כסף אילוסטרציה: שאטרסטוק
כסף אילוסטרציה: שאטרסטוק

מדוע כספי ההורים לא הועברו להנהגת ההורים העירונית? 

מספר בתי ספר בחולון לא העבירו את השקל וחצי שנאסף מכל הורה לייעודו – פעילות של הנהגת ההורים העירונית. יו"ר ועדת הכספים של ההנהגה: "אין שום סמכות להשתמש בכספים האלה אלא להעביר אותם אל הוועד העירוני או להחזיר להורים"

פורסם בתאריך: 29.5.19 11:43

טענה: כספים שנגבו מההורים לצורך פעילויות במסגרת הוועד העירוני, לא הועברו. התוצאה: אלפי שקלים שיועדו לסייע לתלמידים לא הגיעו ליעודם ובכך נמנעה הפעילות.

ראשית, קצת רקע: מדי שנה משלמים הורים לתלמידים בבתי הספר סכום של שקל וחצי, המיועד לפעילות השוטפת של הנהגת ההורים העירונית, גוף שאינו ניזון ממקורות תקציבים ועליו לממן את עצמו. לכאורה מדובר בסכום פעוט וחסר חשיבות, אך כאשר מדובר בהורים של אלפי תלמידים, לא כך הדבר.

הכסף נגבה מכל הורה על ידי מזכירות בית הספר באמצעות שוברי התשלום אשר נשלחים אליו בתחילת כל שנת לימודים. משם אמור לעבור הכסף על ידי ועד ההורים הבית ספרי אל הנהגת ההורים העירונית. ראשי ועדים בבתי הספר התיכונים שלא מעבירים את הכספים עלולים להיות חשופים לתביעות משום שהם אינם מעבירים את הכספים לייעודם כפי שצוין בשובר.

למערכת "השקמה" נודע כי כמה בתי ספר על יסודיים בחולון החליטו על דעת עצמם לא להצטרף אל הנהגת ההורים העירונית ובתוך כך לא העבירו את הכספים המגיעים לה במסגרת אותה גבייה מתחילת השנה. מדובר על פי הדיווחים בבתי ספר אשר לא ידוע אם הם עשו שימוש אחר בכספים הללו או שאלה יוחזרו להורים. ככל הנראה, הסיבה לכך היא בעקבות פרישתם של ועדי ההורים של אותם בתי ספר מהנהגת ההורים העירונית. זאת, לאחר שלא קיבלו את תוצאות הבחירות שנערכו לפני חודשים אחדים שבהן נבחרה בתאל בן דוד ליו"ר ועד ההורים העירוני.

"הוועד העירוני זה לא מוסד שיכול לחיות מהאוויר. אנחנו לא יכולים לעשות פעילויות בצמתים ובמקומות שאנחנו רוצים להיות בהם ללא הכסף", מסביר דורון צדקה, יו"ר ועדת הכספים של הוועד העירוני. לדבריו, חלק מבתי הספר התיכוניים כבר העבירו את הכספים, אבל יש בתי ספר אשר מגדרים עצמם כ"לא מכירים בהנהגה ההורית" ותופסים עצמם כאופוזיציה.

צדקה מסביר כי אי העברת הכספים כבר התחילה לפגוע בפעילויות שתוכננו להתקיים על ידי הנהגת ההורים העירונית. "יש דברים שרצינו לקדם, כמו למשל רכישת תיקים בתחילת שנת הלימודים לילדים נזקקים. יש מקומות שזקוקים לכסף. לפי מה שהובהר לי, אין להם שום סמכות כלשהי להשתמש בכספים האלה לצרכים אחרים אלא להעביר אותם אל הוועד העירוני או להחזיר את הכספים להורים".

ברוב בתי הספר שבהם לא הועברו הכספים מסרבים להגיב לנושא. מוועד ההורים של חטיבת נבון נמסר בתגובה: "אנחנו לא משתייכים לוועד המרכזי של חולון אז לא חשבנו לנכון להעביר להם את הכספים. אנחנו כרגע בוחנים את האפשרות מה אנחנו עושים עם הוועד". כמו כן, שוללים בוועד את הטענות כי מדובר בעבירה על החוק: "אנחנו הבנו שלא מדובר בעבירה על החוק ובדקנו את הנושא. אנחנו מחזירים להורים את הכסף ולא ניקח אותו לשום מטרה אחרת".

מוועד ההורים בחטיבת זלמן ארן נמסר: "זה לא קשור אלינו זה דרך הקמפוס".

בוועד ההורים בגמנסיה הרצוג ובית ספר הראל סירבו להגיב. מוועד ההורים של תיכון ק"ש לא נמסרה תגובה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון מכירה ומוקירה את הנהגת ההורים העירונית, ברשותה של בת אל בן דוד, ומתנהלת אך ורק מול ההנהגה הנבחרת. הסכום של שקל וחצי, שנגבה מההורים במוסדות החינוך העל יסודי לטובת הנהגת ההורים העירונית,
צריך להגיע לייעודו על פי חוק. הורים שהחליטו על דעת עצמם שלא להכיר בהנהגה הנבחרת, היו חברים עד ליום 9 בינואר 2019 ועל כן הם מחויבים להעביר מחצית מהסכום
ואת היתרה להחזיר להורים. יובהר, כי לא ניתן לעשות כל שימוש אחר בכסף".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר