בשיאו של הפרויקט: טקס מרגש של התלמידים בבית העלמין

"היה אפשר ממש לשמוע קול מהדהד שמורה לנו להיות טובים יותר, ולדאוג שבקהילה הקטנה שלנו נבקש שלום", סיכמה אחת התלמידות שלקחה חלק בפרויקט יוצא הדופן

פורסם בתאריך: 29.5.19 19:08

בשבוע שעבר התקיים אירוע מרגש במיוחד בבית העלמין חולון. תלמידי תיכון אילון איתרו קברים של בני הקהילות שאותן חקרו, הניחו על גבי כל מצבה את דף החקר והדליקו נר נשמה. לאחר מכן נערך במקום טקס קצר שכותרתו "קהילה זוכרת קהילה".

האירוע יוצא הדופן של תלמידי תיכון אילון, בהובלת מנהלת בית הספר אסנת נעים, נערך במסגרת הפיילוט העירוני – SCHOOL IN THE CITY, שבו בית הספר משלב למידה וחקר באתרים ומוסדות תרבות בעיר חולון.



הרכזת החברתית בתיכון אילון, שרית קופל, מנהלת שכבת י"א, דנה פאר ורכזת הפרויקטים במרכז הנוער קמפוס הס, אסתי ישי, יחד עם חיילים שמובילים את פרויקט ההכנה לצה"ל בתיכון, ליוו את 30 תלמידי שכבת י"א שבחרו לחקור את קהילות הנספים בשואה, שמונצחים באנדרטאות בבית העלמין בעיר.

הטקס שנערך בבית העלמין היה שיאו של הפרויקט. כאשר לאחר האירוע המרגש יצאו התלמידים למרכז הנוער קמפוס הס ושם פגשו את ברוך שוב, בן ה-95, מי שנלחם בנאצים וכתב את הספר "סיפורו של פרטיזן ביערות ליטא ובילרוס". בסיום המפגש קיבל שוב תעודת הוקרה וזר פרחים מהתיכון וממרכז הנוער קמפוס הס.

סופי תלמידת כיתה י"א בבית הספר, סיפרה: "בבית העלמין חיפשנו מבין עשרות אנדרטאות את זו שהקבוצה שלי חקרה לגביה. היה מרגש למצוא את האנדרטה, את השם חקוק על אבן. אהבתי כשמחנכת הכיתה סיפרה על הקהילה הפרטית שלה. אבל השיא מבחינתי היה לפגוש בקמפוס את ברוך שוב, אדם מדהים, שורד שואה. אני לא מאמינה שאנחנו הדור האחרון שיפגוש אנשים כאלה בחייהם".

ליהיא, תלמידה נוספת שלקחה חלק בפרויקט סיפרה: "כשעמדנו בבית הקברות וקראנו את השיר 'מי האיש החפץ חיים', המשמעות שלו הייתה ברורה לנו באופן מכאיב. זכרנו את הקהילות שחלקן הושמדו ונשכחו לגמרי, והיה אפשר ממש לשמוע קול מהדהד שמורה לנו להיות טובים יותר, ולדאוג שבקהילה הקטנה שלנו נבקש שלום ונרדפהו".

לפעילות "קהילה זוכרת קהילה" נרתם בהתנדבות גם אלי, תושב העיר חולון, מתנדב ביחידת המתנדבים בעירייה, שהחל השנה בפעילות בעמותות "דורות ההמשך" ו"בית להיות".

בימים אלה מנסה אלי לקדם "מצעד גיבורים", בשיתוף ראש העיר, מוטי ששון, תנועת חב"ד ותלמידים.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר