מכללת תלפיות. צילום: פרטי
מכללת תלפיות. צילום: פרטי

"אמץ חלל": במכללת תלפיות לחינוך בחולון זוכרים את הנופלים

ראש המכללה בנימין בהגון, אביו של נועם ז"ל שנפל במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה, יזם את הפרויקט שבמסגרתו מלוות הסטודנטיות את משפחות השכול ומנציחות את החללים

פורסם בתאריך: 8.5.19 12:14

במכללת תלפיות ציינו אתמול (שלישי) באירוע מיוחד את פרויקט הייחודי "אמץ חלל", העוסק במתן תמיכה וסיוע למשפחות השכול. את הפרויק יזם ראש המכללה האקדמית לחינוך בחולון, בנימין בהגון, אביו של לוחם צה"ל, נועם בהגון ז"ל, שנפל במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. במסגרת היוזמה סטודנטיות מהמכללה מבקרות בקברים אנונימיים בבתי העלמין, ומכינות אלבומים של הנופלים במסגרת סמינר אקדמי בהנחיית ד"ר ענת אבן זהב.



אתמול התקיים מפגש מרגש בין אנשי המכללה לבין משפחות הנופלים, להם הוענקו אלבומי הנצחה על יקיריהם, שהכינו 23 סטודנטיות לתואר ראשון במכללה. השנה הוענק אלבום מרגש במיוחד לבני משפחתו של סמ"ר יעקב (ג'קי) קליש, לאחר שסטודנטית במכללה הצליחה לאתר חברים ולחברם לבני המשפחה. בהמשך הערב נשאה דברים חגית ריין, אמו של רב סרן בניה ריין ז"ל, מפקד "כוח בניה" שזכה לצל"ש על גבורתו.

ראש מכללת תלפיות, בנימין בהגון, אשר שכל את בנו נועם ז"ל, לוחם שריון שנפל בפעילות מבצעית סמוך לדוגית שבחבל עזה, כשהטנק שלו עלה על מטען רב-עוצמה לפני 19 שנה, עוסק מאז ועד היום בהנצחת בנו ובחינוך לשימור זכר הנופלים. במסגרת זו מפעילה המכללה מערך פעילות מגוונת לקראת יום הזיכרון תחת השם "אמץ חלל".

הסטודנטיות במכללה דואגות לפקוד את בתי העלמין הצבאיים בדגש על נופלים אשר נלחמו ונהרגו למען הקמת המדינה אך אין מידע על צאצאים או בני משפחה כלשהם שבאים לפקוד את קבריהם, או שהוריהם מבוגרים מדי ואינם יכולים לעשות זאת. הסטודנטיות לומדות את סיפור נפילתם של החללים מגיעות לקברים, מדליקות נרות נשמה, מניחות פרחים על המצבות ודואגות לספר את סיפור גבורתם ונפילתם של מי שנתנו את חייהם עבור הקמת המדינה אך נותרו ללא איש שיזכיר את פועלם.

כמו כן, במסגרת הפרויקט בהובלת ד"ר ענת אבן זהר, נפגשות הסטודנטיות עם משפחות הנופלים, אוספות מידע על חייהם ופועלם ומכינות אלבומי הנצחה המביעים את פועלם ומספרים את סיפורי הקרבות.

מרגש במיוחד סיפורו של סמ"ר יעקב (ג'קי) קליש  מגדוד הסיור 87 שהותיר אחריו אחות אחת בלבד. במלחמת יום-הכיפורים לחם יעקב כאיש צוות טנק בחטיבת שריון, שהשתתפה בקרבות הבלימה נגד המצרים בחזית תעלת סואץ. הוא נפגע ונהרג במהלך קרב שריון שהתחולל ליד איסמעיליה. לאור הכמות הקטנה של בני המשפחה התקשו במכללה להשיג אנשים שהכירו אותו אך סטודנטית עיקשת בשם אודיה הצליחה לאתר חברים שבמשך שנים נותקו מהמשפחה. החברים חידשו את הקשר ומאז הם מלווים את המשפחה ואף הגיעו לטקס במכללת תלפיות.

בשם הנופלים נשאה דברים חגית ריין, אמו של רב סרן בניה ריין ז"ל, מפקד "כוח בניה" שזכה לצל"ש על גבורתו. ריין הי"ד היה קצין בקבע בגדוד 46 של השריון שלפני גיוסו למד במשך שנה אחת בישיבה ובמהלך שירות הקבע סיים תואר ראשון. הוא נהרג במלחמת לבנון השנייה לאחר שזכה בצל"ש על עוז רוחו כמפקד "כוח בניה" שהוביל חילוץ פצועים תחת קרב.

חגית סיפרה כי לבניה היה ברור שהוא יוצא למלחמת מצווה. "הקורבן שאני מקריבה הוא קורבן תודה. הקב"ה נתן לי מתנה שקוראים לה בניה, בן השם. השם נתן והשם לקח", כתבה בכאב.

ראש המכללה, בנימין בהגון: "היוזמה התחילה מתוך רעיון חינוכי להכשרת מורים. אני מאמין שמורה שעבר חוויה חינוכית ילמד אותה הרבה יותר טוב מאשר מורה שלא חווה את האירוע בעצמו, במיוחד כאשר מדובר בהנצחת חללי צה"ל".

"הפרויקט, מעבר לצד הערכי והציוני שבו, מהווה הכנה מקצועית לגיבוש תפישת עולם יותר עמוקה ורגשית של הסטודנטיות כלפי נושא יום הזיכרון שאותם הן אמורות ללמד בכיתות לאחר הסמכתן כמורות"הוסיף בהגון.

מרכזת הפרויקט, ד"ר ענת אבן זהב הוסיפה: "המסע המשותף לווה, מטבע הדברים, ברגעי עצב, אך גם ברגעים של חיבור אנושי אמיתי. אנחנו מודים מקרב לב לכל אחת ואחת מהמשפחות המופלאות על שיתוף הפעולה עם הסטודנטיות, ומקווים שמצאתם בתהליך שעברנו יחד נחמה, ולו קטנה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר