"שהגברים יתנו לנשים חופש ביום הזה": צפו בילדות החולוניות בראיון מיוחד ליום האישה

לכבוד יום האישה בדקו בעיריית חולון מה יש לתלמידות כיתות א' לומר על נשים ומעמדן. צפו:

פורסם בתאריך: 7.3.19 18:15

מחר (שישי) יצוין יום האישה הבינלאומי, ובעיריית חולון ניצלו את ההזדמנות לשאול את הילדות החולוניות על מה הן חולמות, מה הן רוצות לעשות כשיהיו גדולות, איך ראוי לציין את היום המיוחד הזה ומה הן מאחלות לכל לכל 107,512 נשות העיר? על כל השאלות האלה ענו בתבונה רבה תלמידות כיתה א' בבית הספר כצנלסון בעיר.

צפו בסרטון שהפיצה העירייה:

 

יום האישה הבינלאומי, שנקרא במקור "יום הפועלות הבינלאומי", מצוין ב-8 במרץ בכל שנה. מוקד החגיגות נע בין ציון כללי של כבוד ואהבה כלפי נשים לבין ציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של נשים. מחר יצוין האישה של שנת 2019. לקראת המאורע, יצא צוות צילום מעטם העירייה לשאול את תלמידות כיתה א' בבית הספר "כצנלסון" מה הן חושבות על היום הזה.

"יום האישה זה יום שמוקדש רק לנשים. והוא יום מכובד שמכבדים רק את הנשים", אמרה אחת התלמידות. חברתה מיד הצטרפה: "כדי שהבנות גם יאמינו בעצמן, שהן יכולות לעשות הכל".

לאחר מכן נשאלו הילדות איך לדעתן צריך לציין את יום האישה. התשובות לכך היו מגוונות. "הגברים ביום האישה צרכים לתת לאישה חופש ולעשות את כל המטלות של האישה במקומה", קובעת אחת הילדות בנחרצות. חברתה דווקא סבורה אחרת ואומרת: "שהבנות עושות הכל והבנים הולכים כל הזמן לשחק עם בנים אחרים. זה לא יהיה פייר".



לבסוף נשאלה כל ילדה מה היא רוצה לעשות כשתהיה גודלה. "אני רוצה להיות גננת", אמרה אחת מהן וחברתה השיבה שהיא רוצה להיות מאפרת. שני מקצועות אשר מזוהים מאוד עם המין הנשי. "אני אהיה שוטרת" הפתיעה ילדה שלישית.

לסיום, נשאלות הילדות מה הן מאחלות לנשים. "שיהיה להן הרבה מאוד אושר ושתמיד ילכו בדרך שלהן, בדרך שהלב שלהן אומר ולא בדרך שאחרים אומרים להן לעשות", השיבו הילדות מחולון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר