוראות בחוזר מנכ"ל משרד החינוך כיצד על בית הספר לנהוג במצב של אלימות שמתרחשת בבית הספר במצב שאיש צוות פוגע בתלמיד. לצערי, במקרים מסוימים ההוראות לא מבוצעות כשנדרש הן בזמן התגובה, הן באיכות התגובה והן בכלל .במקרה של אלימות כלפי תלמיד, על כל איש צוות שהגיע לידיעתו דיווח בדבר אירוע אלימות של איש צוות כלפי תלמיד, לדווח מיד למנהל בית הספר, שחייב לדווח למשטרה /עו"ס נוער, אלא אם המנהל הוא החשוד, אז יש לדווח למפקח  בית הספר".

עוד מסרה עו"ד אייל כי "בדרך כלל מוטלת על המנהל החובה לדווח להורים על האירוע, וכמו כן חובה על בית הספר להצמיד לילד דמות חינוכית על מנת לתת לו תמיכה רגשית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מאמינה שהמורה הרביץ. מורים היום מפחדים לגעת לתלמיד ביד אז להרביץ. נשמע לי שטוית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר