צילום: עיריית חולון

"הטיול השנתי נקבע באזור שעלול לסכן את ילדנו"

רק 13 מבין 33 תלמידים נרשמו לטיול השנתי, שיכלול סיור בגוש עציון: "ביקשנו אוטובוס ממוגן אבל גם הבקשה הזאת נדחתה"

פורסם בתאריך: 6.6.19 16:36

מחלוקת סביב הטיול השנתי בבית הספר דביר בחולון. בוגרי בית הספר היסודי, שסיימו שש שנות לימוד, המתינו בהתרגשות לטיול השנתי, אלא שלפחות בשלב זה, הצפייה הפכה לאכזבה.

הורים לתלמידים מבית הספר סיפרו ל"השקמה חולון", כי התבשרו על ידי ההנהלה שמסלול הטיול יעבור בכפרים באזור גוש עציון שביהודה ושומרון, דבר שעורר בהם חשש ואף זעם. זאת בטענה כי הילדים יעמדו בפני סכנות ביטחוניות ועלולים להיפגע. ההורים מזכירים כי באזור התרחשו לא מעט פיגועי דקירה ודריסה, שחלקם הסתיימו במותם של הקורבנות.



בנוסף, לטענת ההורים הם נדרשים לשלם עבור הטיול סכום הגבוה מ-500 שקלים. לדברי ההורים הדבר מנוגד לחוזר מנכ"ל. בעקבות הדברים הודיעו הורים רבים כי לא ישלחו את ילדיהם. זאת, למרות שחלקם כבר שילמו עבורו.

"עד כאן", אומר אב לתלמידה, "אין לחשוד בנו שאנחנו שמאלנים ומחרימי ארץ ישראל השלמה, אבל כעת בתקופה רגישה זו ביקשנו לא לעבור דרך גוש עציון".

"כל יום שומעים על דקירות וניסיונות פיגוע", מוסיפה אם לתלמיד, "אם אפשר לוותר אז זה עדיף. ניסינו לגשת למנהלת בית הספר ולשנות את דעתה אבל ללא הצלחה".

עוד מוספים ההורים כי ביקשו אוטובוס ממוגן אך בקשתם נדחתה. "אחרי שחשבנו, הצענו שלפחות נוציא את הילדים באוטובוס ממוגן, כך נרגיש יותר בטוחים. אך גם לזה התנגדה הנהלת בית הספר. אנחנו אובדי עצות", הם טוענים.

"ההורים של כיתות ו' מתנגדים למסלול הטיול ומבקשים לשנות אותו בגלל המצב הביטחוני", מוסיפה אחת האימהות, "לא יכול להיות שמכיתה של 33 תלמידים ייצאו רק 13 ולא יתכן שההורים היו בדילמה בנוגע לטיול, אחרי שעזרנו כל השנה לגבות כסף עבורו".

מהנהלת בית הספר נמסר בתגובה: "לטיול במתכונתו הנוכחית התקבל אישור מלשכת הטיולים של משרד החינוך. על פי אישור זה, לא נדרש אוטובוס ממוגן ירי. יצוין, כי אין זו הפעם הראשונה שבית הספר מוציא את הטיול בדיוק באותה המתכונת".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ראשית יצוין כי טיולים שאושרו בגוש עציון על ידי חדר מצב טיולים של משרד החינוך הינם באזורים ללא סיכון, וללא צורך בהסעה ממוגנת. ההחלטה הסופית אם להוציא את התלמידים לאזורים שאושרו, היא של מנהלת בית הספר ובסמכותה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ט

    מה הם מטורפים במשרד החינוך לא צריך טיולים שנתיים החשוב זה חייהם של ילדינו לא למדו גץכלום אטומי המוח במדינה להורים על תתנו לילדים לצאת לטיולים כאלה זה סכנת נפשות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר