צילום: Eugenio Marongiu / shutterstock.com

מחלוקת: בתיכון דורשים טאבלטים במקום ספרים

בית הספר נבון יעבור לספרים דיגיטליים מהשנה הבאה אם תושג הסכמה של 70 אחוז מההורים. בעירייה מעודדים: "לספרים הדיגיטליים יתרונות רבים"

פורסם בתאריך: 2.6.19 12:03

בשנים האחרונות השימוש בספרים דיגיטליים הולך וגובר, ואלה מחליפים בהדרגה את הספרים הרגילים. המגמה לא פסחה גם על מוסדות החינוך – יותר ויותר בתי ספר בעולם וגם בארץ עוברים להשתמש בספרים דיגיטליים. כך הוחלט גם בבית הספר נבון בחולון, שהחל בשנה הבאה יישם מיזם השאלת ספרים שבמסגרתו לראשונה ייעשה שימוש בספרים ממחושבים.

אלא שלצד היתרונות המובהקים, כמו מניעת עייפות החומר של הספרים, הפחתה בייצור פסולת מנייר וכמובן הקלה על גבם של התלמידים שמעתה יסחבו תיקים קלים יותר – יש הורים שאינם מרוצים מהמיזם החדש בשל העובדה כי הם ייאלצו לשלם סכום של 1,500 שקל עבור רכישת טאבלטים, בעוד עלות השאלת הספרים נאמדת במאות שקלים.



רכישת הספרים בפלטפורמה דיגיטלית המותאמת לטאבלטים אמורה להוזיל את עלותם הכוללת לטווח הארוך. רכישתם הטאבלטים היא חד פעמית, ואילו החומר הנלמד מגיע בקבצים כך שאין צורך בייצור ספרים מנייר וברכישתם. עם זאת, ייתכן שמי שעלולים להפסיד מן המעבר לספרים דיגיטליים הם הורים לתלמידים אשר יסיימו את לימודיהם בבית הספר בשנתיים הקרובות, ובכך לא ייהנו מהחזר ההשקעה הכספית לטווח הארוך.

בנוסף נודע ל"השקמה חולון" כי בקרב ההורים קיים חשש מהקרינה שנפלטת מהמכשירים שעלולה לסכן את בריאותם של ילדיהם. בשנת 2016 פורסם בעיתון "דה מארקר" כי משרד החינוך החליט להגביל את השימוש בטאבלטים בתוך בתי הספר, בין השאר בעקבות החשש מהקרינה הנפלטת מהם. במסגרת ההגבלות הוחלט כי על בתי הספר ייאסר להנחות רכישה של מחשבים או טאבלטים ללא הסכמת 100-70 אחוז מהורי התלמידים, וללא אישור ממשרד החינוך.

חרף פניית "השקמה חולון", הנהגת ההורים של בית הספר נבון סירבה להגיב או להתייחס לדברים ולהסביר את עמדתה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "התוכנית להשאלת ספרי לימוד פועלת בבתי הספר מכוח חוק השאלת ספרי לימוד, התשס"א-2000, ומכוח התקנות להשאלת ספרי לימוד, התש"ע-2010. במסגרת ההערכות להפעלת התוכנית, משרד החינוך מעודד את בתי הספר לרכוש ספרי לימוד דיגיטליים במקום ספרי לימוד מודפסים כאשר 'רכישת ספרים דיגיטליים תיחשב שוות ערך לרכישת ספרים מודפסים לצורך חוק ההשאלה'. לספרים הדיגיטליים יתרונות רבים שכן הם מאפשרים הוראה רלוונטית, מגוונת וחדשנית, המובילה את קהילת בית הספר למיומנויות המאה ה-21".

"אכן, הספרים הדיגיטליים מחייבים את ההורים ברכישה של מחשב נייד או של טאבלט, ואולם על פי חישובים שנעשו בנושא, עלות המכשיר לעומת עלות הספרים מתקזזת במהלך השנים. בחלק מבתי הספר הנהגות ההורים אף יזמו מכרזים שהוזילו באופן משמעותי את המכשיר. יצוין, כי מנהל בית הספר נבון נמצא בקשר עם הנהגת ההורים בכל שלבי התהליך. לגבי סוגיית הקרינה, יש מחקרים רבים בנושא הנותנים מענה מדויק לשימוש במחשב במצבים שונים כגון אוף ליין, מחשב המחובר לחשמל או הפועל באמצעות סוללה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר