גן ילדים בחולון. צילום: טל קירשנבאום
ארכיון. גן ילדים בחולון. צילום: טל קירשנבאום

הורים לילדי גן בחולון לעירייה: "אל תדחסו 50 ילדים לגן אחד"

ההורים מתריעים נגד כוונת העירייה לאחד שני גני ילדים בשל שיפוצים. העירייה: "מדובר בסך הכל במסיבת פורים למשך שעתיים וחצי"

פורסם בתאריך: 11.3.19 17:45

הורי הילדים של גן פעמונית בחולון העבירו השבוע מסר לעירייה: "מבקשים להתריע על כשל בטיחות חמור העלול להוביל לאסון". ואולם, מנגד מרגיעים בעיריית חולון ומבהירים: "מדובר בפנייה לא ברורה של ההורים שכן מדובר בשעתיים וחצי של סעודת פורים ל-45 ילדים ולארבעה אנשי צוות  (שתי מפעילות ושתי סייעות). כל הגורמים אישרו את המהלך לפורים, כולל מנהלת תחום הצהרונים, מפקחת הגן וקב"ט מוסדות חינוך באגף הביטחון העירוני ואין כל חשש לכשל בטיחות חמור, כדברי ההורים".

ההורים מתריעים נגד כוונת העירייה לאחד את הגן עם גן האדמונית השוכן בצמוד לו, בתוך המתחם שברחוב אריה שנקר. זאת בעקבות שיפוצים שיתקיימו בגן האדמונית. לדברי ההורים, מדובר בסכנה בטיחותית, היות ושטח הגן אינו מסוגל להכיל בתוכו מספר ילדים של שני גנים.

במכתב בהול ששלחו אל לשכת ראש העירייה, מנכ"ל העירייה, מנהלת מינהל חינוך, אחראית בטחון בעירייה, מהנדסת העיר, מחלקת פיקוח על הבנייה ומנהלת אגף גני ילדים, מתריעים ההורים מפני ההחלטה לאחד את הגן עם גן האדמונית הסמוך, עקב השיפוצים שעתידים להתקיים בו בתאריך 19.3. "אנו הורי גן פעמונית מבקשים להתריע על כשל בטיחות חמור העלול להוביל לאסון. ביום שלישי ה-19.3.19 מתוכננים שיפוצים בגן אדמונית הסמוך לגן פעמונית. נודע לנו כי לצורך כך יאוחדו שני הגנים בזמן הצהרון בתוך המרחב של גן פעמונית", מציינים ההורים במכתבם אל נציגי העירייה.

ההורים מוסיפים ואומרים במכתבם כי באותו יום צפויה להיות בתוך הגן כמות גדולה של ילדים ואנשי צוות, הרבה מעבר לזו המותרת ומאושרת בטיחותית. "לא ייתכן שמרחב פיזי המיועד ומאושר בטיחותית ל-35 ילדים ולארבעה אנשי צוות יאוכלס ב-50 ילדים ובשמונה אנשי צוות ללא אישור בטיחות", הם אומרים במכתב.

בנוסף מציינים ההורים במכתב כי אחראית הבטיחות בעיריית חולון, נורית ביבי, אף סירבה להעניק אישור בטיחות לאיחוד המתכונן בין שני הגנים, בעוד שמנהלת אגף הגנים, הגברת גילה יצחקי, נתנה את אישורה למהלך. "נורית ביבי, אחראית הבטיחות בעיריית חולון, סירבה להעניק אישור בטיחות לאיחוד זה, ובצדק. הגיע לידינו מכתבה של גילה יצחקי שמאשרת את השיפוץ אך היא אינה מוסמכת לאשר בטיחותית מהלך שכזה ואישורה מהווה ביטוי נוסף ומטריד לזלזול בחיי ילדינו", הם אומרים.



הפתרון שמציעים ההורים הוא להתחיל את השיפוצים לאחר השעה 17:30, לאחר תום הפעילות בגן, או לחלופין לקיימם בזמן חופשת הפורים, במהלכה הגן לא יהיה פעיל. באם לא יקבלו מענה לדרישתם, מאיימים ההורים בפנייה לערכאה משפטית.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "מדובר בפנייה לא ברורה של ההורים שכן מדובר בשעתיים וחצי של סעודת פורים ל-45 ילדים ולארבעה אנשי צוות  (שתי מפעילות ושתי סייעות). לעתים מתקיימות מסיבות בגן בודד ל-35 ילדי הגן עם 35 הורים ולפחות חמישה אנשי צוות למשך שעה וחצי לפחות בגן אחד ולא נשמעות תלונות על הימצאות של יותר מ-70 איש בגן. גם במסגרת פעילות סל תרבות צופים כ-70 ילדים ומספר אנשי צוות בהצגה יחדיו במהלך שעה וחצי בגן אחד".

עוד נמסר מהעירייה כי "כל הגורמים אישרו את המהלך לפורים, כולל מנהלת תחום הצהרונים, מפקחת הגן וקב"ט מוסדות חינוך באגף הביטחון העירוני ואין כל חשש לכשל בטיחות חמור, כדברי ההורים".

בעירייה הוסיפו כי לדברי ממונה בטיחות מחוזי (מחוז תל אביב) במשרד החינוך, חיים אטיאס: "משום מה נוהגים לטעות ולשייך את עניין התפוסה לבטיחות ואין הנחיית בטיחות בנושא זה שמגבילה את מספר הנפשות".

בנוסף נמסר מהעירייה כי "השיפוץ תוכנן במקורו לחנוכה אך בוטל עקב מזג אוויר סוער. כך גם נאמר להורים. לפיכך, השיפוץ הועבר לפורים ותואם מראש תוך לקיחה בחשבון של כל ההיבטים התפעוליים והפדגוגים לשהיית 45 ילדים יחדיו למהלך שעות הצהרון ליום זה בלבד, בין השעות  12:00 עד 1:.00. יצוין, כי הורים רבים מגן פעמונית אינם תומכים בביקורת של מספר הורים בעניין החגיגה המשותפת וכי הם מודעים לכך שגנים רבים חוגגים את כל חג הפורים יחדיו, כולל שעות הבוקר ביום תחפושות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר